Pierwsze 3 kroki po znalezieniu nowego klienta

Jak zatrzymać nowego klienta?

 

Znalazłeś dobrego klienta i od razu rzucasz się do wykonania zlecenia? To na pewno zły pomysł. Powinieneś raczej ustalić wszystkie szczegóły i dokładnie je spisać. Pomoże Ci to uniknąć pandemonium, w które może się przerodzić nawet najprzyjemniejszy projekt.

Pierwsze 3 kroki po znalezieniu nowego klienta
Źródło obrazka: pixabay.com/en/users/StartupStockPhotos-690514/

1. Godziny pracy

To, że jesteś freelancerem, nie oznacza, że można zadzwonić do ciebie o 2 w nocy albo o 5 rano. Pamiętaj, aby omówić z klientem, kiedy jesteś dostępny pod telefonem, a kiedy tylko pod mailem.

2. Wynagrodzenie

Oprócz kosztów zlecenia warto omówić dodatkową opłatę za pilne wykonanie, drugą i trzecią serię poprawek oraz konsultacje w sprawach niezwiązanych ze zleceniem. Jeśli przygotowujesz projekt, który zawiera analizę oraz rozwiązanie częstych problemów, koniecznie dodaj to do budżetu. Aby po wykonaniu zlecenia nie zostać bez zapłaty, skorzystaj z serwisu useme.eu.

3. Dodatkowe obowiązki

Jeśli jesteś copywriterem, nie jesteś zobowiązany zajmować się grafiką. Najlepiej będzie powiedzieć to od razu. Nawet „jeden obrazek”, nawet jeśli klient bardzo Cię prosi. Jeżeli możesz (i chcesz), zrób to jako dodatkowe zlecenie, albo poleć klientowi kolegę, który tym się zajmuje.

Poczucie bezpieczeństwa u freelancerów

Po omówieniu z klientem wszystkich tych kwestii doradzamy napisać mu maila, w którym zanotujesz wszystkie omówione rzeczy i poprosisz klienta o pisemne potwierdzenie.

 

Zapisz