Jak szukać zleceń w social mediach?

Zlecenia w mediach społecznościowych dla freelancerów

Poszukiwanie zleceń to nieodłączna część pracy każdego freelancera. Bazujesz na poleceniach i rzadko korzystasz z serwisów z ogłoszeniami? Marketing swoich usług i aktywne szukanie nowych klientów to podstawa finansowego bezpieczeństwa w pracy zdalnej.

Zlecenia w mediach społecznościowych dla freelancerów
Jak szukać zleceń pracy zdalnej w mediach społecznościowych

O tym, dlaczego nie należy zapominać o nawiązywaniu nowych kontaktów i szukać potencjalnych klientów, już pisaliśmy KLIK. Nie oznacza to jednak, że musisz zaczynać dzień od przeglądania portali ze zleceniami lub zasypywać skrzynek odbiorców mailingiem.

Pomocą w zdobywaniu zleceń mogą być media społecznościowe.

 

LinkedIn, Twitter i Facebook dla freelancera

Pierwszy krok to oczywiście stworzenie profilu, który będzie uzupełniał twój wizerunek profesjonalisty i eksperta.
Drugi krok to aktywne przeglądanie mediów społecznościowych – gdzie i jak szukać zleceń zależy już od specyfiki wybranego portalu.

 

Zlecenia dla freelancerów przez LinkedIn

Jeśli do tej pory myślałeś, że LinkedIn to głównie narzędzie pracy rekruterów, czas zrewidować poglądy. Społeczność LinkedIn w Polsce to ponad 2 miliony użytkowników, a na świecie ich liczba przekroczyła 500 milionów.

Wielu użytkowników LinkedIn niezwiązanych z branżą HR informuje, kiedy szuka kandydatów lub wykonawców na konkretne prace. Podobnie działa również system poleceń: każdy z twoich „kontaktów” na LinkedIn może polecić cię jako kandydata na ogłoszenie, do którego tobie nie udało się dotrzeć.

Aby LinkedIn zadziałał dla ciebie, w pierwszej kolejności zadbaj o stworzenie właściwego profilu. Tutaj piszemy więcej o szczegółach, na które warto zwrócić uwagę.

Kiedy masz już gotowy profil, zacznij budować sieć kontaktów. Oprócz swoich dotychczasowych współpracowników i klientów zapraszaj także osoby, z którymi chciałbyś pracować, oraz ekspertów z twojej dziedziny. Właśnie wśród ich aktywności możesz znaleźć informacje o zleceniach lub uzyskać cenne polecenie.

 

Zlecenia dla freelancerów przez Twitter

Cechą charakterystyczną Twittera jest skrótowość publikowanych treści i szybkie tempo wymiany informacji: tweet opublikowany w południe, wieczorem należy do dalekiej przeszłości.

Żeby wykorzystać to medium do szukania zleceń, zacznij od zbudowania lub odświeżenia swojego profilu. Zastanów się nad doborem treści, jakie publikujesz, aby stać się kimś wartym obserwowania. Pomoże ci to stworzyć wizerunek specjalisty w swojej dziedzinie.

Sprawdź także, czy twoja lista obserwowanych nie wymaga pewnych porządków. Zamiast grona znajomych, których masz także na Faebooku, warto zacząć obserwować autorytety z twojej branży.

Najważniejszy krok to śledzenie odpowiednich hasztagów. Dla osób, które pracują zdalnie, warte polecenia są #job, #jobSearch, #freelancer i #freelance.
Korzystaj z kombinacji hasztagów: sam hasztag #programming daje słabe wyniki, ale już zestawiony z #jobsearch może przynieść ciekawe odpowiedzi. Najskuteczniejsze kombinacje składają się z dwóch, maksymalnie trzech hasztagów, z których pierwszy sygnalizuje treść, drugi freelancing, a trzeci profesję.

 

Zlecenia dla freelancerów na Facebooku

Jeśli do tej pory ten portal społecznościowy kojarzył ci się głównie z prokrastynacją, masz okazję, aby wykorzystać Facebooka jako narzędzie do szukania zleceń.
Nieocenione są w tym grupy, w których uczestnicy publikują oferty pracy zdalnej, a freelancerzy mogą składać swoje propozycje.

Zleceń na Facebooku możesz szukać między innymi w tych grupach:

  • Copywriting

Copywriting PL
Copyoferty

  • Grafika

Grafika / Zlecenia
Graficy – zlecenia

  • IT

Remote Jobs IT – zdalny programista – zlecenia i oferty pracy
Praca IT / oferty i zlecenia

  • Media i video

Praca w reklamie
Zlecenia dla fotografa / filmowca

  • Praca zdalna

Praca zdalna da freelancerów
Zlecenia dla freelancerów – copywriterzy, tłumacze, graficy, i inni
Mam pracę dla freelancera / znajomy szuka pracy

 

Zlecenia w social mediach – podsumowanie

W prazy zdalnej możesz wykorzystać także popularność mediów społecznościowych. Każdy z portali ma swoją specyfikę i grupę odbiorców, na każdym możesz też szukać zleceń.

Aby skutecznie szukać nowych klientów na LinkedIn, Twitterze i Facebooku, zwróć uwagę na charakter portalu.
Na LinkedIn procentuje posiadanie profesjonalnego profilu i dużej grupy kontaktów, od których możesz otrzymywać oferty i polecenia. Twitter wymaga może mniejszego nakładu sił, ale z kolei bez konsekwentnego i regularnego śledzenia kategorii i hsztagów trudno ci będzie o widoczne rezultaty.
Na Facebooku z kolei z pomocą freelancerom przychodzą liczne grupy, w których publikowane są zlecenia i oferty pracy zdalnej.

A jakie wy macie doświadczenia z szukaniem zleceń w mediach społecznościowych? Czekamy na wasze odpowiedzi w komentarzach!

Skomentuj

Dodaj pierwszy komentarz (nie wymaga logowania)!

avatar