Czy masz taką wyobraźnię? Niezwykłe fotomontaże Wy też macie czasem wrażenie, że fotografia jest śmiertelnie…
Można mówić, że tradycyjna reklama budzi coraz mniej zaufania, zwłaszcza wśród przedstawicieli pokolenia millenialsów, albo że wydatki na reklamę w magazynach w Polsce spadają (żródło) . Mimo to reklama w gazecie jest często wybierana przez agencje i specjalistów od marketingu właśnie dlatego, że łatwiej dotrzeć z nią do konkretnej, sprecyzowanej grupy odbiorców.
Reklama w magazynie wykorzystuje medium, jakim jest grafika lub zdjęcie – ale nikt nie powiedział, że nie może zrobić tego kreatywnie. Jeśli jesteś grafikiem lub projektantem, pracujesz zdalnie jako freelancer i szukasz inspiracji, reklama na rozkładówce może być właśnie tym, czego ci trzeba.
Rozkładówka daje sporo miejsca, a oprócz tego okazję, żeby w kreatywny sposób wykorzystać „ruchomość” strony. Gra z widzem, inteligentne skojarzenia, iluzje, zabawy optyczne – w tym typie projektów wszystkie chwyty są dozwolone!
1. Iluzja ruchu w reklamie prasowej: Adidas
Ta praca wykorzystuje ruch odwracanych stron, aby wywołać iluzję ruchu podczas ćwiczeń. Uwaga: nikt nie obiecuje, że w rzeczywistości będzie równie łatwo.
2. Iluzja ruchu w reklamie prasowej: SulAmerica Health Insurance
Kiedy jesteś pracodawcą i musisz ubezpieczyć swoich pracowników, zależy ci na dobrym stosunku jakości ubezpieczenia do jego ceny. Agencja MPM Advertising z Brazylii potraktowała dosłownie hasło o darciu pieniędzy: ruch odwracanej strony daje iluzję rozdzieranego banknotu. Przekaz? SulAmerica potraktuje twoje środki lepiej.
3. Przezroczysta strona w kreatywnych reklamach: usługi DHL
Szanghajska agencja J&J Advertising w swojej reklamie usług kurierskich DHL wykorzystała przezroczystą stronę z wizerunkiem kuriera przekazującego paczkę od nadawcy do odbiorcy.
4. Kształt kartki: Wonderbra
Zapada w pamięć: reklama stanika Wonderbra wykorzystuje… rozwiązanie z oryginalnych staników tej marki. Sznurek łączący miseczki możesz ściągnąć za pomocą koralika, dokładnie tak, jak robisz to na reklamie.
5. Nacięcia w kreatywnych reklamach: Greenpeace
Dwuznaczne i kontrowersyjne: zastanawiasz się nad tym, jaki wpływ na planetę ma to, że czytasz papierowe, a nie elektroniczne wydania gazet? Pekińska agencja Linksus za pomocą połączenia medium, jego właściwości (odwracanie stron) i grafiki zwraca uwagę na problem wylesiania.
6. Nacięcia w kreatywnych reklamach: Clinique
Ta reklama szanghajskiej agencji WE Marketing Group wykorzystała skojarzenie, jakie budzą zagęszczone, wytuszowane rzęsy. Ciemne pole reklamy, przywołujące skojarzenia z widokiem rzęs na przymkniętej powiece jest rozcięte tak, że symbolizuje rzęsy pogrubione i wydłużone dzięki produktowi Clinique.
7. Aplikacja z papieru w kreatywnych reklamach: Arcor
Reklama gumy balonowej wykonana przez agencję Leo Brunett z Brazylii nawiązuje kształtem i kolorem do balonów – okrągła i różowa aplikacja z bibułki przesłania twarz modela.
8. Tylna strona okładki – Suzuki
Tradycyjnie tyla strona okładki jest uważana za tę mniej prestiżową, ale nikt nie powiedział, że nie możesz podejść do tego kreatywnie. W przypadku magazynu Rolling Stone twórcy reklamy podeszli dosłownie do hasła „kto stoi za sukcesem”. Tylna strona okładki prezentuje… odwróconych muzyków i płynnie łączy się z rozkładówką poświęconą modelowi Grand Vitara Suzuki. Co stoi za sukcesem? Suzuki.
9. Grubość kartki – Macbook
Jak najlepiej zobrazować, że twój produkt jest cienki? Wykorzystując grubość papieru. Tak powstała reklama MacbookPro Ultra Thin autorstwa SVA z Nowego Jorku. Oprócz zabawnej gry z medium, twórcy reklamy wykorzystali także sugestywną siłę obrazu, która pozwala ci wyobrazić sobie, jak by to było trzymać takie urządzenie na kolanach.
10. Zabawa z kolorem – Hawaiian Tropic
Czasem nie potrzebujesz słów, aby wyjaśnić różnicę: opalanie z olejkiem i bez olejku Hawaiian Tropic inteligentnie zademonstrowane na rozkładówce w projekcie autorstwa szwedzkiej agencji Grey.