10 narzędzi do content marketingu na WordPress Content marketing to obecnie jedno z podstawowych…
Jakie są najlepsze wtyczki WordPress dla copywriterów?
WordPress jest obecnie najpopularniejszym serwisem blogowym wśród freelancerów. Jego możliwości są niemal nieograniczone – wszystko jedno, czy chcesz stworzyć tanią stronę www, wizytówkę one-page, prosty sklep, własne portfolio czy wreszcie klasyczny blog.
WordPress w pracy nad zleceniami wykorzystują freelancerzy niemal wszystkich branż, jednak jego podstawowa funkcja – publikowanie wpisów tekstowych – przyciąga przede wszystkim copywriterów.
Aby usprawnić sobie pracę nad tekstami, SEO i publikacją wpisów w sieci, entuzjaści WordPressa stworzyli wiele przydatnych wtyczek. Copywriterzy w swojej pracy mierzą się z blokadami pisarskimi, ogromem zebranych materiałów i zwykle napiętymi terminami. Aby praca copywritera stała się bardziej płynna i efektywna, warto posłużyć się właśnie wtyczkami do WordPress.
Przygotowaliśmy dla was listę 5, które według nas sprawdzą się najlepiej.
Wtyczki WordPress – organizacja i edycja draftów
Organize Drafts
Piszesz dużo i ilość draftów w panelu administratora rośnie? Aby nie utonąć w powodzi szkiców i nie marnować czasu na przypominanie sobie, co jeszcze miałeś zrobić z tym draftem, warto skorzystać z wtyczki Organize Drafts. Dzięki niej przypiszesz szkic do jednej z kategorii – pomysłów, wymagających poprawek, draftów „w trakcie”: kategorie możesz stworzyć samodzielnie lub skorzystać z domyślnych.
Content Progress
Ta wtyczka pomaga w organizacji pracy nad zawartością posta. Każdemu postowi czy draftowi na liście wpisów przypisuje odpowiednią ikonkę, dzięki której szybko zorientujesz się, nad czym musisz jeszcze popracować. „Flagi” możesz tworzyć samodzielnie. Dzięki nim możesz np. oznaczyć posty wymagające dalszego researchu, dodania mediów lub gotowe do publikacji.
Dodatkowo wtyczka Content Progress automatycznie wykrywa posty z małą ilością tekstu.
Plug-iny WordPress – zbieranie materiałów
MyCurator Content Curation
Ta wtyczka to marzenie każdego copywritera: oszczędza sporo czasu na wyszukiwaniu contentu, który możesz wykorzystać. Wtyczka klasyfikuje artykuły wyszukane w zadanych źródłach na podstawie twoich poprzednich wyszukiwań, słów kluczowych oraz ustawionych parametrów. Współpracuje przy tym ze źródłem RSS, Twitterem i Google Alert Sources.
Wtyczka w podstawowej wersji jest bezpłatna, w wersji rozszerzonej (śledzenie sześciu kategorii na dwóch wybranych stronach) kosztuje 15$ na miesiąc, a w wersji bez ograniczeń – 30$. Każda wersja jest dostępna w bezpłatnej 30-dniowej wersji próbnej. O innych funkcjach wtyczki przeczytasz tu.
FD Footnotes Plugin
To wtyczka stworzona dla autorów blogów naukowych lub copywriterów, którzy w swoich tekstach muszą robić sporo przypisów. Zakodowanie odnośnika i sformatowanie źródła cytatu tak, aby był czytelny, elegancki i nie rzucał się niepotrzebnie w oczy to spore wyzwanie. Etyczka FD Footnotes pozwala na dodanie przypisu jednym kliknięciem myszy. Najważniejsze – przypis może być wszystkim: tekstem, linkiem, obrazem itp.
Jedyne, co musisz zrobić, to w nawiasach kwadratowych wpisać numer, kropkę, spację i tekst przypisu.
WordPress i Apple
WP DevMatic
Ta wtyczka znalazła się na naszej liście jako ciekawostka.
WP DevMatic została stworzona z myślą o użytkownikach urządzeń przenośnych Apple (iPhone, iPad). Daje możliwość edycji wpisów w czasie rzeczywistym w zasadzie bez konieczności odrywania palca od wyświetlacza. Aktualnie działa tylko w kombinacji z aplikacją (do pobrania na iTunes).
Źródło