Jak wykorzystać Instagram w start-upie

Uważasz, że Instagram to serwis dla nastolatków do chwalenia się swoimi zdjęciami? Jeśli tak, czas zmienić punkt widzenia. Instagram co miesiąc przyciąga 700 milionów aktywnych użytkowników, a konkurencja między firmami jest tu znacznie mniejsza niż na Facebooku.

Instagram z jego mocną stroną wizualną to ciekawe narzędzie do tworzenia wizerunku i promocji marki. Jego największą zaletą jest to, że umożliwia wybranie określonej grupy odbiorców – twoich potencjalnych klientów.

Jak wykorzystać Instagram w biznesie?

Jak wykorzystać Instagram w start-upie
Instagram dla firm

Instagram dla firm: Instagram Stories

To narzędzie jest bezpośrednią odpowiedzią Instagrama na Snapchat Stories i działa na podobnej zasadzie. Stories mają format pokazu slajdów i pozostają aktywne przez 24 godziny.

Dlaczego tak krótko i czy to na pewno dobrze? Taki format wyzwala działanie efektu nazywanego FOMO, czyli fear of missing out. Znasz to uczucie frustracji, że być może coś ciekawego omija cię w sieci? Właśnie ten mechanizm wykorzystują Instastories ze swoim krótkim czasem aktywności, a to z kolei zapewnia im dużą oglądalność.
Stories są wyświetlane zaraz pod logo Instagrama w aktualnościach, co oznacza, że przyciągają też największą uwagę odbiorcy.

To nie wszystko. Instastories są atrakcyjne również z punktu widzenia twórców: nie wymagają inwestowania dużych sum w produkcję, pozwalają eksperymentować z różnymi rodzajami contentu, a także zachęcają użytkowników do tagowania.

Do czego wykorzystać Instastories?

  • zapowiedzi wydarzeń lub premier produktów
  • szybkie, spontaniczne video, które pokażą twoje realia pracy, biuro, zespół
  • świętowanie sukcesów

 

Instagram dla firm: Instagram Live

Tutaj korzyści są może mniej oczywiste niż w przypadku Instastories, ale pamiętaj, że algorytmy Instagrama preferują te konta, w których wykorzystywane są wszystkie typy postów.

Jest oś jeszcze: Live trafiają nad Instastories, a do tego użytkownicy są powiadamiani, że jesteś Live. Nie lekceważ zwłaszcza tego ostatniego: jeśli twoje nagrania będą przypadkowe, nieprzemyślane lub zwyczajnie nudne, zmarnujesz potencjał, jaki ma Live.

  1. Starannie zaplanuj, co ma się stać na twoim nagraniu
  2. Ustal długość Live
  3. Zaplanuj content i ustal kolejność publikowania
  4. Wypromuj Live na innych kanałach komunikacji
  5. Koniecznie ustal osoby odpowiedzialne za video i jego realizację

Pamiętaj: Live to medium dla wszystkich treści, na które nie ma innego formatu na Instagram. Nie nadużywaj go, żeby wrzucać w Live wszystko, co przyjdzie ci do głowy.

 

3. Instagram dla firm: integracja ze stroną domową

Aby w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje Instagram, zintegruj go ze swoją stroną www. Pozwoli to osobom odwiedzającym twoją stronę przejść bezpośrednio do profilu na Instagram, a jednocześnie osadzi atrakcyjne, dopracowane treści z Instagram na twojej stronie.

Ma to szczególnie duże znaczenie, jeśli prowadzisz sklep lub działasz w branży e-commerce. Instagram pomoże ci promować sklep, a ruch pozyskany ze strony „podkręci” twoje konto Instagram.

 

4. Instagram dla firm: wykorzystaj algorytm

Algorytmu w zasadzie nie sposób kontrolować, ale możesz nauczyć się, jak działa i próbować wykorzystać go dla siebie. Algorytm sprawia, że posty od użytkowników, z którymi odbiorca wchodzi w interakcję, są wyświetlane wyżej. Mówiąc krótko: jeśli ktoś lubi twoje posty, będzie widział je u siebie częściej.

Statystyki Instagrama podpowiadają, co najbardziej przyciąga uwagę odbiorców:

  • obrazy utrzymane w odcieniach błękitu i niebieskiego „zbierają”o 25% więcej polubień
  • 40% użytkowników woli zdjęcia od tekstu
  • 93% użytkowników uważa, że wygląd i atrakcyjność wizualna są ważnym kryterium podejmowania decyzji o zakupie
  • użycie wielkich liter zwiększa zaangażowanie o 56%
  • określanie lokalizacji zwiększa zainteresowanie o 79%

 

5. Instagram dla firm: powiadomienia

Powiadomienia mogą być albo irytującą „przeszkadzajką”, albo dobrym środkiem do utrzymania zainteresowania użytkowników i zachętą do wracania na twój profil. Aby skłonić użytkowników do zezwolenia na odbiór powiadomień, będziesz potrzebował trochę sprytu, ale warto spróbować.

Najlepiej sprawdza się tu strategia przygotowania ekskluzywnych treści lub kuponów podarunkowych w ograniczonej ilości, które będą dostępne „w nadchodzących dniach”. Zasugeruj odbiorcom, że zezwolenie na powiadomienia pozwoli im pozostać na bieżąco i nie przegapić oferty – pamiętasz o efekcie FOMO?

 

5 sposobów na to, jak wykorzystać Instagram w biznesie – podsumowanie

Instagram może przynieść ci zwiększone zainteresowanie marką, lepszy wizerunek, zwiększony ruch na stronie i podniesienie wskaźnika konwersji: wszystko dlatego, że wizualnie jest to bardzo atrakcyjna platforma, pełna oddanych, zaangażowanych i wiernych użytkowników.

Pięć narzędzi Instagrama, które tu wymieniliśmy, pomogą ci przygotować skuteczne kampanie i wykorzystać możliwości, jakie daje ta platforma. Powodzenia!