Narzędzia w pracy copywritera

Dla copywritera napisanie dobrego tekstu to tylko połowa sukcesu. Sam warsztat i wykonanie to nie wszystko – musisz również wiedzieć, jak „wstrzelić się” w aktualne trendy, jak namierzyć swoich odbiorców i jak do nich dotrzeć.
W pracy copywritera pomaga nie tylko znajomość tego, co aktualnie cieszy się większym zainteresowaniem, ale również oczekiwań twoich odbiorców.

Jeśli chcesz wyrobić sobie mocną markę w swojej „niszy”, nic nie zastąpi uczciwej pracy nad warsztatem.
W pracy mogą ci również pomóc narzędzia do organizowania treści, zarządzania notatkami lub content marketingu. Warto testować różne rozwiązania, aby stworzyć zestaw dopasowany dokładnie do twoich potrzeb.

Przedstawiamy 6 narzędzi stworzonych z myślą o copywriterach. Sprawdź, które mogą przydać się również tobie.

Narzędzia w pracy copywritera
Aplikacje dla copywriterów, które ułatwiają pracę

 

Narzędzia do organizacji treści dla copywriterów

Feedly
Źródło

Aplikacje dla copywriterów - freely
Narzędzia dla copywriterów – freely

To jedna z najpopularniejszych platform dla copywriterów i social media managerów. Zamiast przeglądać kilkanaście źródeł RSS, zakładek, wiadomości z newslettera i „strumieni” w mediach społecznościowych, możesz „zlecić” to Feedly.
Feedly umożliwia śledzenie reakcji na twoje publikacje, zbiera aktualizacje z twoich ulubionych blogów i kanałów na YT, informuje o nowościach z wybranymi słowami kluczowymi i pozwala uporządkować twoje źródła.

 

Pocket
Źródło

Aplikacje dla copywriterów - pocket
Narzędzia dla copywriterów – pocket

Kiedy ostatni raz przejrzałeś swój folder z zakładkami? W ciągu dnia natrafiasz zapewne na kilka ciekawych tekstów, ale nie zawsze masz czas, aby przeczytać je w tej samej chwili. Pocket rozwiązuje ten problem: dodajesz tekst do „kieszeni” i wracasz do niego, kiedy masz na to czas.

 

Proces twórczy – aplikacje dla copywriterów

Bubbl.us
Źródło

Aplikacje dla copywriterów - bubbl.us
Narzędzia dla copywriterów – bubbl.us

Jeśli twoja metoda pracy to przede wszystkim burze mózgu i mapy myśli, teraz możesz robić je także online. Ten etap przed pisaniem jest niezastąpiony przy organizacji treści i ustalaniu planu całego tekstu.
Bubbl.us umożliwia tworzenie map myśli i „zaprezentowanie” swoich pomysłów w atrakcyjny sposób. Przyda się również do pracy w grupie!

 

Zarządzanie contentem dla copywriterów

Shareist
Źródło

Aplikacje dla copywriterów - shareist
Narzędzia dla copywriterów – shareist

Ta platforma do zarządzania treścią „prowadzi” twój wpis od szkicu do udostępnienia w mediach społecznościowych. Umożliwia wyszukiwanie najpopularniejszych tematów, planowanie publikacji oraz tworzenie treści do newsletterów.
Jeśli nie będziesz miał akurat własnej treści do opublikowania, Shareist podpowie ci, jaki content wysokiej jakości i dostarczany przez influencerów możesz opublikować na swojej stronie. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której zmniejszona aktywność osłabi zaangażowanie i uwagę twoich odbiorców.

 

Rite Tag
Źródło

Aplikacje dla copywriterów - ritetag
Narzędzia dla copywriterów – ritetag

Używanie hasztagów to dobra zabawa o ile… nie zależy ci na wynikach. Jeśli chcesz przyciągnąć określoną grupę odbiorców, warto wiedzieć, jakich słów użyć. Rite Tag udostępnia analizy, które z hasztagów związanych z określonym tematem są nadużywane, które przyciągną uwagę publiczności, a w które warto „zainwestować” czas.

 

Dodatkowe narzędzia dla copywriterów – to-do list

Wunderlist
Źródło

Aplikacje dla copywriterów - wonderlist
Narzędzia dla copywriterów – wonderlist

Jest wiele sposobów na to, aby utrzymać wysoki poziom motywacji – od systemu wyzwań i nagród, przez medytację aż do… list rzeczy do zrobienia. Czasem po prostu widok dobrej „statystyki” jest bodźcem do tego, aby zająć się rzeczą, na którą nie mamy większej ochoty.
Wunderlist to aplikacja, która pomaga organizować pracę i ustalać harmonogramy, kiedy pracujesz nad kilkoma projektami jednocześnie.

Wunderlist to jedna z wielu aplikacji, które pomagają zarządzać czasem. W tym artykule podpowiadamy, jakich narzędzi możesz używać, aby sprawnie zarządzać czasem.

 

Aplikacje i programy dla copywriterów – podsumowanie

Sam content, choćby najlepszy, nie zawsze przebija się do uwagi odbiorców. Aby twoja praca nie poszła na marne, zadbaj o jego odpowiednią promocję i udostępnienia. Twoim wielkim sprzymierzeńcem są media społecznościowe – są aplikacje, które pomogą ci śledzić, jak zmienia się zasięg i popularność twoich treści.

Możesz także popracować nad swoją efektywnością już na etapie zbierania materiałów do tekstów lub planowania, jak zorganizujesz projekt. Ten etap zwykle jest czasochłonny, dlatego postaw na te aplikacje, które oszczędzą ci niepotrzebnej pracy.

A z jakich narzędzi wy korzystacie jako copywriterzy? Napiszcie nam o tym w komentarzach!

Zapisz