Jak ustrzec się przed błędami w karierze freelancera

Co może zniszczyć karierę copywritera?

 

Jak każdy freelancer, co jakiś czas przeglądasz zapewne strony lub portfolio konkurencji. Czasem natykasz się też na gościnne artykuły innych copywriterów na odwiedzanych często stronach lub branżowych blogach.
Kiedy widzisz doskonałe referencje od najlepszych klientów w branży i listę zrealizowanych zleceń innych freelancerów, możesz poczuć się trochę podłamany. Porównywanie się z innymi to najprostszy sposób, aby zwątpić we własne siły. To ostatni sposób na to, żeby przyspieszyć swoją karierę.

Jak ustrzec się przed błędami w karierze freelancera
Pixabay, błędy w karierze freelancera

Różni copywriterzy – różne ścieżki

Kiedy porównujesz się z innymi autorami blogów czy tekstów wizerunkowych nie widzisz, co doprowadziło ich do tego miejsca, jakie mają doświadczenia i z jakimi trudnościami się mierzyli. Zwłaszcza porównywanie się na początku swojej drogi z doświadczonymi copywriterami nie przyniesie ci nic dobrego, jeśli nie jest konstruktywne.

Nie ma dwóch takich samych copywriterów. Nawet jeśli zaczęliście pisać w tym samym czasie lub macie podobne doświadczenia, to jeszcze nie oznacza, że dysponujecie taką samą wrażliwością, wyczuciem i warsztatem. Dlatego zamiast martwić się, że twoja kariera rozwija się w innym tempie niż twoich koleżanek i kolegów po fachu, skup się na tym, co jest twoją zaletą i co możesz wykorzystać na swoją korzyść.

 

Inni copywriterzy – konkurenci czy sprzymierzeńcy?

Popatrz na konkurencję jako na bliską krewną zdrowego współzawodnictwa. Jeśli ulegasz pokusie porównywania się do innych copywriterów, rób to konstruktywnie. Podpatrz, co różni wasze podejście do klienta, jakie są wasze oferty, co możesz zrobić lepiej niż inni. Dzięki temu uwierzysz, że możesz z nimi współzawodniczyć.

Rynek pracy zdalnej, szczególnie wśród copywriterów, jest polem rywalizacji o zlecenia, zwłaszcza te bardziej lukratywne. Warto popatrzeć na swoich „rywali” przyjaźniejszym okiem. Przyznasz, że czasem przydałby ci się współpracownik z tej samej branży, który mógłby zrobić korektę twojego tekstu lub zastąpić cię, kiedy wyjeżdżasz na wakacje. Networking jest kluczowy w pracy zdalnej. Freelancerzy, którzy go wykorzystują, łatwiej odnoszą sukcesy.

 

Porównywanie się a pewność siebie freelancera

Kiedy jesteś freelancerem i media społecznościowe są twoim narzędziem twojej pracy, nie sposób uniknąć informacji o tym, jak rozwija się konkurencyjna firma lub z kim współpracuje copywriter, którego uważasz za wzór do naśladowania.
Wybierasz konkretną niszę, w której chcesz pracować, uruchamiasz nową stronę, rozkręcasz profesjonalny blog. Wkładasz w to masę pracy i musisz poczekać, aż przyniesie ona wymierne rezultaty. Tymczasem porównywanie się do innych freelancerów, kiedy właśnie budujesz swoją markę, może stanowić duże utrudnienie i podkopać twoją wiarę we własny sukces.
W takich chwilach ważne jest, aby kierunek wybrany przez kogoś innego nie wpływał na to, w jakim tempie sam poruszasz się swoją własną ścieżką. Taka postawa da ci szansę, aby odkryć w pełni swoje talenty i wykorzystać je do budowania swojej kariery.

 

Jak copywriter może uniknąć porównywania się z innymi?

Porównywanie się do innych jest częścią naszej natury – trudno z nią walczyć, ale można ją zaakceptować i sprawić, aby nie działała na nas destrukcyjnie.
Przede wszystkim nie zapominaj, że powodzenie innych nie wpływa na twoją możliwość odniesienia sukcesu, dlatego nigdy się nie poddawaj. Kiedy widzisz, że ktoś przebojem wdziera się do branży, masz żywy dowód, że jest to możliwe.
Praca freelancera bardziej niż jakakolwiek narażona jest na wzloty i upadki, ale daje więcej satysfakcji niż etat. Rzetelna praca i mądra strategia budowania marki procentują i przynoszą efekty. Zamiast więc zadręczać się sukcesami innych i niszczyć swoją motywację, postaraj się i zrób wszystko, żeby to inni mogli podziwiać twoje!

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz