Portfolio online dla copywritera

Serwisy z portfolio dla copywriterów

Serwisy portfolio dla copywriterów

 

Dla każdego freelancera portfolio to podstawa do promowania swoich usług i zdobywania nowych klientów. W dobie „kultury obrazkowej” i dominacji obrazu w mediach niełatwo jest stworzyć portfolio, które będzie zawierało… tylko teksty. Grafik lub projektant umieszcza na stronie miniaturkę pracy, ale ikonka z wycinkiem tekstu nie zaprezentuje jego jakości.

Serwisy z portfolio dla copywriterów
Portfolio dla copywriterów

Portfolio copywritera powinno zatem być dostosowane do charakteru publikowanych prac – mieć dobry design, ułatwiać czytanie i zapewniać łatwość edytowania treści.
Gdzie copywriter może założyć swoje portfolio?

 

WordPress

Darmowe portfolio i strona www dla copywritera
Portfolio dla copywritera, WordPress

Wersja darmowa, plany płatne od 3$ do 25$ na miesiąc w planie rocznym.

WordPress to obecnie najpopularniejsza platforma do zakładania stron www – na niej zbudowano blisko jedną czwartą wszystkich stron internetowych! Już sama statystka pozwala domyślać się, jak elastyczne są możliwości WordPressa. Zbudujesz na nim wszystko, od strony-wizytówki i bloga przez portfolio online aż do sklepu internetowego.

Jeśli chcesz wykorzystać WordPress jako miejsce do publikacji, możesz skorzystać z podstawowego planu darmowego. Ma on mniejsze możliwości dostosowania szablonu, a w domenie będzie miał też nazwę platformy. Wersje płatne – od 3$ na miesiąc w planie rocznym – dają większe możliwości personalizacji.

Journo Portfolio

Darmowe portfolio i strona www dla copywritera
Portfolio dla copywritera, Journo Portfolio

Do 10 prac darmowe, wersje płatne od 5$ do 8$ na miesiąc.

Na tej stronie zbudujesz swoje portfolio dodając linki do swoich prac, PDF, zdjęcia lub video. Aby ułatwić nawigację, możesz także posortować je w kategorie. Dostępne są także różne layouty oraz opcja stworzenia kilku stron w ramach tego samego portfolio, na przykład stronę „O mnie” lub z kontaktem. Portfolio jest zintegrowane z narzędziami Google Analytics.

Plan darmowy pozwala na umieszczenie 10 prac, a w adresie strony pojawi się domena Journo. Plany płatne zaczynają się od 5$ na miesiąc w planie rocznym – liczba wpisów jest nieograniczona, możesz także stworzyć własną domenę.

Clippings.me

Darmowe portfolio i strona www dla copywritera
Portfolio dla copywritera, Clippings.me

Do 10 prac darmowe, wersje płatne od 6$ do 12$ na miesiąc.

Clippings.me to platforma stworzona z myślą o pisarzach, dziennikarzach i copywriterach jako miejsce do prezentowania ich dorobku w atrakcyjnej i przyjaznej formie.
Na Clippings.me możesz wrzucić twoje teksty w postaci linków, plików PDF oraz plików tekstowych. Dodane prace ułożysz także w kategoriach, aby portfolio było przyjaźniejsze dla odbiorców. Na stronie umieścisz także linki do swoich profili w mediach społecznościowych, aby łatwiej było się z tobą skontaktować.

Wersja darmowa pozwala na umieszczenie 10 plików z pracami. Wersje płatne – od 6$ na miesiąc w planie rocznym – nie mają tego ograniczenia, a dodatkowo dają możliwość skorzystania z narzędzi Google Analytics oraz utworzenia własnej domeny.

 

Writer’s Residence

Darmowe portfolio i strona www dla copywritera
Portfolio dla copywritera, Writer’s Residence

Darmowa wersja próbna przez 30 dni, plan płatny od 9$ na miesiąc

Ta strona umożliwia stworzenie portfolio tekstów o kilku stronach, w tym jednej zawierającej twoje CV – które dostosujesz za pomocą jednego z szablonów. Treść strony uzupełnisz w prostych edytorach tekstów, podobnych do tych na platformach blogowych.

Serwis można przetestować za darmo przez okres 30 dni. Płatny plan kosztuje 9$ na miesiąc i daje możliwość nielimitowanego dodawania tekstów oraz własną domeną.

 

LinkedIn

Darmowe portfolio i strona www dla copywritera
Portfolio dla copywritera, LinkedIn, źródło: MS Power user

Darmowy

Masz już konto na LinkedIn? Warto wykorzystać możliwości tego portalu nie tylko jako procesjonalnej wizytówki i miejsca do szukania potencjalnych klientów, ale również jako własne portfolio.

Jak wykorzystać LinkedIn do stworzenia portfolio?
Możesz

  • postować linki na stronie aktywności
  • udostępniać pliki ze stworzonymi tekstami
  •  zbudować bazę klientów, z którymi pracowałeś i poprosić o referencje

A z jakich stron wy skorzystaliście, aby zbudować swoje portfolio? W jakiej formie prezentujecie je klientom? Napiszcie nam o tym w komentarzach!

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Skomentuj

Dodaj pierwszy komentarz (nie wymaga logowania)!

avatar
wpDiscuz