Można mówić, że tradycyjna reklama budzi coraz mniej zaufania, zwłaszcza wśród przedstawicieli pokolenia millenialsów, albo że wydatki na reklamę w magazynach w Polsce spadają (żródło) . Mimo to reklama w gazecie jest często wybierana przez agencje i specjalistów od marketingu właśnie dlatego, że łatwiej dotrzeć z nią do konkretnej, sprecyzowanej grupy odbiorców.

Reklama w magazynie wykorzystuje medium, jakim jest grafika lub zdjęcie – ale nikt nie powiedział, że nie może zrobić tego kreatywnie. Jeśli jesteś grafikiem lub projektantem, pracujesz zdalnie jako freelancer i szukasz inspiracji, reklama na rozkładówce może być właśnie tym, czego ci trzeba.

Rozkładówka daje sporo miejsca, a oprócz tego okazję, żeby w kreatywny sposób wykorzystać „ruchomość” strony. Gra z widzem, inteligentne skojarzenia, iluzje, zabawy optyczne – w tym typie projektów wszystkie chwyty są dozwolone!

 

1. Iluzja ruchu w reklamie prasowej: Adidas

Ta praca wykorzystuje ruch odwracanych stron, aby wywołać iluzję ruchu podczas ćwiczeń. Uwaga: nikt nie obiecuje, że w rzeczywistości będzie równie łatwo.

 

2. Iluzja ruchu w reklamie prasowej: SulAmerica Health Insurance

Kiedy jesteś pracodawcą i musisz ubezpieczyć swoich pracowników, zależy ci na dobrym stosunku jakości ubezpieczenia do jego ceny. Agencja MPM Advertising z Brazylii potraktowała dosłownie hasło o darciu pieniędzy: ruch odwracanej strony daje iluzję rozdzieranego banknotu. Przekaz? SulAmerica potraktuje twoje środki lepiej.

 

3. Przezroczysta strona w kreatywnych reklamach: usługi DHL

Szanghajska agencja J&J Advertising w swojej reklamie usług kurierskich DHL wykorzystała przezroczystą stronę z wizerunkiem kuriera przekazującego paczkę od nadawcy do odbiorcy.

 

4. Kształt kartki: Wonderbra

Zapada w pamięć: reklama stanika Wonderbra wykorzystuje… rozwiązanie z oryginalnych staników tej marki. Sznurek łączący miseczki możesz ściągnąć za pomocą koralika, dokładnie tak, jak robisz to na reklamie.

 

5. Nacięcia w kreatywnych reklamach: Greenpeace

Dwuznaczne i kontrowersyjne: zastanawiasz się nad tym, jaki wpływ na planetę ma to, że czytasz papierowe, a nie elektroniczne wydania gazet? Pekińska agencja Linksus za pomocą połączenia medium, jego właściwości (odwracanie stron) i grafiki zwraca uwagę na problem wylesiania.

 

6. Nacięcia w kreatywnych reklamach: Clinique

Ta reklama szanghajskiej agencji WE Marketing Group wykorzystała skojarzenie, jakie budzą zagęszczone, wytuszowane rzęsy. Ciemne pole reklamy, przywołujące skojarzenia z widokiem rzęs na przymkniętej powiece jest rozcięte tak, że symbolizuje rzęsy pogrubione i wydłużone dzięki produktowi Clinique.

 

7. Aplikacja z papieru w kreatywnych reklamach: Arcor

Reklama gumy balonowej wykonana przez agencję Leo Brunett z Brazylii nawiązuje kształtem i kolorem do balonów – okrągła i różowa aplikacja z bibułki przesłania twarz modela.

 

8. Tylna strona okładki – Suzuki

Tradycyjnie tyla strona okładki jest uważana za tę mniej prestiżową, ale nikt nie powiedział, że nie możesz podejść do tego kreatywnie. W przypadku magazynu Rolling Stone twórcy reklamy podeszli dosłownie do hasła „kto stoi za sukcesem”. Tylna strona okładki prezentuje… odwróconych muzyków i płynnie łączy się z rozkładówką poświęconą modelowi Grand Vitara Suzuki. Co stoi za sukcesem? Suzuki.

 

9. Grubość kartki – Macbook

Jak najlepiej zobrazować, że twój produkt jest cienki? Wykorzystując grubość papieru. Tak powstała reklama MacbookPro Ultra Thin autorstwa SVA z Nowego Jorku. Oprócz zabawnej gry z medium, twórcy reklamy wykorzystali także sugestywną siłę obrazu, która pozwala ci wyobrazić sobie, jak by to było trzymać takie urządzenie na kolanach.

 

10. Zabawa z kolorem – Hawaiian Tropic

Czasem nie potrzebujesz słów, aby wyjaśnić różnicę: opalanie z olejkiem i bez olejku Hawaiian Tropic inteligentnie zademonstrowane na rozkładówce w projekcie autorstwa szwedzkiej agencji Grey.