Dlaczego warto inwestować w treści?

Kiedy prowadzisz swoją firmę, start-up lub sklep internetowy, koncentrujesz się przede wszystkim na tym, co robisz najlepiej i na to, co jest twoim „core-businessem”. Dbasz oczywiście o jakość usług i zadowolenie klientów, ale co jeszcze robisz, żeby zdobywać nowych klientów i aktywizować już pozyskanych?

Najprostszym i jednocześnie najskuteczniejszym sposobem jest inwestycja w content. Na pewno posiadasz swoją stronę www, być może masz także firmowy blog lub profile w mediach społecznościowych, ale bez regularnych aktualizacji nie przyniosą ci one żadnych wymiernych korzyści.

 

Dlaczego potrzebujesz nowych treści?

Firmowy blog, który nie jest aktualizowany na bieżąco, podważa zaufanie. Nieregularne wpisy i kilka miesięcy przerwy między publikacjami? Odwiedzający słusznie może wątpić, czy firma jeszcze działa lub czy nie ma kłopotów. Dotyczy to szczególnie sektora usług, w którym obecność online jest czynnikiem podnoszącym wiarygodność.

Dlaczego warto inwestować w treści?
Jakie korzyści daje dobry content?

Podobnie sytuacja wygląda w mediach społecznościowych. Warto być obecnym przynajmniej na Facebooku lub Instagramie – niezależnie od trendów wśród młodszych pokoleń użytkowników to właśnie one cieszą się największą popularnością.

Mądrze zaplanowana obecność na tych portalach to coś więcej niż wrzucanie od czasu do czasu popularnego mema lub kilku zdań o tym, w jakich targach twoja firma brała udział. Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, portale branżowe – obecność na wszystkich lub na wybranych to doskonała szansa na stworzenie konsekwentnego, budzącego zaufanie wizerunku.

Blog i media społecznościowe to wierzchołek góry lodowej. Pozostaje jeszcze warstwa tekstowa twojej strony www, komunikacja z klientami, materiały reklamowe, prasowe i promocyjne, jeśli z takich korzystasz. Dlaczego warto zadbać o ich jakość i starannie dobierać treści, jakie je tworzą?

 

Dlaczego warto inwestować w content?

Przyjrzyjmy się najpierw, jak wygląda pole, na którym konkurujesz z innymi markami i usługami. Twoi odbiorcy coraz więcej czasu spędzają online, gdzie coraz więcej dostawców treści walczy o ich uwagę. Średni czas na interakcję i decyzję, czy zostać na danej stronie, czy ją opuścić, wynosi zaledwie trzy sekundy.

Użytkownicy coraz częściej blokują także reklamy. Raport AdBlock podsumowujący działanie tej wtyczki w 2017 roku wskazuje, że co dziesiąty użytkownik sieci na całym świecie blokuje reklamy. Nie mamy cierpliwości do pop-upów i automatycznie odtwarzanych video – w większości wypadków wolimy zrezygnować z przeglądania zawartości strony niż wyłączyć bloker reklam.

Jak zatem dotrzeć do użytkowników w warunkach ścisłej konkurencji, kiedy reklamy tracą swoją skuteczność? Potrzebujesz dobrego, angażującego contentu.

Przypomnij sobie, jak decydujesz o zakupie produktu lub usługi. Prawdopodobnie nie reagujesz najlepiej na natrętne próby sprzedaży, wciskanie ci usług na siłę i zalew obietnic bez pokrycia. Zamiast tego szukasz marek, które budzą zaufanie albo z którymi się identyfikujesz – na przykład dlatego, że są przyjazne dla środowiska lub odpowiadają twojemu stylowi życia.

I to właśnie jest rola contentu.
Dobrze przygotowana zawartość strony sprawia, że twoi odbiorcy i potencjalni klienci mogą poczuć więź z twoją marką. Treści „na temat”, informacyjne i angażujące składają się na to, jak jesteś odbierany, a to z kolei przekłada się na lojalność i zaufanie klientów.

