Jakie usługi dodatkowe może oferować copywriter?

Zarabiaj więcej jako copywriter dzięki tym usługom

Można powiedzieć, że copywriterzy dzielą się na dwa rodzaje: pierwsza grupa wykonuje zleconą pracę najlepiej, jak potrafi, ale koncentruje się tylko na pisaniu tekstów. Druga grupa z kolei chętnie podejmuje się dodatkowych prac, nie zawsze związanych z pisaniem.

Niezależnie od tego, czy copywriting jest dla ciebie źródłem dodatkowego dochodu, czy stałym źródłem utrzymania, na pewno zależy ci na zadowoleniu klienta i utrzymaniu wysokiej jakości usług.
Dlaczego warto zastanowić się nad poszerzeniem oferty wykonywanych prac?

Zarabiaj więcej jako copywriter dzięki tym usługom
Jakie dodatkowe usługi może świadczyć copywriter?

Dodatkowe usługi w pracy copywritera – dlaczego warto?

Poświęcasz większość swojego czasu pracy na rzetelne sprawdzanie informacji, na dopracowaniu stylu i jakości tekstu; sprawdzasz się w tym, co robisz. Dlaczego masz dokładać sobie obowiązków?

Im szerszy zakres usług, jakie możesz wykonać, tym większa wartość dodana twojej pracy. Nie chodzi oczywiście o to, żebyś zmienił branżę. Nie zachęcamy też, abyś za wszelką cenę próbował zastąpić grafika strony www oraz kodera, kiedy masz stworzyć tylko teksty na blog.

Na pewno z własnego doświadczenia wiesz jednak, jak dużą różnicę robią nawet niewielkie usługi dodatkowe. Dzięki nim możesz zaoferować klientowi kompleksową usługę, bez konieczności zlecania dalszych prac innemu wykonawcy.

 

Co zyskuje copywriter, który oferuje dodatkowe usługi?

Kiedy możesz zapewnić klientowi kompleksowe wsparcie, wzrasta twoja wartość. Klientom wygodniej jest zlecać pełen zakres prac jednej osobie. Oznacza to mniej formalności przy rozliczaniu, krótszy czas realizacji i większą wygodę.

Dla ciebie to także większa szansa na zdobycie zlecenia. Wyobraź sobie, że sam szukasz kogoś, kto stworzy dla ciebie posty na blog.
Wolisz wybrać jedną osobę, która przygotuje wpis, stworzy do niego prostą grafikę lub animację, zoptymalizuje całość pod SEO, a na koniec zadba o harmonogram publikacji na mediach społecznościowych – czy raczej zlecisz wykonanie każdej z tych rzeczy innemu freelancerowi?

Taki komplet usług nie wymaga dużego zaangażowania w naukę i zdobywanie nowych umiejętności, a znacząco podnosi jakość usług oraz umożliwia ich cykliczne powtarzanie.

Jeśli traktujesz copywriting jako swoje główne źródło dochodów i szukasz sposobu na to, aby je zwiększyć, zastanów się, jakie usługi oprócz pisania możesz zaoferować.

 

Dodatkowe usługi copywriterów – tworzenie prostych grafik

Nie mamy tu na myśli tworzenia w pełni profesjonalnych, „samodzielnych” projektów – wystarczą same ilustracje do tekstów, które napisałeś.

Sieć pełna jest stron z darmowymi bankami zdjęć na licencji CC0. Fotografie, które są w nich umieszczone, możesz przetwarzać i używać w celach komercyjnych.
Wystarczy zatem, że do pobranego zdjęcia dodasz elementy graficzne, nagłówek i podpis, wykorzystując przy tym ciekawe zestawienia fontów, filtry lub kolorystykę, aby odmienić zwyczajne stockowe zdjęcie.

Jeśli sam zajmujesz się fotografią, możesz również zaoferować autorskie zdjęcia jako ilustrację do wpisu lub zaproponować obróbkę zdjęć (również w programach do obróbki zdjęć online) dostarczonych przez klienta.

Kolejna możliwość to ilustrowanie wpisów infografikami. Te z kolei możesz wykonać w generatorach infografik online. Aby z nich skorzystać, nie potrzebujesz rozległego technicznego know-how ani biegłej obsługi programów do grafiki.

 

Dodatkowe usługi copywriterów – zarządzanie treścią i zwiększanie popularności

Jak możesz podnieść popularność stworzonej treści, a jednocześnie zadziałać na korzyść klienta? Copywriterzy zajmujący się content marketingiem wiedzą, że kluczem do sukcesu jest monitorowanie popularności treści w mediach społecznościowych i regularne przypominanie użytkownikom o publikacji.

Content to nie tylko teksty – to także grafiki, promocja treści, materiały dodatkowe, której jej towarzyszą, takie jak e-booki, freebies czy newslettery. Wygodniej, szybciej i taniej jest zlecić wykonanie tego typu prac jednej osobie.

 

Jak zaproponować klientowi dodatkowe usługi?

Twój klient może nawet nie wiedzieć, że dodatkowe usługi, które wpływają na zasięg „pierwotnego” posta, są możliwe. Może również nie wiedzieć, że dzięki kompleksowej usłudze osiągnie wymierne korzyści.

Dla dotychczasowych stałych klientów przygotuj solidną ofertę, najlepiej popartą danymi statystycznymi – na przykład o ile zwiększa się zasięg publikowanych treści dzięki twoim działaniom.
Koniecznie umieść także informację o dodatkowych usługach na swojej stronie domowej, blogu i w ofertach dla nowych klientów.

 

Dodatkowe usługi copywritera – podsumowanie

Dla klientów ważna jest nie tylko cena twojej usługi. Często nie mniej niż końcowa kwota liczy się efekt twojej pracy oraz czas, który klient może zaoszczędzić dzięki zleceniu ci całości prac.

Dlatego właśnie kompleksowe usługi zyskują popularność w oczach zleceniodawców. Jeśli możesz również przygotować prostą grafikę, złożyć krótki e-book, edytować zdjęcie lub video, twoja wartość jako copywritera wzrasta.

Aby wykonać dodatkowe usługi, nie potrzebujesz zaawansowanej wiedzy technicznej ani kosztownych programów do edycji. Większość prostych prac wykonasz w kreatorach lub za pomocą narzędzi do edycji online.

Zastanów się, w jakiej dziedzinie oprócz copywritingu czujesz się najlepiej i jak możesz połączyć ją ze swoją pracą. Typografia? Edytorstwo? Grafika, fotografia, obróbka zdjęć? Możliwości jest wiele! Kiedy poszerzysz ofertę, zacznij szukać lepiej płatnych zleceń w serwisach dla freelancerów, takich jak useme.eu!

Skomentuj

Dodaj pierwszy komentarz (nie wymaga logowania)!

avatar