Social media marketing DIY – zatroszcz się o media społecznościowe swojego biznesu

Prowadzisz mały biznes. Rozkręcasz start-up. Twoja jednoosobowa działalność nabiera wiatru w żagle. Jesteś na takim etapie, że nie stać Cię na social media managera, ale wiesz doskonale, że bez obecności w mediach społecznościowych daleko nie zajdziesz. Przytłacza Cię fakt, że to kolejna rzecz, którą sam musisz się zająć? Mamy dla Ciebie rozwiązanie, dzięki któremu to wcale nie będzie taki przykry obowiązek.

Ilustria - nowe narzędzie dla social media managerów
Jak prowadzić konto w mediach społecznościowych – ilustria

Nasz przepis na sprytny social media marketing to dobre zarządzanie i znalezienie idealnego narzędzia.


Jak zarządzać social mediami, żeby nie tracić cennego czasu?

Bądźmy realistami. Nie masz dwóch godzin dziennie, żeby zajmować się mediami społecznościowymi swojego biznesu. Ale czy możesz im poświęcić 20 minut każdego dnia?

Poniżej znajdziesz nasz pomysł na to, jak być aktywnym na swoich firmowych fanpagach, poświęcając im zaledwie 20 minut dziennie, czyli 100 minut w tygodniu (nie wliczamy weekendu, to czas na leżenie do góry brzuchem!), a więc 400 minut w miesiącu (niespełna 7 godzin miesięcznie).

8 minut dziennie wystarczy do utrzymania profesjonalnego konta na Facebooku
Twój profil na LinkedIn będzie wyglądał profesjonalnie już od 6 minut dziennie
Szybkie zarządzanie kontem na Twitter
Wykorzystaj potencjał Twittera w social media marketingu – wystarczy 6 minut dziennie

Jeśli wdrożysz powyższy plan, dzięki jednemu dniowi w miesiącu masz z głowy social media na cały miesiąc! Musisz przyznać, że to brzmi obiecująco. “Jasne, tylko od czego zacząć?” – zapytasz.

Nasza odpowiedź brzmi: od odpowiedniego narzędzia.


Jakie narzędzie do zarządzania social mediami wybrać?

Tak, mówimy o narzędziu, nie o narzędziach. Dlaczego? Chodzi oczywiście o oszczędność Twojego czasu i energii.

Wyobraź sobie, że masz do zrobienia kawę dla gości. Każdy zażyczył sobie inną, masz więc do przygotowania espresso, macchiato, latte i kawę po wiedeńsku. Zacząć musisz od nadwyrężenia muskułów przy mieleniu ziaren w ręcznym młynku, spienieniu mleka, ubijania śmietanki i podgrzewania czekolady. Potem czeka Cię godzina parzenia kawy w kawiarce, a na koniec trudna sztuka łączenia składników w odpowiednich proporcjach. Nawet jeśli Twoi goście do tego czasu nie zasną, to już straciłeś/aś mnóstwo energii i czasu. O ile nie marzysz o zostaniu baristą, szybko dochodzisz do wniosku, że potrzebujesz po prostu przyzwoitego ekspresu do kawy.

Najlepsze narzędzie do social media marketingu jest jak dobry ekspres do kawy…

Aby podać swoim klientom elektryzujący content potrzebujesz jednego dobrego narzędzia, które zapewni Ci:

→ łatwe planowanie,
→ intuicyjny kreator graficzny,
→ dobrą współpracę w zespole.

Wszystko w jednym miejscu, bez zbędnych dodatków. Dokładnie tyle, ile potrzebujesz. Na rynku znajdziesz oczywiście mnóstwo dedykowanych aplikacji do tworzenia grafiki do SM oraz osobnych do zaawansowanego planowania publikacji.

Na koniec okaże się, że w Twojej komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi nadal panuje chaos, bo wysyłacie sobie informacje i materiały na trzech różnych komunikatorach. Dlatego postaw na minimalizm, żeby nadmiar pomocnych aplikacji nie kosztował Cię zbyt wiele czasu.


Na jakie pytania musisz sobie odpowiedzieć, szukając dobrego narzędzia do zarządzania social mediami?

Czy aplikacja ma intuicyjny, wygodny kalendarz, dzięki któremu szybko zaplanujesz publikacje na cały miesiąc?

→ Możliwość przeciągania gotowych szkiców postów na kalendarz, z poglądem ich miniatur sprawia, że planowanie strategii na cały miesiąc jest przyjemne i wygodne.
→ Bardzo ważne jest, aby na kalendarzu móc zobaczyć tylko te konta, które chcemy. Czytelność kalendarza przełoży się bezpośrednio na skuteczność Twojej strategii.

Czy edytor graficzny jest jednocześnie wystarczająco prosty i wystarczająco zaawansowany?

→ Nie zachłyśnij się obietnicami bardzo zaawansowanych opcji. Z większości z nich pewnie nie skorzystasz. W końcu chcesz zaoszczędzić czas, prawda? Gdyby było inaczej, korzystał(a)byś z Photoshopa. Sprawdź, czy jesteś w stanie wygenerować efektowną grafikę w krótkim czasie, bez oglądania zbyt wielu tutoriali.
→ Każdy medal ma dwie strony, dlatego przypatrz się, czy edytor nie jest zbyt prosty i czy posiada podstawowe opcje, których najczęściej używasz. Twoje grafiki mają się wyróżniać na tle innych.
→ Zwróć uwagę na biblioteki darmowych zdjęć, wektorów, czcionek i innych gotowych elementów, z których szybko zbudujesz profesjonalną grafikę.

Jak wygląda w aplikacji współpraca w zespole nad postem?

→ Nawet jeśli nie planujesz działać w zespole zwróć uwagę, czy aplikacja ma opcję współpracy. Uwierz nam, prędzej czy później okaże się, że potrzebujesz zrobić posta ze wspólnikiem lub partnerem biznesowym.
→ Absolutnym must have jest możliwość dodawania komentarzy i przesyłania plików.

Więcej na temat różnych narzędzi możesz przeczytać tutaj.

Natomiast jeśli szukasz dobrego rozwiązania na już, podpowiemy tylko, że wszystkie grafiki w tym artykule zostały stworzone w ilustrii. ilustria to narzędzie, które posiada intuicyjny edytor graficzny, przestrzeń do współpracy z zespołem i przydatny publikomat, w którym rozplanujesz całą strategię marketingową.

Zobacz jak w 2 minuty wyczarowaliśmy grafikę do tego artykułu w ilustrii:

ilustria – jak w kilka minut wyczarować angażujący content na media społecznościowe?


ilustria dostępna jest także w wersji na urządzenia mobilne tutaj.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x