Lista aplikacji do produktywnej pracy zdalnej

 

Na rynku istnieje tak dużo skutecznych aplikacji do zarządzania czasem, że szukając najlepszej można stracić kilka godzin.

Kiedy jesteś freelancerem i pracujesz zdalnie, czas jest twoim największym kapitałem. Każdego dnia czeka na ciebie skrzynka pełna maili od klientów, musisz pamiętać o prowadzeniu rachunków, a ponadto – potrzebujesz też czasu na realizację zleceń.
Zbyt wiele „rozpraszaczy” i czasochłonnych obowiązków tylko pośrednio związanych z pracą nad zleceniami może mieć wpływ na całą działalność freelancera.

Aby ułatwić wam pracę, zebraliśmy 5 najlepszych narzędzi do produktywności i zarządzania czasem z minionego roku. Dzięki nim możecie sprawić, że wasza praca będzie lepiej zorganizowana, bardziej produktywna i bardziej dochodowa.

Lista aplikacji do produktywnej pracy zdalnej
Narzędzia do skutecznego zarządzania czasem dla freelancerów

Aplikacje do zarządzania pocztą dla freelancerów

Poranny przegląd przychodzących maili może pochłonąć znacznie więcej czasu, niż zakładałeś. Do tego dochodzą powiadomienia o nowych mailach w ciągu dnia – jeden z najgorszych „rozpraszaczy” freelancerów.
Jeśli zmagasz się z tym problemem, spróbuj tych aplikacji do organizowania poczty.

 

Boxer
Cena: darmowy
Systemy operacyjne: Android, iOS
Ta aplikacja mobilna przeznaczona jest do przeorganizowania twojej poczty na telefonie. Dzięki niej możesz wykonać masowe operacje, ustawić automatyczne odpowiedzi lub zgrupować maile w kategoriach.
Aplikacja jest zintegrowana z Evernote i Drive, więc możesz przesłać zawartość maili do jednego z narzędzi, których używasz.
Źródło

SaneBox
Cena: darmowy
To narzędzie służy do uporządkowania skrzynki pocztowej na gmailu lub yahoo. SaneBox jest rodzajem robota, który zarządza twoją skrzynką: najpierw śledzi twoje zachowania, poznaje je, a potem stosuje do wybranych grup wiadomości – filtruje te, które są dla Ciebie ważne i przenosi do osobnych folderów te mniej istotne.
Dzięki temu oszczędzasz czas na przeglądanie nieważnych wiadomości i nie musisz także podejmować decyzji, co z nimi zrobić.
Źródło

 

Aplikacje do podnoszenia wydajności w pracy zdalnej

Dla freelancerów pracujących w domu największym problemem jest odcięcie się od wszystkich „przeszkadzaczy” oraz pilnowanie czasu. Kiedy granica między godzinami pracy a godzinami „dla siebie” jest płynna, trudno jest wycenić stawkę godzinową oraz… zachować poczucie, że ma się jeszcze życie poza pracą.
Te dwie aplikacje pomogą wam zapanować i nad czasem, i nad własną koncentracją. Skutek? Bardziej efektywna praca.

 

Stay Focused
Cena: darmowa – bez dodatków, wersje pro od 20$ dla jednej osoby do 35$ dla pięciu osób
Brutalne, ale skuteczne – program „przejmuje” twój komputer i w wyznaczonym czasie blokuje pochłaniające czas strony www. Możesz też sprawdzić, kiedy przypada twój najbardziej produktywny okres i ustawić blokady tak, aby z nim współgrały.
Źródło

Plan
Cena: darmowy
To zupełnie nowa aplikacja na rynku. Aplikacja kładzie większy nacisk na równowagę między praca a życiem prywatnym – sprawdza, czy zachowujesz zdrowe proporcje między pracą a odpoczynkiem i czy prowadzisz zdrowy tryb życia. Możesz zapisać w niej notatki, zaplanować wydarzenia i skonfigurować ją zgodnie ze swoim Kalendarzem Google.
Źródło

 

Aplikacje do integracji narzędzi dla freelancerów

IFTTT
Cena: darmowy
Powiedzmy to wprost: mało która aplikacja ma wszystkie potrzebne funkcje. Zwykle potrzebujemy kilku – plus kont na różnych serwisach i subskrypcji różnych usług. IFTTT to aplikacja, która… integruje je ze sobą, oszczędzając ci czasu na sprawdzanie, aktualizowanie, synchronizowanie czy zapisywanie. IFTTT powiązane jest z ponad 300 aplikacjami i usługami – dzięki temu możesz przenieść informacje z jednego narzędzia do drugiego za pomocą prostych komend. Nawiązuje do nich sama nazwa aplikacji „if this/then that”.
Źródło

 

Podsumowanie – zarządzanie czasem

Zarządzanie czasem i efektywna organizacja pracy to sprzymierzeńcy każdego freelancera. Praca zdalna często wymaga więcej uwagi i czasu niż praca na etacie, dlatego warto zadbać, aby od priorytetów nie odrywały nas nieprzeczytane maile, media społecznościowe czy nasze własne problemy z koncentracją.
Naprzeciw tym potrzebom wychodzą twórcy aplikacji i narzędzi do organizacji pracy. Wystarczy zaledwie pięć aplikacji, aby oszczędzać czas na prowadzeniu korespondencji, poprawić koncentrację, zachować work-life balance i poprawić wydajność.

 

A czy wy macie swoje ulubione aplikacje do zarządzania pracą? Chętnie przeczytamy o nich w komentarzach!

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz