Generowanie leadów: sprzedaż dla freelancerów

Jesteś freelancerem, który pisze teksty sprzedażowe? Jeśli chcesz rozszerzyć swoje usługi, to prędzej czy później, będziesz musiał/a wdrożyć strategię pozyskiwania leadów. To jedyna droga do tego, by twoje treści zyskały nowych klientów. W tym artykule pokażemy ci kilka niezawodnych sposobów na lead generation.

 

Generowanie leadów: (dobry) content to podstawa

Algorytmy to nie wszystko. Pamiętaj, że twoje teksty będzie czytać nie maszyna, tylko człowiek. Dla niego twój content ma być interesujący i angażujący.

To ważne nie tylko ze względów merytorycznych, ale i z uwagi na pozycjonowanie. Na przykład Google coraz bardziej docenia w ostatnich latach treści oryginalne, a nie “pisane pod słowa kluczowe”. Oczywiście, keywordsy zawsze warto zaplanować (pomocne jest na przykład narzędzie Answer the Public), ale nie mogą one dominować treści.

Generowanie leadów: sprzedaż dla freelancerów
Lead generation – pozyskiwanie klientów dla freelancerów: content

O czym pisać? Wczuj się w sytuację swojego odbiorcy.

  • Na jakie pytania on/ona chciał(a)by znać odpowiedzi?
  • Co łączy jego/jej potrzeby z usługami, jakie oferujesz?

Świetnie sprawdzają się tzw. evergreeny, czyli tematy zawsze chętnie poszukiwane i ponadczasowe. To różnego typu poradniki, takie jak ten, który właśnie czytasz.

Na końcu artykułu umieść CTA (Call to action), zachęcające do zapisania się na listę mailingową. A skoro o poczcie elektronicznej mowa…

 

Generowanie leadów: mailingi, czyli ukryty potencjał bezpośrednich wiadomości

Z danych HubSpot wynika, że mailing to najpopularniejsze źródło pozyskiwania leadów. Za nim dopiero znajdują się blogi czy pokazy branżowe. To pokazuje, jak potężną moc ma bezpośrednie zwracanie się do klienta.

Jakie treści pisać?

  • Spersonalizowane
  • Przedstawiające korzyść dla odbiorcy
  • Atrakcyjne wizualnie i łatwe w czytaniu.
Generowanie leadów: sprzedaż dla freelancerów
Lead generation – pozyskiwanie klientów dla freelancerów: mailing

Wiadomości będziesz wysyłać do bazy subskrybentów newslettera, którą stworzysz na przykład dzięki formularzowi na swojej stronie. Przygotowana przez ciebie kampania będzie dostarczana do określonej grupy odbiorców. Warto w tym celu korzystać z różnego rodzaju plannerów mailingowych. Takim narzędziem jest choćby DMSender.

 

Generowanie leadów: PPC – potęga e-reklamy

Reklamy PPC (skrót od Pay Per Click) to jeden z najchętniej wykorzystywanych sposobów na dotarcie do nabywców. Większość kojarzy je pod inną nazwą: Google Adwords.

Linki sponsorowane, pojawiające się na stronie z wyszukiwaniami, to całkiem opłacalna opcja dla tych freelancerów, którzy nie dysponują budżetem na wielkie kampanie digitalowe, a chcą zaistnieć w sieci.

Generowanie leadów: sprzedaż dla freelancerów
Lead generation – pozyskiwanie klientów dla freelancerów: PPC

Koszt takiej reklamy jest przewidywalny, bo to ty ustawiasz maksymalny budżet. Natomiast jej efektywność zależy m.in. od tego, jak bardzo konkurencyjna jest twoja branża i jak popularne są dane słowa kluczowe.

Wyróżniki PPC to:

  • możliwość dokładnego określenia grupy odbiorców,
  • wyświetlanie się reklam nie tylko na stronie wyników Google, ale także na stronach partnerów internetowego giganta
  • pobieranie płatności dopiero po kliknięciu – płaci się za efekt, a nie za same wyświetlenia.

 

Generowanie leadów: webinary, live’y, stories – wszystko, co pozwala się wybić i zaistnieć

Trudno dziś wyobrazić sobie efektywną sprzedaż bez wykorzystania potęgi social mediów. A przecież media społecznościowe to nie tylko publikowanie postów, ale też:

  • interakcje na kanałach konkurencji,
  • tworzenie spotkań na żywo,
  • kreowanie stories i rolek,
  • wypuszczanie webinarów.

Wszystkie te działania mają potencjał wizerunkowy i marketingowy. Jeśli już masz zaangażowaną społeczność i ludzie reagują na to, co publikujesz, to jest to świetna okazja do rozwoju.

Generowanie leadów: sprzedaż dla freelancerów
Lead generation – pozyskiwanie klientów dla freelancerów: webinary
  • Na landing page’u webinarowym prosisz o podanie adresu e-mail, na który możesz w przyszłości się kontaktować i wysyłać oferty
  • Na stories zachęcasz do kliknięcia link
  • Podczas spotkania na żywo mówisz o tym, że jeśli temat jest interesujący, to można umawiać się z tobą na indywidualne konsultacje.

Widzisz już, ile jest możliwości?