Na polskim rynku utarło się, że copywriterowi zleca się wszystko: pisanie opisów SEO do sklepu internetowego i postów na blogi, prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych i tworzenie tone of voice marki, tworzenie chwytliwych claimów i pisanie tekstów do kampanii crowdfundingowych.

Pokutuje stereotyp, że copywriter powinien umieć napisać wszystko, a przecież już to krótkie wyliczenie składa się z prac, które są jak osobne specjalizacje. Czy ty też uważasz, że potrzebujesz copywritera, żeby jednocześnie poprowadził kampanię marketingową i napisał kilka postów na media społecznościowe?

Copywriter: na czym polega praca copywritera?
Tworzenie treści dla firm: czym zajmuje się copywriter?

Jeśli do tej pory nie byłeś zadowolony z wyników kampanii, czas odpowiedzieć sobie na pytanie, komu powinieneś zlecać pracę: copywriterowi czy może… content writerowi?


Copywriter w kampanii marketingowej: co zlecasz i czego możesz oczekiwać?

Przyjęło się, że copywriter odpowiada za pisanie tekstów i tylko to. Tymczasem treści, które opublikujesz na stronie, blogu czy mediach społecznościowych powinny być spójne.
Nie chodzi o powielanie tego samego tematu, ale na utrzymanie tego samego stylu i poziomu komunikacji, który pomoże odbiorcom identyfikować się z marką.

Tu właśnie zaczyna się rola copywritera. Jego główne zadanie to „opakowanie” twoich komunikatów biznesowych – maili do użytkowników, newsletterów, mediów społecznościowych – w styl komunikacji i język, który trafi do odbiorców. Copywriter powinien umieć zadbać o spójność twojego przekazu, nawet jeśli odbiorcy będą różnić się między sobą, tak jak followersi twojego Facebooka i odbiorcy katalogu sprzedażowego.

Content writer: na czym polega praca jako freelancera?
Tworzenie treści dla firm: czym zajmuje się content writer?

Co jest potrzebne dobremu copywriterowi? Umiejętność słuchania użytkowników i dopasowanie do nich komunikatów tak, aby zbudować więź z marką i wzmocnić zaangażowanie. To właśnie copywriter dostarczy ci przekonujących maili sprzedażowych, angażujących newsletterów i wymyśli, jak twoja komunikacja może wyróżnić się wśród konkurencji.


Content writer w kampanii marketingowej – czego możesz oczekiwać?

Twórca contentu to właśnie ktoś, kto stworzy posty na blog, wpisy na media społecznościowe i całą otoczkę tekstową, która towarzyszy konkretnym kampaniom marketingowym.

Copywriter czy content writer: komu zlecić wykonanie zlecenia?
Content writer czy copywriter: kogo potrzebujesz do realizacji zlecenia?

Content writerowi zlecisz również tworzenie informacyjnego, wartościowego contentu na stronę: treści, które będą zachęcały, żeby wracać po więcej. Nie będą to rzeczy stricte reklamowe, ale raczej takie, które pokażą praktyczne zastosowanie twojego produktu.
Conteent writer to człowiek do strategii długofalowych. Jego praca na blogu lub w mediach społecznościowych jest rozciągnięta w czasie, ale buduje społeczność odbiorców i… wpływa na pozycjonowanie. To właśnie content writer zadba o tempo i kalendarz publikacji, o odświeżanie treści i ich zoptymalizowanie pod SEO.

Jego ważną umiejętnością jest zatem wpasowanie się w tone of voice marki i dotychczasowy przekaz wykreowany przez copywritera.


Content writer czy copywriter – kogo potrzebujesz?

Kiedy chcesz zlecić napisanie tekstów, copywriter wydaje się doskonałą osobą. Stworzy posty na blog, przygotuje materiały na social media, zadba o treść na stronie głównej.
Mało kto wie jednak, że również w tym zawodzie można mówić o postępującej specjalizacji. Jeśli zatem zależy ci na profesjonalnie przygotowanych kampaniach, a do tego treściach wysokiej jakości, poszukaj nie tylko copywritera, ale również content writera i podziel między nich obowiązki.

Content writer stworzy teksty zoptymalizowany pod SEO i taki, który będzie odpowiadał potrzebom twoich odbiorców. Od copywritera możesz oczekiwać, że wyznaczy główny ton w twojej komunikacji z klientami i zadba o to, żeby komunikacja na wszystkich kanałach była spójna.

A jakie są twoje doświadczenia ze współpracy z content writerami? Czekamy na twój komentarz!