Twitter: zestaw narzędzi dla social media managera

Darmowe najlepsze narzędzia do zarażdzania Twitterem dla content media managerów

Ograniczenie liczby znaków w poście i niemal nieograniczone możliwości „zaczepiania” innych użytkowników. Doskonałe miejsce do śledzenia, co jest popularne, o czym się mówi i co się dzieje na świecie, a z drugiej strony trudne do utrzymania tempo komunikacji. Takie kontrasty dobrze oddają specyfikę i charakter Twittera.

Użytkownicy na świecie cenią Twitter właśnie za to, co w Polsce wskazywane jest za jedną z przyczyn relatywnie wolniejszego rozwoju: ograniczenie ilości znaków. Krótkie posty sprawiają, że ich autor musi w maksymalnie skondensowanej formie przekazać to, co w komunikacie najważniejsze.

W Polsce Twitter nie zbliża się do poziomu popularności giganta rynku, Facebooka, wciąż jednak pozostaje trzecim co do wielkości serwisem społecznościowym w Polsce.

Darmowe najlepsze narzędzia do zarażdzania Twitterem dla content media managerów
Najlepsze darmowe narzędzia do obsługi Twittera dla social media managerów

 

W obiegowej opinii Twitter kojarzony jest jako portal społecznościowy polityków i dziennikarzy, jednak wolno rośnie również aktywność związana z hashtagami, które nie mają politycznego wydźwięku (analiza Sortender).
Dla marki największą siłą Twittera jest możliwość swobodnej interakcji z obserwującymi, zyskania autentycznego feedbacku oraz przekierowania ruchu na swoją stronę główną.

Twitter nie jest łatwym medium. Zdobycie rozpoznawalności w serwisie wymaga konsekwencji, nakładów czasu – komunikacja na Twitterze naprawdę jest szybka – i znajomości jego specyfiki, aby stworzyć content, który przyciągnie użytkowników.
Z jakich narzędzi może korzystać social media manager i content manager, aby w pełni wykorzystać potencjał ten platformy?

 

Twitter: najlepsze darmowe narzędzia dla social media managera

TweetDeck 
Ta aplikacja pozwala na całościowe zarządzanie kontem na Twitterze: w ramach jednego panelu pokazuje ci podgląd konta, powiadomienia, wszystkie twoje aktywności oraz twoją stronę główną z tweetami udostępnionymi przez obserwowanych.
Przy szybkim tempie komunikacji i uaktualnień TweetDeck pozwala sprawnie zarządzać kontem i szybko reagować na aktywność użytkowników.

 

DrumUp 
Tworzenie codziennie pięciu, dziesięciu nowych tweetów może być wyczerpującym zajęciem, zwłaszcza jeśli oprócz Twittera masz pod opieką inne media społecznościowe. Dlatego właśnie warto regularnie odświeżać starsze wpisy, które podobały się twoim followerom.
Pomoże ci w tym narzędzie DrumUp: na podstawie słów kluczowych aplikacja dobierze tweety, które warto odświeżyć i automatycznie opublikuje je w określonych godzinach.
Po darmowym okresie próbnym podstawowy plan płatny kosztuje 15$ na miesiąc.

 

Twitter Analytics 
Jesteś aktywny na Twitterze? Ustalenie, który z twoich tweetów cieszył się największą popularnością, jak rośnie twój współczynnik „obserwowalności” i jak dane te zmieniają się w czasie pomoże ci w pełni wykorzystać potencjał konta.
Porównanie wybranych okresów aktywności ułatwi ci dostosowanie swojej strategii publikacji i kontaktu z followerami.

 

Keyhole 
Keyhole to narzędzie, które bada popularność hashtgaów. Dzięki niemu sprawdzisz, ile osób pisze na dany temat, jaki jest ich wiek i pochodzenie, w ilu tweetach został użyty określony hashtag i jaką cieszyły się popularnością. Narzędzie to przydatne jest zwłaszcza do śledzenia aktywności powiązanych z hashtagami twojej marki.

Darmowa wersja próbna jest dostępna przez okres 7 dni.

 

Followerwonk 
Jak sprawdzić poziom wzrostu popularności na Twitterze? Followerwonk sprawdzi, kim są twoi obserwatorzy, skąd pochodzą i jaki jest ich autorytet wśród innych użytkowników Twittera. Ta funkcja pozwoli ci „wyłowić” wśród obserwujących prawdziwych influencerów i nawiązać z nimi lepszą współpracę.
Konto darmowe umożliwia podpięcie jednego profilu na Twitterze. Za podpięcie maksymalnie 3 kont w planie płatnym zapłacisz 29$ na miesiąc.

 

ManageFlitter 
Jeśli śledzisz na Twitterze sporo kont, wśród nich mogą znajdować się konta „martwe”, porzucone albo fałszywe. Aby oszczędzić sobie konieczności sprawdzania co miesiąc ręcznie wszystkich twoich obserwowanych, skorzystaj z ManageFlitter.
Ta aplikacja pozwoli ci szybko zidentyfikować i przestać obserwować konta, które nie przynoszą żadnych korzyści.
Wersja darmowa pozwala na podpięcie do ManageFlitter jednego konta, wersje płatne zaczynają się od 12$ na miesiąc.

 

Onalytica 
Jak znaleźć influencerów, którzy jeszcze cię nie obserwują, ale mogą okazać się atrakcyjni dla twojej marki? Onalytica pomoże ci wyszukać takie osoby na podstawie contentu, który publikujesz – głównie za sprawą analizy rzeczowników. Aplikacja tworzy i zarządza bazą ponad 500 tysięcy influencerów z całego świata, spośród której wybiera na ciebie najlepiej dopasowane osoby.
Darmowa wersja próbna jest aktywna przez 7 dni, plany płatne zaczynają się od 195$ na miesiąc.

 

Click to Tweet 
Jeśli prowadzisz blog, który cieszy się zainteresowaniem użytkowników i jest czytany, za pomocą Click to Tweet możesz wyróżnić fragment tekstu (pamiętaj: obowiązuje cię zasada 280 znaków). Aplikacja utworzy aplę z wyróżnionym fragmentem, a kliknięcie w nią spowoduje publikację tego cytatu na Twitterze użytkownika wraz z linkiem do źródła. To pomoże ci zwiększyć popularność na Twitterze. 

Skomentuj

avatar