trendy wśród agencji marketingowych

Na jakie trendy i zmiany powinny przygotować się agencje interaktywne i marketingowe w tym roku? Bez wątpienia uwagę należy skoncentrować na mediach społecznościowych i automatyzacji.

Media społecznościowe powoli stają się najpopularniejszym kanałem komunikacji, nie tylko w kontaktach prywatnych, ale również w komunikacji między marką a jej odbiorcą. Samo medium wymusza większą bezpośredniość i naturalność, a ten styl cieszy się zasłużoną sympatią odbiorców.

trendy wśród agencji marketingowych
5 najważniejszych trendów w marketingu i reklamie

Jednocześnie postępuje automatyzacja i wkraczanie na rynek maszyn samouczących się pozwala agencjom marketingowym na lepsze zarządzanie i większą konsekwencję w prowadzonych działaniach.

Bez wątpienia właśnie te dwa nurty – coraz większej personalizacji i automatyzacji – będą wyznaczały trendy w brandingu i marketingu internetowym w roku 2018.

 

1. Niefiltrowane, autentyczne treści zamiast idealnego contentu

Masz wykupione konto na stocku? Dobrze, nie rezygnuj z niego, bo profesjonalne, estetyczne zdjęcia nie stracą swojego uroku ani siły oddziaływania. Trudniej jednak będzie pokazać osobowość i charakter marki tylko za ich pośrednictwem.

Odbiorcy oczekują od marki czegoś szczerego i autentycznego, zapoczątkowanego wraz ze Snapchatem i pojawieniem się Instastories.

Te marki, które częściej pozwalają sobie na publikację bardziej swobodnych, mniej obrobionych i edytowanych zdjęć i video, regularnie otrzymują więcej polubień i udostępnień.
To samo dotyczy materiałów „zza kulis”, które pokazują, jak funkcjonuje marka. Dzięki temu odbiorcy łatwiej nawiązują kontakt na poziomie osobistym i angażują się w działania.

 

2. Storytelling

Co minutę na Facebooku pojawia się 500 tysięcy komentarzy, blisko 300 tysięcy statusów i 136 tysięcy zdjęć (źródło).

Aby przykuć uwagę odbiorcy w tym tyglu informacji, potrzebujesz dobrej historii. Nie dziwi zatem, że największe firmy oprócz zatrudniania profesjonalnych copywriterów rozglądają się także za „opowiadaczami” i dziennikarzami, którzy… tworzą dla nich historie.

To ostatnie nie powinno dziwić: popularność tradycyjnych mediów drukowanych spada, a dziennikarze szukają dodatkowych źródeł zarobków. Ich doświadczenie w tworzeniu relacji i opowiadaniu historii ma tu kluczowe znaczenie. Dziennikarze nie tylko pomogą stworzyć marce wyraźna osobowość, ale także budzić zaufanie rzetelnością dziennikarską i sposobem opowiadania historii.

Nie zmieni się natomiast znaczenie atrakcyjnego, unikalnego contentu. Odbiorcy nadal oczekują od marki treści wysokiej jakości, dlatego należy się spodziewać, że agencje zaczną rozglądać się za nowymi sposobami na zaangażowanie odbiorców – a także za nowymi talentami, zrealizują to zadanie.

 

3. Automatyzacja

Przewiduje się, że do połowy roku 2018 automaty będą generowały 20% treści na profilach społecznościowych marek. Już teraz The Newy York Times przyznał, że używa botów, aby zoptymalizować koordynację postów na kilka serwisach.
Przewiduje się także, że niedługo boty będą mogły przewidzieć poziom zaangażowania odbiorców w odpowiedzi na dany materiał.

To, że Facebook od lat używa sztucznej inteligencji do oprogramowania, które rozpoznaje twarze na zdjęciach, nie powinno dziwić. Nowością w trendzie AI jest jego powolne wchodzenie na rynek usług biznesowych.

Sztuczna inteligencja będzie używana przede wszystkim w „chatbotach”, które mają zapewnić szybką i sprawną obsługę klienta. Chatboty mają pomóc w automatyzacji obsługi, podnieść jej poziom, a także odciążyć pracowników. Dzięki chatbotom marketerzy zamiast odpowiadać na pytania rodem z FAQ mają zyskać czas na zadania kreatywne, takie jak tworzenie contentu.

trendy wśród agencji marketingowych
Automatyzacja, personalizacja i wpływy – marketing internetowy

 

4. Influencerzy

Nie wszystkie agencje dostrzegły już potencjał, jaki mają relacje z blogerami, vlogerami, youtuberami i influencerami innych mediów. Jeśli dotyczy to również ciebie, im szybciej nawiążesz współpracę z influencerami, tym lepiej.

Klienci są coraz bardziej wyczuleni na opinię marki, dlatego coraz ważniejsze jest, aby zbierać autentyczne posty, video, komentarze i wypowiedzi, które będą tworzył twój wizerunek.
Oczekują także, że o twojej marce będą dyskutowali eksperci i autorytety z danej branży – dopiero taka promocja ma określoną wartość.
Jednocześnie spada siła oddziaływania reklamy firmowanej twarzą aktualnej medialnej sławy, z którą odbiorca identyfikuje się w niewielkim stopniu.

Aby rozpocząć i skutecznie zarządzać kampaniami z udziałem influencerów, skorzystaj z jednej z platform, które oferują pośrednictwo w takiej współpracy, na przykład BrandBuddies.pl. Dzięki nim marketerzy mogą zaoszczędzić sporo czasu na przeczesywaniu sieci w poszukiwaniu odpowiednich blogów i kanałów YT.
Poświęć jednak trochę czasu na to, aby sprawdzić, jakim influencerom ufają twoi odbiorcy.

 

5. Video

Już teraz video jest najczęściej oglądanym typem treści w mediach społecznościowych i ten trend utrzyma się także w tym roku – przewiduje się także, że w przeciągu najbliższych dwóch lat 80% publikowanych treści będzie właśnie materiałami video.

Video nie zniknie szybko z mediów społecznościowych, ale przygotowanie tego typu contentu wymaga większego zaangażowania i środków. Dobre video musi wzbudzić zainteresowanie użytkownika w ciągu dosłownie 3 sekund – właśnie tyle czasu upływa, zanim użytkownik zacznie scrollować dalej.

Ważne jest także, czy video będzie miało dźwięk i napisy, czy nie. Większość mediów społecznościowych automatycznie wycisza video, dopóki w nie nie klikniesz. Pamiętaj także, że video musi mieć jakiś cel: odbiorca zacznie scrollować dalej, jeśli nie znajdzie w nim odpowiedzi na swoje pytania, rozwiązania określonych problemów lub jeśli nie zauważy w nim żadnej innej wartości.

 

5 trendów 2018 dla agencji interaktywnych – podsumowanie

W 2018 roku marketerzy powinni być przygotowani na tworzenie bardziej osobistego, angażującego contentu, również za pomocą opowiadanych historii.
W związku z rosnącą popularnością treści video i wpływu, jaki na decyzje konsumentów mają influencerzy, warto zainwestować czas i środki w nawiązanie relacji z blogerami i vlogerami oraz dopracowanie swojej strategii video.

Innowacją w pracy agencji interaktywnych będzie z kolei automatyzacja. Chatboty oparte na sztucznej inteligencji i mają usprawnić pracę działu obsługi klienta, usługi serwisowe oraz komunikację między klientem a marką.

Największe wyzwanie roku dla agencji interaktywnych? Zachowanie równowagi między automatyzacją komunikacji a tworzeniem angażujących, osobistych treści.