6 mało znanych stron, na których sprzedasz grafiki

Gdzie korzystanie sprzedawać swoje prace?

Sprzedawaj swoje grafiki na tych mało znanych stronach!

Zarobki w branży graficznej to temat drażliwy. Bardziej doświadczeni graficy o wyrobionej marce zachowują dużą dyskrecję jeśli chodzi o stawki, z kolei młodsi, którzy dopiero przecierają szlaki, skarżą się na sztuczne zaniżanie stawek przez konkurencję i psucie rynku.

Jeśli zatem szukasz sposobu na to, jak podnieść swoje zarobki, możesz skorzystać z możliwości, jakie dają strony ułatwiające sprzedaż backgroundów, pędzli, wektorów i innych graficznych „dodatków”.
Pierwsze, jakie pewnie przychodzą ci na myśl, to Envato i Creative Markets. Na tych stronach możesz liczyć na wielu potencjalnych odbiorców, ale również… na sporą konkurencję. Jeśli jednak chcesz spróbować swoich sił w sprzedaży samodzielnie wykonanych grafik, skorzystaj z jednej z mniej znanych stron.

Gdzie korzystanie sprzedawać swoje prace?
Strony do sprzedaży grafik

 

Platformy sprzedażowe dla grafików stron www

Sellfy
Prowizja: 5%
Sellfy to platforma umożliwiająca sprzedaż produktów cyfrowych różnych rodzajów – ebooków, plików audio i video oraz aplikacji i programów. Największym działem jest jednak web design, a więc również wszystkie elementy graficzne, które potrzebne są do zaprojektowania strony.

W serwisie możesz umieścić pliki do 2gb i masz nieograniczoną przestrzeń. Sellfy udostępnia także narzędzia marketingowe, w tym do analizy, dzięki czemu możesz sprawdzić, kto i jak kupuje twoje produkty. Warto zwrócić uwagę na system zniżek – otrzymują je ci, którzy udostępnią twój produkt w mediach społecznościowych.

Płatności obsługiwane są w dolarach, euro i funtach, a obsługiwane przez PayPal. Sellfy pobiera 5% prowizji od sprzedawanych prac.

 

MOJO Marketplace
Prowizja: 50%.
Na tej stronie możesz sprzedawać wszystkie elementy graficzne potrzebne do stworzenia strony www – od projektu do identyfikacji wizualnej, od logo i wizytówek, aż do zestawów fontów, grafik wektorowych i grafik stockowych.
MOJO jest partnerem wielu firm hostingowych, co zwiększa możliwość dotarcia do klientów rzeczywiście zainteresowanych kupnem wysokiej jakości produktów.

 

 

Strony, na których możesz sprzedać inne grafiki wektorowe i rastrowe

Fantero
Prowizja: 25-50% w zależności od poziomu sprzedaży
Początkowo serwis dla fotografów, Fantero szybko przekształciło się w platformę sprzedażową dla projektantów różnego typu. Znajdziecie tu templatki stron www, dźwięki i efekty muzyczne, pliki wideo i animacje flash, a także projekty 3D i skrypty informatyczne. Na stronie działa także niewielka giełda zleceń dla freelancerów.
Aby otrzymać wypłatę od Fantero, musisz zarobić na sprzedaży minimum 50$.

 

Luvly
Prowizja: 20-40%, w zależności od poziomu sprzedaży
Ta platforma skierowana jest przede wszystkim do projektantów, którzy dobrze czują się w dziewczęcej/kobiecej, trochę cukierkowej, słodkiej stylistyce. Sprzedawane prace obejmują wektory, fonty, clip arty, tematy WordPress i inne templatki dla blogerów. Posiada także sekcję na rękodzieło i scrapy do scrapbookingu.

 

Iconfinder
Prowizja: 30%
Pierwotnie Iconfinder był agregatorem i wyszukiwarką połączoną ze stockami graficznymi, jednak ostatnio przekształcił się w platformę sprzedażową. Umożliwia ona projektantom stron i web developerom zakup coraz powszechniej używanych flat icons.
Jeśli projektujesz ikonki, możesz umieścić je na platformie Iconfinder. Uwaga – Iconfinder pobiera wysokie prowizje od sprzedaży (30%).

 

Canva
Prowizja: 35% oraz 1$ opłaty licencyjnej
To narzędzie znane chyba wszystkim grafikom. Canva umożliwia tworzenie grafik online dzięki pre-definiowanym layoutom, templatkom i schematom. Obejmują one infografiki, banner, ulotki, kolaże zdjęć, okładki albumów i grafiki na media społecznościowe.
Jeśli któraś z tych kategorii jest ci bliska, możesz zgłosić swoje prace i udostępniać je odpłatnie innym użytkownikom.

 

 

Platformy sprzedażowe dla grafików – podsumowanie

Wiadomo, że głównym źródłem zarobków projektanta jest realizacja konkretnych zleceń od konkretnych zleceniodawców.

Jeśli jednak szukasz sposobu na to, aby wykorzystać np. prace odrzucone przez klienta, ale wciąż wysokiej jakości, lub prace wykonane na własny użytek, możesz spróbować sprzedawać je na platformach dla grafików.
Znane strony mają co prawda większą liczbę odwiedzających, ale musisz się też liczyć z większą konkurencją. Warto więc próbować swoich sił również na mniejszych portalach i platformach.

A jakie wy macie doświadczenia z platformami sprzedażowymi? Korzystacie z jakichś?

Zapisz

Skomentuj

2 Komentarze Włączone "6 mało znanych stron, na których sprzedasz grafiki"

avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Darien

Bardzo dziękuję za niezwykle przydatny wpis – na pewno się przyda :)

wpDiscuz