Anatomia “share”: kto, co i kiedy udostępnia w mediach społecznościowych?

Najpopularniejsze typy contentu na facebook, twitter i pinterest

To pytanie zajmuje nie tylko blogerów i copywriterów, ale również specjalistów od content marketingu. Jakie treści najchętniej przesyłamy dalej, do kogo należy kierować określone treści, aby uzyskać największy zasięg?

Infografika opublikowana przez MarketingProfs za portalem Sidely odpowiada na te pytania – a także pokazuje, kto, kiedy, co i gdzie udostępnia najczęściej.

Najpopularniejsze typy contentu na facebook, twitter i pinterest
Kiedy i co udostępniamy w mediach społecznościowych?

 

Anatomia udostępniania: gdzie publikować treści, aby dotarły do odbiorców?

Co do tego żaden specjalista od content marketingu nie powinien mieć wątpliwości: Facebook wciąż pozostaje najpopularniejszą platformą, na której publikujemy i udostępniamy najwięcej. To tu właśnie najczęściej podajemy posty dalej – Facebook zagarnia aż 90% tego typu interakcji. Drugi w kolejności Twitter to zaledwie 6% udostępnień.

Zaskakiwać może to, że udostępnienia zyskują popularność również na LinkedIn (2,5%). Stosunkowo rzadko podajemy dalej treści na platformie Pinterest (niecały 1%), chociaż to właśnie ona, ze względu na koncentrację wokół treści wizualnych, stanowi naturalnego kandydata do zajmowania wyższych miejsc.

 

Co udostępniamy?

Chociaż dużo mówi się o popularności contentu video, wciąż chętnie udostępniamy infografiki oraz wszystkie typy list i wyliczeń – te dwa typy treści są udostępniane średnio po 19 i 11 tysięcy razy.
Na dalszych miejscach listy plasują się treści poradnikowe: artykuły wyjaśniające różne zjawiska, ciekawostki oraz tutoriale.

Video, wciąż rosnące w siłę, na Facebooku, Twitterze, LinkedIn i Pintereście są udostępniane stosunkowo rzadko – około 5 tysięcy razy.
Nie zmienia to faktu, że tylko w ciągu ostatnich sześciu lat ilość czasu, jaką w sieci poświęcamy na oglądanie video, wzrosła ponad pięciokrotnie! W roku 2013 obejrzenie filmików na YouTube zajmowało nam tylko 14 minut w ciągu dnia, obecnie jest to 67 minut treści oglądanych również na Facebooku, Twitterze czy Instagramie.

 

Video rośnie w siłę

Ważny jest nie tylko czas, jaki poświęcamy na oglądanie filmów, ale również to, jak duży potencjał ma ten rodzaj conentu. Wystarczy sprawdzić, jak często udostępniamy w sieci filmów: w 2017 roku 85% najczęściej udostępnianych treści to właśnie filmy.

Podobnie na Twitterze posty zawierające video są repostowane 3 razy częściej niż te zawierające gify i 6 razy częściej niż te z samym zdjęciem.
Warto również zwrócić uwagę, że to treści video umożliwiają angażowanie użytkowników na różnych kanałach mediów społecznościowych – Twitterze, Facebooku i Instagramie. W ciągu roku wzrosło ono aż o 77 procent!

 

Emocje w social mediach, czyli dlaczego udostępniamy?

Jak sprawić, aby użytkownik chciał udostępnić treść swoim znajomym? Badania wykazują, że nic nie motywuje do „podawania dalej” niż emocje. Najwięcej popularności zyskują tu posty, które budzą podziw, są zabawne lub dostarczają rozrywki.
Wbrew obiegowej opinii nie lubimy rzeczy kontrowersyjnych i takich, które budzą gniew.

Co jeszcze jest potrzebne do obudzenia zaangażowania i chęci podzielenia się treścią z innymi? Media społecznościowe sprawiają, że mniej lub bardziej świadomie staramy się kreować swój wizerunek. Dlatego właśnie niechętnie udostępniamy coś, co może sprawić, że w oczach znajomych będziemy się prezentować gorzej.

 

Kto i gdzie udostępni twoją treść na mediach społecznościowych?

Badacze podzielili grupy kontrolne na cztery segmenty osób w wieku 18-29 lat, młodych dorosłych między 30 a 49 rokiem życia oraz osoby dojrzałe i starsze – odpowiednio w przedziałach wiekowych od 50 do 65 roku życia i powyżej tej granicy.

Nie powinno dziwić, że to właśnie ta pierwsza grupa jest najbardziej aktywna w social mediach. Mimo powtarzających się doniesień o śmierci Facebooka to właśnie ten portal wraz z YouTube cieszy się największą popularnością, zaraz przed Instagramem i Snapchatem.

Facebook wraz z YouTube stanowią najpopularniejsze portale społecznościowe niezależnie od przedziału wiekowego. Różnice pojawiają się przy innych mediach społecznościowych: ludzie młodzi najlepiej odnajdują się w środowiskach Instagrama i Snapchata, podczas gdy młodzi dorośli dzielą swoją uwagę między Instagram, Pinterest i LinkedIn.
Co ciekawe, w kolejnych grupach wiekowych popularnym medium jest Pinterest – po Facebooku i YouTube to najchętniej odwiedzany portal.

Content marketing dla freelancerów
Anatomia udostępnień: kiedy i co podajemy dalej w mediach społecznościowych?n

Skomentuj

avatar