 

5 powodów, żeby zainwestować w treści i zawartość stron

1. Zwiększenie wzrostu z inwestycji

Dobra treść może wpłynąć na wiele sektorów twojej działalności. Pomyśl o tekście, który obudzi zainteresowanie twoich odbiorców: taka treść dociera do większej ilości czytelników, zwiększa twoją widoczność w sieci i rozpoznawalność marki, budzi zainteresowanie.
W praktyce przekłada się to na większy ruch na stronie, ilość konwersji i zwrot z inwestycji.

 

2. Wsparcie dla innych strategii, które realizujesz

Prawdopodobnie jako przedsiębiorca lub właściciel firmy czy start-upu realizujesz różne strategie marketingowe. Atrakcyjne i dobrze napisane treści są w stanie wesprzeć w zasadzie każdą z nich.

  • pozycjonowanie i SEO: w tej dziedzinie teksty to podstawa, która podniesie widoczność twojej strony w wynikach wyszukiwania
  • media społecznościowe: atrakcyjne treści to dobry materiał do udostępnienia na twoich profilach, a jednocześnie pozwala zdefiniować wizerunek marki
  • wsparcie kampanii mailowych: content, który twoi odbiorcy będą chcieli otrzymywać i czytać, to szansa na to, że więcej osób zapisze się na newsletter i zareaguje na mail od ciebie.

 

3. Zróżnicowanie twojej obecności w sieci

Kiedy decydujesz się na inwestycję w content, otwierają się przed tobą w zasadzie nieograniczone możliwości na stworzenie swojej obecności w sieci. Blog firmowy i Instagram? Wzbogacenie treści strony o case studies lub praktyczne rady a oprócz tego infografiki i natywne video na Facebook? Wybór należy do ciebie!

Content to najbardziej różnorodne i najłatwiejsze do sprecyzowania medium. Potrzebujesz tylko dobrej strategii na to, jak wykorzystać w pełni te możliwości tak, aby dotrzeć do grupy odbiorców.

 

4. Zwiększenie konkurencyjności

Możesz z całą pewnością założyć, że twoja konkurencja również inwestuje w content. Zerknij na ich strony www, blogi i profile w social media. Nie zostaniesz w tyle, jeśli również podejmiesz taki krok.

Codziennie w sieci pojawiają się tysiące nowych postów, wpisów, grafik, zdjęć i filmików. Tworzenie swoich treści to jedyny sposób, aby dać się zauważyć.

 

5. Niskie ceny

Kiedy decydujesz się na inwestycję w materiały do publikacji online, na pewno zależy ci na tym, aby były wysokiej jakości, tworzone przez profesjonalistów.
Mimo to content wciąż pozostaje jednym z najtańszych elementów marketingu w porównaniu do takich narzędzi, jak reklamy online. To właśnie sprawia, że ryzyko straty również jest niewielkie.

 

Dlaczego warto inwestować w content – podsumowanie

Im więcej czasu, środków i wysiłku inwestujesz w stworzenie treści wysokiej jakości, tym większy będzie twój zwrot z inwestycji. Zauważysz to nie tylko po większym ruchu i konwersji, ale również po ilości osób obserwujących twoje profile w mediach społecznościowych i zapisujących się do newslettera. Konsekwentnie prowadzone działania związane z contentem sprawiają, że twoja marka będzie coraz bardziej rozpoznawalna i kojarzona z określonymi cechami.

Inaczej niż w reklamach, w których płacisz za kliknięcie lub podobnych, raz napisany content nie zniknie, a dzięki mądremu content managementowi możesz przedłużać jego żywotność i wykorzystać w różnych sytuacjach.

Co ważne, content może być „recyklingowany”. Post na blog, który cieszy się popularnością, może się stać serią tweetów albo stanowić zaczątek e-booka lub infografiki.

Wszystko to jest w zasięgu twoich możliwości. W sieci znajdziesz sporo darmowych lub półdarmowych narzędzi do tworzenia video i infografik, a pisanie wysokiej jakości tekstów zlecisz copywriterowi na platformie dla freelancerów, bez konieczności tworzenia nowych etatów.