Narzędzia dla social media managerów - jakie wybrać?

Praktycznie każdy z portali społecznościowych oferuje swoim użytkownikom coraz więcej możliwości analitycznych – zwłaszcza gdy korzystamy z kont firmowych. Jednak w pracy social media managerów czasem nie jest to wystarczające, zwłaszcza że nadzorować musimy kilka lub kilkanaście profili na różnych portalach.

Narzędzia dla social media managerów - jakie wybrać?
Skuteczne narzędzia dla social media managerów

Z pomocą specjalistom od mediów społecznościowych przychodzą narzędzia do analityki social media, które nie tylko oszczędzają nasz cenny czas, ale pozwalają zwiększyć efektywność działań. Natomiast wybranie jednego narzędzia wcale nie jest takie łatwe, jakby mogło się wydawać i właśnie dlatego przygotowaliśmy listę najciekawszych z nich. Zapraszamy!

Hootsuite

Zdecydowanie jedna z najpopularniejszych aplikacji do zarządzania profilami w mediach społecznościowych. Zawodowców na całym świecie przekonuje do siebie przede wszystkim rozbudowanymi opcjami integracji z praktycznie wszystkimi najpopularniejszymi portalami społecznościowymi. Hootsuite umożliwia tworzenie, planowanie, publikację i analizę skuteczności postów, a lista integracji obejmuje: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn, a nawet Pinterest.

W Hootsuite przeanalizujemy wszystkie najważniejsze wskaźniki dotyczące zaangażowania, ale i stworzymy zaawansowane raporty oraz porównamy skuteczność działań z konkurencją. Do głównych plusów należy również zaliczyć możliwość wygodnej pracy w zespole (ze wspólną biblioteką treści) oraz wygodny podgląd planowanych postów na różnych platformach z poziomu jednego pulpitu.

Buffer

Buffer to kolejny kombajn stworzony z myślą o social media managerach. Lista integracji obejmuje Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest i LinkedIn. Rozbudowany moduł do planowania postów (w tym Stories) połączony jest tutaj z rozbudowanymi modułami analitycznymi.

Social media dla freelancera
Zarządzanie mediami społecznościowymi dla freelancerów

Nowoczesny, przyjemny dla oka i łatwy w użyciu interfejs nie wymaga dłuższego zapoznawania się z dostępnymi usługami – wystarczy założyć konto i połączyć je z profilami w mediach społecznościowych. Panel analityczny w przejrzysty sposób przedstawia wszystkie najważniejsze dane dotyczące skuteczności naszych postów oraz aktywności użytkowników. Całość bez problemu wyeksportujemy do profesjonalnych raportów, które bez obaw można przekazywać klientom.

Sotrender

Narzędzia do zarządzania i analityki social media to jednak nie tylko propozycje od zagranicznych firm. Na rynku świetnie radzi sobie także nasza rodzima aplikacja – Sotrender. Zaawansowany moduł analityczny Sotrendera pozwala zagłębić się w dane, które z poziomu konta w danym portalu społecznościowym są trudno dostępne, lub wymagają ręcznego wyliczania.

Aktualnie Sotrender analizuje efekty naszych działań z Facebooka, Instagrama, YouTube oraz Twittera. Oczywiście nie zabrakło tu też opcji śledzenia poczynań konkurencji oraz generowania automatycznych raportów, gdzie wybierzemy żądany format czy dodamy swoje logo. Na niezdecydowanych czeka całkowicie darmowe konto pozwalające przez 14 dni testować usługi Sotrendera.

Keyhole

Dla managerów, którym zależy przede wszystkim na wygodnej pracy z hashtagami polecamy przede wszystkim Keyhole. Oczywiście na tym możliwości aplikacji się nie kończą! To szyta na miarę propozycja dla osób szukających narzędzia pozwalającego oceniać wpływ działań marki na użytkowników portali społecznościowych. To także świetna opcja podczas wyszukiwania influencerów do kolejnej współpracy.

Pulpit Keyhole umożliwia generowanie raportów, analizowanie sentymentu, oraz bieżące nadzorowanie statystyk z Twittera, Facebooka, Instagrama oraz YouTube.

Podsumowanie

Prowadzenie profesjonalnego profilu w różnych social mediach nie musi zajmować Ci całego dnia. Aplikacje do zarządzania i analityki social media, to codzienność w pracy managerów i nic dziwnego, że mamy tak duży wybór. Co ważne, większość z nich oferuje ograniczone darmowe plany lub okresy testowe, a to daje możliwość bezpłatnego przetestowania usługi. Polecamy wypróbować przynajmniej dwie lub trzy propozycje i ostateczną decyzję podjąć dopiero po wstępnym zapoznaniu się z usługami.