Instastory jako narzędzie marketingowe

Znawcy internetowych trendów prognozują, że rok 2019 to czas, w którym królować będzie video. Chodzi nie tylko o dłuższe formaty (np. vlogi na YouTubie), ale przede wszystkim “krótkometrażowe” filmiki znane ze Snapchata czy Instagrama. Instastory, czyli maksymalnie 15-sekundowe nagranie udostępniane na społecznościowej platformie, rośnie w siłę i staje się coraz skuteczniejszym narzędziem marketingowym. W czym tkwi sekret multimedialnych relacji?

Instastory jako narzędzie marketingowe
Instastory w pracy zdalnej

 

Relacjonuj to, co dzieje się “tu i teraz”

Opowieści mają moc. Wiedzą o tym wszyscy, którzy zajmują się storytellingiem.
W przypadku instastories przedstawiciel firmy (lub jej właściciel, jeśli mówimy o budowaniu marki osobistej) staje się nadawcą komunikatu. Pokazuje otaczającą rzeczywistość ze swojej perspektywy, może natychmiast zareagować na ciekawe wydarzenie, skomentować coś, co poruszyło cały internet, pokazać biznes własnymi oczami.
Fani uwielbiają zaglądać “za kulisy” pracy danej marki – relacje z “backstage’u” cieszą się ogromną popularnością.

Relacje na Instagramie są wprost wymarzonym sposobem przekazu dla osób kreujących własny wizerunek w sieci (postaw na historie potwierdzające Twoje doświadczenie i kompetencje) oraz dla tych branż, które opierają się na estetycznym pokazywaniu produktów (moda, dodatki, gastronomia itp.).

Mimo że pojedyncze nagranie trwa tylko kilkanaście sekund, istnieje możliwość jego archiwizacji i tworzenia z relacji oryginalnego portfolio. Wystarczy, że zaznaczysz wybrany filmik jako “wyróżnioną relację”, a ta nie zniknie po upływie 24 godzin.

 

Zachęcaj do interakcji

Instastory wyposażono w szereg udogodnień, które pozwalają marketerom, a także właścicielom biznesów na skracanie dystansu z fanami i sprawianie, że stają się oni bardziej aktywni.

  • Uatrakcyjnieniu relacji służy możliwość dodawania tematycznych gifów. Podobną funkcję spełniają podkreślenia, rysowanie po ekranie i dołączanie tekstów.
  • Interesującą opcją jest naklejka pytanie – z jednej strony możesz dowiedzieć się od fanów, jakie produkty lub usługi ich interesują i pozyskać rekomendacje (sugestie te są zazwyczaj bardzo cenne, a także pozwalają na rozwijanie marki), a z drugiej to odbiorcy mogą zadawać Ci pytania (dziel się wiedzą i pokaż nieco bardziej ludzką twarz swojego biznesu).
  • Poznawaniu gustu odbiorców sprzyja też naklejka ankieta (z dwoma opcjami do wyboru) i tzw. “emoji slider” Suwak z przesuwanym w lewo lub w prawo emoji umożliwia wyrażenie opinii w prosty sposób.
  • Planujesz nową kolekcję produktów? Otwierasz sklep internetowy? Chcesz zainteresować followersów startem kursu online Twojego autorstwa? Szykujesz specjalną promocję? Wybierz naklejkę odliczającą czas do początku danego wydarzenia. Ustaw dzień i godzinę, nadaj odliczaniu nazwę. Twoi odbiorcy – po kliknięciu w naklejkę – będą otrzymywać o nim powiadomienia.
  • Twoja praca wiąże się z podróżowaniem? Naklejki mówiące o lokalizacji, temperaturze otoczenia, aktualnej godzinie będą stanowić ciekawy kontekst dla zdjęć oraz filmów.
  • Wzbogacanie relacji o naklejki z hasztagami pozwoli – podobnie jak w przypadku materiałów w newsfeedzie – na wyszukiwanie Twojego konta przez osoby interesujące się daną tematyką. Chcesz zwrócić uwagę konkretnego użytkownika? Użyj naklejki @wspomnienie.

 

Skróć ścieżkę zakupową

Zweryfikowany, połączony z kontem na Facebooku instagramowy profil lub posiadanie 10 tysięcy followersów pozwala na linkowanie do strony internetowej, co znacząco skraca ścieżkę zakupową.

Oglądający instastories przesuwają palcem w górę, a nowa strona otwiera się automatycznie. Tym samym animowane video z nałożonymi efektami, wyświetlające się na całym ekranie telefonu, prowadzi bezpośrednio do zakupów w sklepie.

W statystykach instastories możesz sprawdzić później liczbę osób, które przeszły do witryny za pośrednictwem relacji. Otrzymasz w ten sposób informację zwrotną, czy Twoje relacje są skuteczne.