Kiedy warto pożegnać klienta

Kiedy freelancer powinien zakończyć współpracę z klientem?

 

Jeśli jesteś początkującym freelancerem, nie możesz pozwolić sobie na coś takiego, jak pożegnanie klienta, zanim zdąży powiedzieć „dzień dobry”. Jeśli masz jednak dużo doświadczenia oraz umiejętności, najwyższy czas, aby nauczyć się niektórym odmawiać. Freelancer ze stażem może przecież wybierać, z kim współpracuje.

Kiedy warto pożegnać klienta
Źródło obrazka: http://fancycrave.com/post/138686267855/download-by-antoine-beauvillain

Oto sytuacje, w których warto pożegnać klienta:

 

Klient nie wie, czego chce

Po prostu nie podejmuj współpracy z klientem, który nie może określić, czego potrzebuje. Taki klient albo jest nieodpowiedzialny, albo jego zdolności umysłowe pozostawiają wiele do życzenia.

 

Klient oferuje skromny budżet

Jeśli twoje ceny są znacząco wyższe niż oferowana przez klienta stawka, powiedz mu stanowcze „Nie!”. Z niskim wynagrodzeniem nie będziesz miał wystarczającej motywacji, aby dobrze wykonać zlecenie. Niestety, to może źle wpływać na twój wizerunek jako specjalisty oraz na twoje portfolio.

 

Klient nie chce zapłacić zaliczki

Jedyną możliwością współpracy z klientem w takim przypadku jest wystawienie mu faktury przez Useme. Zabezpieczy to całą transakcję oraz twoje wynagrodzenie.

 

Klient ­ tyran

Każdy freelancer chociaż raz spotkał się z takim klientem. Może przyczepić się do każdego drobiazgu, wykorzystać każdą możliwość do niekończących się poprawek. Jego krytyka nie jest konstruktywna. Tacy ludzie uważają po prostu, że jeśli już płacą pieniądze, mają prawo czepiać się tyle, ile chcą. Spróbuj zidentyfikować takiego klienta, zanim dokonał wpłaty zaliczki.

Główną zaletą freelancingu jest to, że jesteś wolnym człowiekiem i w zasadzie nie masz żadnych zobowiązań. Jeśli nie podoba ci się klient lub firma, którą reprezentuje, nie podejmuj z nim współpracy. Praktyka pokazuje, że nie wyjdzie z niej nic dobrego, oprócz problemów oraz złego humoru.

Zapisz

Zapisz