Biurko w pracy zdalnej

Jak zorganizować biurko freelancera?

Podobno bałagan na biurku ma korzystny wpływ na naszą kreatywność, a nieporządek jest cechą ludzi inteligentnych. Natomiast i tutaj trzeba zachować umiar. Stos brudnych naczyń leżący już piąty dzień pomoże w pracy nad zleceniem? Niekoniecznie. Sterta dokumentów zagracająca biurko tak, że ledwo widać monitor? Nie sądzę. Zastanówmy się więc, jak prawidłowo zorganizować przestrzeń pracy freelancera, aby stał się bardziej produktywny, zrelaksowany i trzeźwo myślący.

Biurko w pracy zdalnej
Jak zorganizować przestrzeń i urządzić biurko dla freelancera?

1. Płożenie biurka

Gdzie powinniśmy ustawić biurko? Pracując zdalnie mamy ten plus, że sami organizujemy swoją przestrzeń według własnych upodobań. Jednak biurko położone w ciemnym, ciasnym kącie nie będzie sprzyjało kreatywności. Lepiej jest ustawić je w niewielkiej odległości od okna. Dzięki temu będziemy mieli dostęp do pozytywnie nastrajających promieni słonecznych, wydzielających w nas endorfiny. Z pewnością praca dla freelancera stanie się przyjemniejsza!

2. Zero tolerancji dla brudu

Biurko powinno być czyste. Nie pozwólmy, by na naszym blacie powstał chaotyczny nieład. Najlepszym sposobem jest gruntowne posprzątanie miejsca pracy. Należy pozbyć się wszystkich niepotrzebnych rzeczy, które znalazły swoje miejsce na biurku, a następnie pozbyć się kurzu, okruchów wczorajszej kolacji i śladów zaschniętej kawy. Teraz spokojnie możemy przejść do dalszego etapu…

3. Segregacja

Warto zastanowić się, co właściwe jest nam niezbędne. Nie pozwólmy, by bałagan nas rozpraszał i dekoncentrował. Z pewnością stwierdzicie, że połowa przedmiotów znajdujących się na blacie tylko zagraca przestrzeń. Pomyślmy wiec, co należałoby pozostawić.
Oprócz narzędzi pracy przydadzą nam się rzeczy, po które sięgamy najczęściej – czasem jest to kubek termiczny z kawą, a czasem piłeczka do ćwiczenia dłoni spiętych od używania klawiatury i myszy. My ze swojej strony rekomendujemy notatnik i kolorowe pisaki. Posłużą nie tylko do zapisywania luźnych myśli, ale i po to, by nabazgrać coś na rozluźnienie i zebranie energii do dalszej pracy.

4. Pozytywne nastawienie

Zawsze, gdy zabieram się do pracy zdalnej, ustawiam na swoim biurku rzecz, która pozytywnie mnie nastraja. Dla mnie są to świeże kwiaty. Ich piękny wygląd pozwala mi się zrelaksować, jak i staje się ozdobą pomieszczenia. Tak naprawdę może to być wszystko – twoja ulubiona grafika, motywujący cytat, zdjęcie z wakacji, które przywołuje dobre wspomnienia. Ważne jest to, aby wybrany przedmiot był czymś, co pozwoli na szybki relaks i odprężenie.

Dobre zorganizowana przestrzeń i otoczenie, które inspiruje, mają znaczący wpływ na to, jak się czujemy i z jakim nastawieniem zabieramy się do pracy. Jeśli czujesz się znużony lub zniechęcony, zacznij od zmian wokół siebie. Nawet niewielka może znacznie podnieść komfort pracy. Powodzenia!

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz