Jak zarządzać mediami społecznościowymi

Jako właściciel start-upu na pewno znasz i rozumiesz znaczenie social mediów w rozwijaniu biznesu, promocji i budowaniu świadomości marki. Zarządzanie mediami społecznościowymi i content marrketing potrafią być dosłownie zajęciami na cały etat.
Jeśli nie jesteś jeszcze na tym etapie, który pozwala zatrudnienie „contentowca”, na początek zleć pisanie tekstów na profesjonalnych platformach dla freelancerów, takich jak useme.eu, gdzie za każdą zleconą pracę otrzymasz fakturę VAT – nawet od tych copywriterów, którzy nie mają własnej działalności gospodarczej.

Kiedy masz już gotowy content, czas wypromować go w mediach społecznościowych. Nie chcesz poświęcać na to całych godzin? Jest prosty sposób, który pozwoli ci „ogarnąć” wszystkie twoje profile w ciągu 30 minut. Potrzebny jest ci tylko dobry plan i trochę wprawy, a także… konsekwencja, aby skrótowe działania przyniosły odpowiednie efekty.

Pardot, platforma specjalizująca się w marketingu B2B, przygotowała infografikę, która zawiera wygodną strategię. To nieoceniona pomoc dla przedsiębiorców i właścicieli start-upów, którzy chcą samodzielnie zarządzać swoją obecnością w SM.

 

Media społecznościowe w 30 minut – jak to zrobić?

Dlaczego zarządzanie social media dla start-upowców jest takie czasochłonne? Jednym z powodów może być brak spójnej strategii, innym wielość platform, o jakich musisz pamiętać. Kluczem do zaoszczędzenia czasu, a jednocześnie efektywnego zarządzania kontami jest dobrze przemyślany i zaprojektowany plan publikacji, dopasowany do twoich możliwości tworzenia contentu i specyfiki mediów.

Social media manager dla start-upu
Jak zarządzać mediami społecznościowymi w pół godziny?
  • Twitter
    Zaplanuj na ten portal 10 minut, głównie na to, aby stworzyć kolejkę postów, które będą się publikować w regularnych odstępach czasu. Użytkownicy Twittera nie lubią ciszy i długich okresów milczenia, dlatego zadbaj o regularność.
    Odpowiadaj na wiadomości i nie zapomnij o udostępnianiu innych tweetów, które mogą zainteresować twoich followerów. To największy atut Twittera – nie musisz bazować tylko na oryginalnym contencie: w grę wchodzi retweetowanie starszych publikacji i publikacji innych użytkowników.
  • Facebook
    W ciągu 6 minut uda ci się odpowiedzieć na pytania, wiadomości i komentarze. Koniecznie zerknij na to, co się dzieje w twoim feedzie – może znajdziesz post, który warto udostępnić lub wziąć udział w toczącej się pod nim dyskusji. Ustaw promocję postów i budżety reklamowe. Zaoszczędzisz sporo czasu, jeśli zautomatyzujesz swoje publikacje, na przykład content z bloga może automatycznie zapisywać się także jako post na FB.
  • LinkedIn
    Kolejne 6 minut poświęć na LinkedIIn. Na tym profilu zadbaj o uaktualnienie informacji profilowych, podzielenie się nowymi osiągnięciami i informacjami profesjonalnymi. Zwróć uwagę szczególnie na to, co się dzieje w grupach i czy skierowano do ciebie pytania lub prośby o przyjęcie do znajomych/potwierdzenie umiejętności.
  • Pinterest, Instagram
    Na te portale najchętniej przeznaczamy więcej czasu, ale w wersji minimum 6 minut całkowicie wystarczy. Na Pintereście wystarczy ci kilka minut, aby dodać nowy materiał graficzny i odpowiedzieć na interakcje, do których zachęcali cię użytkownicy. Polubienia, komentarze, pytania? Odpowiedz na nie i polub content, który uważasz za odpowiedni.
    Obecności na Instagramie lepiej poświęcić nieco więcej czasu. Podziel się zdjęciami i materiałami „zza sceny”, pokaż, jak działa i pracuje twoja firma. Wykorzystaj media „obrazkowe” do promowania contentu między platformami


Co możesz zrobić, aby jeszcze bardziej usprawnić swoje działania w mediach społecznościowych? Dużą oszczędnością czasu jest korzystanie z narzędzi jak np. Ilustria. Umożliwiają one stworzenie atrakcyjnych wizualnie postów, a następnie zaplanowanie publikacji na różnych platformach społecznościowych.

A jak ty radzisz sobie z mediami społecznościowymi? Jakie narzędzia lub trciki możesz polecić? Czekamy na twój komentarz!