Info-produkty: jak przygotować darmowe produkty, by przyniosły efekty?

Uwielbiamy to, co darmowe. Lubimy częstować się darmowymi przekąskami w supermarketach, dostawać bezpłatne próbki przy okazji większych zakupów czy za free otrzymywać wejściówki na wydarzenia kulturalne. Dokładnie tak samo wygląda sytuacja z darmowymi produktami dostępnymi na stronach internetowych – korzystamy z nich bardzo chętnie, tym bardziej, że zazwyczaj jedyne, co musimy zrobić, to zostawić swój adres mailowy. Drobnostka!

Freebies i darmowe produkty dla czytelników blogów: jak je zrobić?

Darmowe próbki – jak przygotować info-produkt na blog?

Info-produkt, bo o nim mowa, to w największym uproszczeniu specjalistyczna wiedza udostępniana online w różnych formach. Może to być ebook, ekurs, przewodnik, webinar, case study, produkt cyfrowy… możliwości jest wiele. Idea jest taka, by stworzenie info-produktu nie generowało dużych kosztów, a jedynie (lub aż!) wymagało Twojego czasu i zaangażowania. Jeśli więc prowadzisz własnego bloga lub stronę, posiadasz specjalistyczną wiedzę, którą mógłbyś się podzielić, nie wahaj się, skorzystaj z możliwości info-produktu i wykorzystaj go jako skuteczne narzędzie promocyjne. Jak w takim razie go przygotować by przyniósł oczekiwane efekty?

 

Czego potrzebują Twoi odbiorcy?

Jeśli włożysz ogrom swojej energii w przygotowanie czegoś, co będziesz udostępniać za darmo, musisz dokładnie wiedzieć, czy taki właśnie produkt będzie interesujący dla Twoich odbiorców. Jak się tego dowiedzieć? Po prostu zapytaj. Z pomocą przyjdą proste ankiety na Facebooku czy Instagramie. Jeśli zależy Ci na dokładniejszych badaniach, przygotuj bardziej szczegółową ankietę na Google Drive.

 

Najlepiej (i) najtaniej

Na pewno nie chcesz wydawać grubych tysięcy na produkt, który będziesz udostępniał za darmo. Nawet, jeśli to inwestycja w przyszłość. Nawet, jeśli produkt docelowo będzie przynosił zyski. Jest mnóstwo darmowych odpowiedników programów, w których możesz stworzyć większość najpopularniejszych formatów info-produktów.

Jeśli już chcesz zainwestować pieniądze, zastanów się nad oddelegowaniem części obowiązków komuś innemu. Może lepiej zapłacić korektorowi za sprawdzenie tekstu, niż czytać go po raz setny, próbując wyłapać wszystkie błędy? Pamiętaj – Twój produkt będzie Twoją reklamą, ma zachęcać odbiorcę do pozostania z Tobą na dłużej, ma być świetny bez dwóch zdań. Chcesz i powinieneś liczyć się z pieniędzmi, ale sam musisz wyważyć, na czym warto oszczędzić, a w co lepiej zainwestować, aby przygotować produkt najlepiej i najtaniej.

 

Model freemium

Oprócz zbierania leadów, oferowanie darmowych materiałów może przynieść też inne korzyści materialne. Zastanów się nad zastosowaniem modelu biznesowego freemium, polegającego na oferowaniu podstawowego pakietu za darmo, z możliwością dokupienia płatnego rozszerzenia. Wersja bezpłatna musi wtedy być na tyle dobra i tak skonstruowana, by zachęcić do wykupienia płatnej wersji.

Skomentuj

avatar