Wskazówki od Googla dla blogerów, którzy piszą posty reklamowe

Jak pisać skuteczne teksty reklamowe?

 

Google niedawno opublikował wytyczne dla tych blogerów, którzy piszą posty reklamowe oraz promocyjne recenzje nowych produktów. Jeśli jako autor bloga zastosujesz się do tych wskazówek, zmniejszysz ryzyko trafienia pod sankcje wyszukiwarki. Google przecież bardzo nie lubi, gdy treść reklamowa jest przedstawiana jako organiczna.

Wskazówki od Googla dla blogerów, którzy piszą posty reklamowe
Źródło obrazka: pixabay.com/en/users/422737-422737/

Aby zachować zgodność treści reklamowej z zasadami Google Webmaster Guidelines, warto zastosować się do takich wskazówek:

  1. Jednym z warunków współpracy między firmą a blogerem jest  dodawanie linków prowadzących do strony internetowej firmy, jej stron w mediach społecznościowych lub sklepów, które sprzedają produkt. Dodaj w takim przypadku do linków atrybut nofollow, ponieważ nie są to linki organiczne.
  2. Powiadom swoich czytelników, że artykuł jest sponsorowany. Według Google użytkownicy powinni mieć świadomość z tego, że czytają treść reklamową.
  3. Twórz treść wysokiej jakości, która byłaby interesująca dla twoich czytelników. W taki sposób szybko staniesz ekspertem w swojej dziedzinie.

Źródło: webmasters.googleblog.com

Zapisz

Zapisz