Negative space, czyli przestrzeń, która otacza główny element projektu, stanowi jego tło lub… przekazuje dodatkową treść. Aby wykorzystać ją w oryginalny i pomysłowy sposób może być dobrą zabawa albo wyzwaniem, na pewno wymaga jednak kreatywności.

Pokazywaliśmy już wam przykłady na oryginalne, nietypowe wykorzystanie negative space w projektowaniu reklam, plakatów i materiałów promocyjnych. Zajmowaliśmy się także wykorzystaniem czarno-białej negative space w kampaniach społecznych. Nasze poprzednie zestawienie prezentowało prace, których twórcy wykorzystali efekt psychologiczny, jaki niesie kontrast czerni i bieli.

Tym razem chcielibyśmy przedstawić wam prace utrzymane tylko w czerni i bieli, ale w “lżejszej” tematyce. Czy tak wyraziste i poważne zestawienie może być humorystyczne lub zaskakujące?

Kampanie reklamowe

Phillips, latarki LED
Agencja Oglivy & Mather, Gurgaon w Indiach
#1

Oryginalne projekty graficzne - negatuve space
Projektowanie graficzne – negative space

#2

Oryginalne projekty graficzne - negatuve space
Projektowanie graficzne – negative space

Volkswagen, kampania dodatków
Agencja DDB Mudra z Guragon w Indiach
#1- automatyczna kontrola odległości

Oryginalne projekty graficzne - negatuve space
Projektowanie graficzne – negative space

#2 – funkcja Hill Hold

Oryginalne projekty graficzne - negatuve space
Projektowanie graficzne – negative space

#3 – lampy ksenonowe

Oryginalne projekty graficzne - negatuve space
Projektowanie graficzne – negative space

Festiwal Food & Wine w Melbourne
Kaushnik Shivanagere Badarinarayana

Oryginalne projekty graficzne - negatuve space
Projektowanie graficzne – negative space

Plakaty filmowe i teatralne

Titanic
Milutin Markovic

Oryginalne projekty graficzne - negatuve space
Projektowanie graficzne – negative space

Hamlet
Milutin Markovic

Oryginalne projekty graficzne - negatuve space
Projektowanie graficzne – negative space