Skąd brac pomysły na teksty copywriter

Dla wielu copywriterów wyrobienie sobie marki w określonej niszy i rodzaju tekstów jest wygodnym rozwiązaniem. Gwarantuje ono stały dopływ zleceń i ułatwia zdobywanie nowych klientów, ma jednak swoją ciemną stronę.
Jako copywriter pracujący w określonej niszy prawdopodobnie często piszesz teksty na podobne tematy, z podobnym celem, podobnym zastosowaniem i dla podobnych klientów. Taka sytuacja sprawia, że chociaż masz sporą wiedzę i sprawność techniczną w pisaniu określonego contentu, łatwiej ci również o blokadę pisarską.

Pisanie podobnych tekstów na zamówienie sprawia, że pasja, która jest nieodłącznym składnikiem pracy każdego copywritera, bywa poddawana ciężkim próbom. Praca copywritera jest połączeniem rzemiosła (sprawność techniczna) i artyzmu, z tym jednym zastrzeżeniem, że musisz sam znaleźć swoje źródło inspiracji. Jako profesjonalista na ogół nie możesz pozwolić sobie na podejście „nie mam flow, nie pracuję”.
Opisy produktów i kategorii do sklepów internetowych? SEO copywriting kolejny raz? Jeszcze jedna wersja tekstu „o mnie” dla niszowej firmy? Każdy copywriter ma jednak taki moment, w którym nie chce napisać ani słowa więcej, a to, co robi, wydaje mu się nudne, niepotrzebne i nużące.

 

Kto potrzebuje copywritera

Kiedy pracujesz zdalnie, prawdopodobnie w kontekście swojej pracy myślisz zwykle o satysfakcji klienta, wymaganiach marketingu internetowego i o tym, aby tekst był dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO.

Pomyśl jednak, że to, co piszesz, ostatecznie do kogoś dociera. Ktoś czyta dostarczany przez ciebie content. W swoich tekstach radzisz innym, jakich zakupów dokonać, dzielisz się wiedzą i zachęcasz do twórczego działania. Pamiętaj, że masz wpływ na innych, a pisząc pomagasz ludziom.
W natłoku copywriterskich obowiązków w pracy zdalnej łatwo pominąć i przeoczyć ten szczegół, a przecież to właśnie czytelnicy, a nie roboty Google, są najważniejsi w twojej pracy. Kiedy dopada cię pisarska blokada, pomyśl właśnie o nich: ludziach, których inspirujesz, którzy uczą się do ciebie i którym ułatwiasz życie.

 

Jak pokonać pisarską blokadę w pracy zdalnej: zmień punkt widzenia

Kiedy brakuje ci pomysłu na kolejny tekst na podobny temat, najłatwiej jest wpaść w stan użalania się nad sobą – nudnymi zleceniami, powtarzalnymi tematami i pustką w głowie. Spróbuj zmienić punkt widzenia i skup się na czytelniku.
Zapomnij na chwilę o tym, że dla ciebie to kolejny długi tekst marketingowy o specjalistycznych żarówkach i pomyśl. Dla twojego czytelnika to źródło wiedzy i potencjalne rozwiązanie problemu. W takim świetle praca copywritera nabiera nowego znaczenia. Nie tylko sprzedajesz, pozycjonujesz, tworzysz tożsamość marki, ale również pomagasz.

 

Jak pokonać pisarską blokadę w pracy zdalnej: ucz innych

Każdy z nas ma zasób wiedzy, którym może się podzielić z innymi, a copywriterzy, z racji szerokiego zakresu tematów, na jaki gromadzą informacje, mają jej całkiem sporo. Kiedy brakuje ci inspiracji do pisania i robi ci się słabo na myśl o kolejnym „o mnie”, wyobraź sobie, że jesteś nauczycielem.
Twoją rolą staje się przekazanie wiedzy tak, aby była zrozumiała dla odbiorców i możliwa do wykorzystania. Poczucie odpowiedzialności, jakie łączy się z przekazywaniem wiedzy i radość z tego, że ktoś odniesie z niej korzyści to potężne źródło motywacji.

 

Jak pokonać pisarską blokadę w pracy zdalnej: napraw coś

Kolejny tekst o materiałach do konserwacji fotokopiarek lub opisy napojów izotonicznych? Jeśli nie jesteś w stanie zmusić się do pisania o tym samym po raz kolejny, zrób sobie przerwę i… napraw coś.
Koncentracja na sposobie działania zepsutej rzeczy odwróci twoje myśli od nieciekawego zlecenia, które na ciebie czeka. Z kolei czysto manualna praca wymaga aktywacji innych obszarów mózgu niż te, które są ci potrzebne przy pisaniu – dzięki temu nie tylko myślisz o czymś innym niż tekst, ale również myślisz inaczej, a to odpręża i relaksuje.
Dodatkowy plus? Satysfakcja z przeprowadzonej reperacji.

 

3 nietypowe sposoby na blokadę pisarską u copywriterów – podsumowanie

Blokada pisarska jest częścią pracy copywritera – nikt z nas nie jest maszyną, każdy miewa czasem gorszy okres, mniej pomysłów i mniej entuzjazmu dla swojej pracy. To, co odróżnia amatora od profesjonalisty w pracy zdalnej to sposób, w jaki radzi sobie z takimi kryzysami.

Jako profesjonalny copywriter nie możesz pozwolić sobie na odpuszczenie deadline’u tylko dlatego, że brakuje ci „weny”. Kiedy czasu na zakończenie zlecenia i napisania dobrego contentu zostaje niewiele, a pomysłów wciąż brakuje, potrzebujesz sposobu na przełamanie swojej blokady.

Czasem wystarczy zmiana zajęcia na godzinę lub dwie – aktywność, która nie wymaga twórczego myślenia ani pisania pomoże ci się zrelaksować, a jednocześnie sprawi, że twój mózg wypocznie.

W przełamaniu blokady pomaga także zmiana perspektywy, jaką przyjmujesz, gdy pracujesz nad tekstem. Pomyśl, że treść, jaką tworzysz, ma znaczenie, ma wpływ na decyzje, jakie podejmują twoi czytelnicy.

A jakie są twoje sposoby na przełamanie blokady pisarskiej? Czekamy na twój komentarz!