Strony, które pomagają w pisaniu… nie tylko dla copywriterów

Strony, które pomagają w pisaniu... nie tylko dla copywriterów

Strony www dla copywriterów – pomoce w pisaniu

 

Ilu copywriterów, tyle procesów twórczych, przyzwyczajeń, modeli pracy i warsztatów pisarskich. Wszyscy jednak od czasu do czasu zmagają się z tymi samymi problemami: blokadą, rozproszeniem uwagi, prokrastynacją czy… brakującymi słowami. Jak pobudzasz swoją kreatywność? Co robisz, aby wypracować w sobie nawyk codziennego pisania? Co cię motywuje?
Prezentujemy strony, które pomagają rozwiązać te kwestie.

Strony, które pomagają w pisaniu... nie tylko dla copywriterów
Źródło obrazka: pixabay.com/en/users/Unsplash-242387/

Dobre nawyki – 750 Words

Jeśli uważasz, że do pisania potrzebujesz natchnienia, pamiętaj, że kiedy przyjdzie, musi zastać cię przy pracy. Jeśli nie, możesz zmarnować olbrzymie ilości czasu czekając na… odpowiedni nastrój. Aby temu zapobiec, powstała strona 750 Words.

Idea jest bardzo prosta: codziennie piszesz tekst o długości 750 słów, czyli mniej więcej 2-3 strony, a 750words.com dzięki kalendarzowi i schematom ilustrującym twoją aktywność, motywuje cię do dalszej pracy. Nieważne, czy masz pomysł czy nie, albo na ile jesteś zadowolony z tego, co napisałeś. Liczy się fakt, że pokonujesz barierę „nie mam pomysłu”.

Strona nie jest blogiem i nie służy do publikowania ani czytania cudzych ćwiczeń. Możesz oczywiście zachować swoje prace, ale bardziej liczy się wyrobienie nawyku codziennego pisania. To pomoże ci zachować kreatywność i sprawi, że pomysły same będą napływały ci do głowy.

Blokada – StoryWonk Generator

Kolejną godzinę wpatrujesz się w monitor, piszesz coś i kasujesz z niezadowoleniem? A może czujesz, że poziom twojej kreatywności sięga dna, a ty potrzebujesz przerwy od myślenia o tekstach sprzedażowych i wizerunkowych, od contentu i wpisów na bloga? Wypróbuj StoryWonk Generator.
To coś więcej niż strona, która losuje przypadkowe słowa, od których możesz zacząć swoją opowieść. StoryWonk podsuwa krótkie fabuły, które możesz dowolnie rozwijać. To doskonałe ćwiczenie na kreatywność, a jednocześnie forma relaksu. Twój umysł pokocha oryginalne, nietypowe i zabawne sytuacje proponowane przez StoryWonk.

Jeśli fabuła zaproponowana przez StoryWonk nie przypadnie ci do gustu, odśwież stronę – ilość fabuł jest niemal nieskończona. Dla utrudnienia zadania, wyznacz sobie limit słów na opisanie wybranej historii.

Słowo na końcu języka – OneLook

Większość copywriterów nie powinna mieć takiego problemu z językiem polskim. Istnieje wiele słowników synonimów online, które pomagają odnaleźć potrzebne słowo.

Gorzej jednak mają ci, którzy w pracy posługują się językiem angielskim. Z myślą o nich powstał „odwrotny słownik”, OneLook. Jeśli masz jakieś słowo na końcu języka lub nie pamiętasz, jak zdefiniować to, co masz na myśli, skorzystaj z tej strony. Wystarczy, że w wyszukiwarkę wpiszesz ogólną definicję danego słowa, a w wynikach wyświetli ci się nawet setka synonimów i wyrażeń bliskoznacznych.

Motywacja i rady – Advice to Writers

Potrzebujesz rady lub wsparcia ludzi, którzy przechodzili przez to, co ty? A może chciałbyś wiedzieć, jak osiągnęli sukces lub zastanawiasz się, czy warto rzucić pracę i utrzymywać się z pisania?

Advice to Writers to miejsce, gdzie doświadczeni pisarze dzielą się swoimi radami i przemyśleniami z młodszymi koleżankami i kolegami po piórze. Znajdziesz tu wypowiedzi na wszystkie tematy, jakie dotyczą pisarzy i copywriterów – od pisarskiej blokady do prokrastynacji, od pracy nad warsztatem do tworzenia oryginalnych postaci.

Symbol i metafora – Słownik symboli

W dobrych opowiadaniach liczą się szczegóły, a pojedyncze przedmioty nabierają często symbolicznego znaczenia. Jeśli lubisz wykorzystywać detale do wzbogacenia tekstu, skorzystaj ze Słownika symboli, aby użyć odpowiedniego znaku do przekazania idei lub pomysłu.

To narzędzie przyda się nie tylko copywriterom. Słownik symboli pomoże ci wybrać zdjęcia do tekstu i kształt do logo bez odwoływania się do najbardziej oklepanych i banalnych skojarzeń.

Historia dla pisarzy – przegląd najlepszych stron

Piszesz teksty popularnonaukowe, content tematyczny dla bloga historycznego lub pracujesz nad powieścią osadzoną w realiach minionej epoki? Przedzieranie się przez książki, opracowania czy nawet setki stron internetowych może pochłonąć więcej czasu, niż samo pisanie.
Dlatego właśnie powstało Best of History Websites. To zbiór ponad 1200 starannie wybranych stron anglojęzycznych internetowych poświęconych historii. Podzielone są według kontynentów, epok i zagadnień, co ułatwia wyszukiwanie.

Jeśli potrzebujesz rekomendacji – witrynę tę polecają chociażby BBC, Priceton University czy New York Public Library.

W pracy copywritera przydaje się nie tylko lekkie pióro, wyobraźnia i cierpliwość do nanoszenia poprawek, ale i różnorodne źródła inspiracji. A jeśli piszesz zawodowo i naprawdę to lubisz… czemu nie uczynić z pisania także dobrej zabawy i relaksu?

Daj nam znać w komentarzach, jak podobają ci się proponowane przez nas strony.

 

Zapisz

Zapisz

Skomentuj

avatar