Jak prowadzić marketing internetowy za pomocą contentu - rady dla właścicieli start-upów

Atrakcyjne treści to jedno z najtańszych i najskuteczniejszych narzędzi marketingu internetowego dla właścicieli firm i start-upów.
Trudno przecenić ich możliwości i korzyści, jaki przynoszą. Content, który budzi zainteresowanie i angażuje odbiorców przekłada się na większy ruch na stronie, większą konwersję oraz budowanie wizerunku i rozpoznawalności marki.

Jak prowadzić marketing internetowy za pomocą contentu - rady dla właścicieli start-upów
Dobre praktyki marketingu sieciowego dla właścicieli firm

 

Dziś trudno znaleźć przedsiębiorcę, właściciela start-upu lub firmy, który nie inwestuje w tworzenie treści. Możliwości jest tu sporo – teksty, zdjęcia, video, infografiki, stories – dlatego ważne jest, aby dobrać odpowiedni rodzaj contentu do tego, co najbardziej lubi twoja grupa odbiorców.

Kiedy twoje strategie marketingowe obejmują również content marketing i marketing sieciowy, warto wiedzieć, jakich błędów unikać, a jakie zachowania zaprocentują.
Ma to duże znaczenie, jeśli dopiero budujesz swoją obecność w sieci i pracujesz nad stworzeniem konsekwentnego i spójnego wizerunku. Zlecając pracę zdalną copywriterowi lub content managerowi zadbaj, aby unikać często popełnianych błędów.

 

8 „tak” i „nie” dla zleceniodawców, którzy inwestują w content

Niezależnie od tego, na jaki typ treści stawiasz w swojej komunikacji z odbiorcami, potraktuj tę ósemkę jako podstawowe zasady dobrych i złych praktyk.

 

4 „Tak” content marketingu:

1. Kieruj właściwe treści do właściwych osób
Upewnij się, że treści, które publikujesz, są właściwe dla twojej marki – czy nie odbiegają od tematu, czy pokrywają się z zainteresowaniami twoich odbiorców, czy są zgodne z wizerunkiem marki.
Jeśli wiesz, że twój profil na Facebooku śledzą osoby zainteresowane bezpieczeństwem w sieci, nie publikuj treści, które dotyczą zmian klimatycznych.

Dotyczy to także medium, które wybierasz jako swój główny kanał komunikacji. Nie ma potrzeby inwestować w prowadzenie konta na Pinterest tylko dlatego, że tak robi twoja konkurencja, jeśli wiesz, że twoi odbiorcy nie korzystają z tego medium.

 

2. Bądź cierpliwy
Content marketing i SEO to nie są działania, które przyniosą zauważalny skok w ciągu jednego dnia. Potrzebują czasu i konsekwencji, żeby przynieść rezultaty.

 

3. Dopasuj swoje podejście
Wraz z tym, jak będzie rozwijała się twoja strategia na content marketing, niektóre treści będą okazywały się bardziej skuteczne od innych. Nie obawiaj się wprowadzania zmian w strategii i dostosowania jej do informacji zwrotnych, jakie otrzymujesz.

 

4. Zatrudniaj profesjonalistów do stworzenia contentu
Być może masz zacięcie dziennikarskie albo rozwijasz w sobie talenty plastyczne, jednak jeśli zajmujesz się tym na amatorskim poziomie, zostaw stworzenie treści osobom, które zajmują się tym zawodowo i na bieżąco śledzą trendy.
Inwestycja w profesjonalistę to często różnica między sukcesem i porażką. Nie chcesz przecież, żeby twoją markę reprezentowały niestarannie napisane teksty, ilustracje słabej jakości i amatorskie filmy.

Nie oznacza to, że musisz zatrudniać nowe osoby na pełny etat. Konkretne prace, jak stworzenie tekstów, infografik, zdjęć i video oraz prowadzenie profili i blogów możesz zlecić freelancerom. W sieci znajdziesz sporo zagranicznych i polskich portali zrzeszających freelancerów, gdzie możesz dodać swoje zlecenie.

 

4 „Nie” content marketingu

1. Nie podejmuj pochopnych decyzji
Nie możesz przyspieszyć budowania naturalnego, organicznego ruchu i zainteresowania. Kupowanie polubień i obserwacji to taktyka, która przyniesie ci więcej szkody niż korzyści – portale społecznościowe rozpoznają takie praktyki i bezlitośnie karzą za to obcinaniem zasięgów.

Pośpiech jest twoim wrogiem również w publikacjach. Lepiej jest dodać mniej treści dobrej jakości niż zarzucić odbiorców miernotą. Zdobycie nowego użytkownika jest 6 razy droższe niż zaktywizowanie raz pozyskanego odbiorcy, dlatego zadbaj, aby twój content nie odstraszał.

 

2. Nie oszczędzaj na copywriterach
Nie musisz dostrzegać różnic między tekstem napisanym dobrze i źle z marketingowego punktu widzenia, ale licz się z tym, że dla twoich użytkowników będą one widoczne jak na dłoni i przesądzą o tym, czy dodać cię do obserwowanych, zapisać się do newslettera lub zdecydować się na zakup.

Dostajesz dokładnie to, za co zapłacisz, więc zamiast oszczędzać na copywriterach wybierz tych, którzy mają najlepszy stosunek jakości do ceny. Tani nie zawsze znaczy dobry.

 

3. Nie upieraj się przy jednym rodzaju formatu
Treści mogą przybierać różne formy i rodzaje. Im więcej typów contentu jesteś w stanie wykorzystać, tym atrakcyjniejsza będzie twoja strona, blog lub profil. Zróżnicowana strategia to skuteczna strategia.

 

4. Nie działaj na ślepo
Zanim zainwestujesz w stworzenie treści, musisz mieć jasno sprecyzowane, dlaczego decydujesz się na ten krok, jakie są twoje cele i jaki content chcesz wykorzystać. W podjęciu tej ostatniej decyzji mogą pomóc ci zatrudnieni niezależni specjaliści, ale na początek sam musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć.
Im bardziej będziesz miał sprecyzowaną strategię, tym skuteczniejsze będą twoje działania.

 

8 „tak” i „nie” content marketingu dla zleceniodawców

Content marketing śmiało można nazwać marketingiem przyszłości. Łatwo go dopasować do twoich potrzeb, jest interaktywny i angażujący. Do tego pozwala zbudować autentyczną, trwała relację z użytkownikami i wykreować wizerunek, z jakim chcesz być kojarzony.

Wszystko to sprawia, że content marketing staje się idealnym narzędziem dla przedsiębiorców na każdym etapie rozwoju.
Dla wielu właścicieli firm i start-upów jest to jednak nieznany teren. Nie każdy intuicyjnie rozumie zasady, jakimi rządzą się nowe media i nie każdy wie również, od czego zacząć inwestycję w treści.

Kluczem do sukcesu są cierpliwość, konsekwencja i dobry zespół, który pomoże ci zrealizować wyznaczone cele. Skuteczny content marketing stosuje różne rodzaje treści dopasowane do medium, grupy odbiorców i tone of voice marki.
Twoim wrogiem będzie natomiast pośpiech, monotonia i działanie bez planu. Unikaj tych błędów, a efekty content marketingu pozytywnie cię zaskoczą.