Wydajny copywriter: 4 narzędzia, które odmienią Twoje pisanie

Jako copywriter wiesz, że sama ilość znaków na minutę, jaką jesteś w stanie napisać, nie zawsze przekłada się na wydajność. Sama czynność pisania jest relatywnie mniej czasochłonna niż szukanie pomysłu, research, gromadzenie materiałów i samo zaplanowanie tekstu.

Dotyczy to zwłaszcza dwóch rodzajów tekstów, dostarczanych przez copywriterów.
Pierwszy z nich to teksty specjalistyczne i materiały wysokiej jakości, od których klient oczekuje wartości merytorycznej.
Drugi to… wszystkie teksty poradnikowe i lifestyle’owe z popularnych „dziedzin”, w których konkurencja jest duża. Copywriter potrzebuje tu naprawdę dużo kreatywności, aby stworzyć tekst, który nie powieli już istniejących treści, a jednocześnie zainteresuje czytelnika.

Produktywna praca zdalna dla copywriterów

Narzędzia dla copywriterów – jak pracować wydajnie?

 

Nie ma znaczenia, jak szybko piszesz – najwięcej czasu i pracy możesz zaoszczędzić właśnie dzięki dobrej organizacji pracy na etapie poprzedzającym samo stworzenie tekstu. Każdy copywriter ma swój sposób tworzenia notatek, katalogowaniu materiałów i wybierania źródeł.

Jeśli jednak masz już dość bałaganu w zakładkach przeglądarki, chaosu w folderze z notatkami i mylenia deadline’ów różnych klientów, czas na małą zmianę organizacji pracy. Nowe technologie, aplikacje i narzędzia do nieoceniona pomoc dla copywriterów. Wybór jest szeroki, dlatego przedstawiamy wam cztery sprawdzone, proste w obsłudze i efektywne narzędzia, które odmienią pisanie!

 

4 narzędzia do organizacji pracy dla copywriterów

Tworzenie tekstów na zamówienie dla firm i indywidualnych klientów to praca marzeń dla wielu początkujących freelancerów. Łatwo ulec złudzeniu, że bycie copywriterem polega tylko i wyłączenie na samym pisaniu i tworzeniu materiałów.

Bardziej doświadczeni copywriterzy wiedzą, że pisanie to tak naprawdę ostatni etap całego długiego procesu twórczego. Jak go zorganizować i uporządkować, aby w osiągnąć najlepsze rezultaty?

 

Trendy, popularne tematy i inspiracje dla copywriterów – BuzzSumo

KLIK

Wydajna praca zdalna dla copywriterów - narzędzia i aplikacje

Narzędzia dla copywriterów – BuzzSumo

Zastanawiasz się, o czym „się mówi” w sieci i co aktualnie cieszy się największą popularnością wśród odbiorców różnych tytułów? Pewną wskazówką mogą być hasztagi na Twitterze, jednak nie dają one pełnego obrazu aktualnych trendów. Z oczywistych względów ograniczają się one tylko do użytkowników Twittera (który w Polsce nie jest najpopularniejszym medium społecznościowym).

Tu z pomocą przychodzi BuzzSumo – narzędzie do monitorowania mediów społecznościowych. Aplikacja pokazuje, jakie teksty aktualnie są najczęściej udostępniane na Facebooku, LinkedIn, Twitterze i Pinterest.

BuzzSumo przyda Ci się najbardziej do wyszukiwania konkretnych treści za pomocą słów kluczowych. Artykuły związane z danym tematem pojawią się tym wyżej w wynikach wyszukiwania, im więcej udostępnień mają.

Darmowa wersja BuzzSumo pokazuje najlepszych 10 wyników.

 

Zbieranie materiałów do tekstów, śledzenie źródeł – Feedly

KLIK

Wydajna praca zdalna dla copywriterów - narzędzia i aplikacje

Narzędzia dla copywriterów – Feedly

Źródła RSS nie przebił się nigdy do szerszej świadomości, jednak nigdy nie „umarły”. Teraz nie musisz już nic konfigurować: wystarczy Feedly, czytnik źródeł RSS.
Wystarczy wpisać do Feedly linki z blogów, stron i serwisów www, które odwiedzasz najczęściej, a czytnik codziennie sprawdzi, czy pojawiły się w nich nowe wpisy. Nowości sprawdzisz w jednej zakładce przeglądarki.
Koniec ze sprawdzaniem codziennie kilkunastu stron, zapisywaniem się na newslettery zaśmiecające skrzynkę i tworzeniem list źródeł wartych monitorowania.

Feedly jest darmową aplikacją, ale za 5$ miesięcznie możesz rozszerzyć jego funkcje między innymi o integrację z innymi urządzeniami oraz szybsze otrzymywanie powiadomień.

 

Mapy myśli dla copywriterów – XMind

KLIK

Wydajna praca zdalna dla copywriterów - narzędzia i aplikacje

Narzędzia dla copywriterów – XMind

Długi, rozbudowany tekst specjalistyczny? Ambitny materiał na złożony i obszerny temat? Kluczem do sukcesu w tworzeniu takiej treści jest dobre uporządkowanie wszystkiego, co chcesz napisać. Im trudniejsze i bardziej skomplikowane zagadnienie, tym więcej zależy od copywritera. Możesz zniechęcić czytelnika albo sprawić, że zyska cenną wiedzę i znajdzie rozwiązanie problemu.

Zapomnij o notatnikach i ręcznie rysowanych mapach myśli. XMind to aplikacja webowa i mobilna do tworzenia mindmap, porządkowania pomysłów i organizowania treści. Najlepsze jest to, że pozwala na pracę w grupie i prezentowanie swoich pomysłów innym.

Współpracujesz z klientem jako ghostwriter lub zajmujesz się tworzeniem tekstów naukowych i specjalistycznych? Twoi konsultanci dzięki cyfrowej mapie myśli będą mogli nanieść swoje poprawki i sugestie!

 

Organizacja pracy copywritera – Trello

KLIK

To wspaniałe darmowe narzędzie jest największym sprzymierzeńcem każdego freelancera. Dla tych copywriterów, którzy obsługują kilku klientów lub mają sporo zleceń od różnych zleceniodawców, Trello to nieoceniona pomoc.

Każde zlecenie możesz szybko wprowadzić do Trello za pomocą aplikacji webowej lub mobilnej. Podziel je na mniejsze części, odpowiadające kolejnym etapom pracy i… przenoś zrobione rzeczy między tablicami „do zrobienia”, „w trakcie” i „zakończone”. Do każdego zadania możesz dodać komentarze, wskazówki, potrzebne materiały oraz etapy, dzięki którym zachowasz kontrolę nad postępami prac.

Koniec z myleniem deadline’ów i zapominaniem o terminach. Organizacja pracy i zarządzanie czasem to podstawa dla każdego freelancera, a Trello pomoże ci w tym najbardziej.

 

4 narzędzia do organizacji pracy dla copywriterów – podsumowanie

W copywritingu najważniejsze jest to, czego nie widać: cały twój wysiłek i praca włożone w to, aby zebrać sprawdzone i wiarygodne źródła, uporządkować treść i przedstawić informacje w jak najbardziej przejrzysty i przyjazny sposób.

Aby uporządkować wstępne etapy pracy, warto skorzystać z tych narzędzi dla copywriterów, które pomogą ci szybko sprawdzić, jakie treści cieszą się największą popularnością bez marnowania czasu na przeglądanie dziesiątek stron, ograniczonych tylko do tego, do czego sam jesteś w stanie dotrzeć (wszyscy wiemy, jak działają algorytmy Google).

Kiedy już wiesz, o czym i jak będziesz pisać, kolejny krok to zaplanowanie treści – tu przyda Ci się narzędzie do tworzenia map myśli. To przystępny, wygodny i intuicyjny sposób porządkowania informacji, o jakich chcesz napisać.

Wszystkie prace przygotowawcze za tobą? Wprowadź swoje zadania do Trello i przekonaj się, jak łatwe jest zarządzanie rzeczami do zrobienia!

Skomentuj

avatar