W relacja między klientem a wykonawcą oparta jest na zdrowym rozsądku, realizacji określonych celów i rzeczowej wymianie argumentów. W jej wyniku powstaje produkt skrojony na miarę potrzeb, realizujący założenia komunikacji wizualnej i estetyczny.

Tyle teoria, bo w praktyce zdrowy rozsądek nie dotyczy konsultowania projektu logo ze współmałżonkiem (nieracjonalne z punktu widzenia grafika) lub samodzielnego poprawiania tekstów copywritera (bardzo racjonalne z punktu widzenia klienta).
Zespół większego logo, efektu „wow” i sporów o white space jest zmorą większości freelancerów.

Strona ze źródłami dla grafików, Pixelo, zilustrowała to za pomocą 11 ilustracji, zebranych w cykl „Grafik vs klient”. Co oprócz większego logo dzieli grafików i klientów? Sprawdźcie!

 

#1 Projektant kontra klient – kolor

Klient i freelancer - różnice
Grafik vs klient – kolory

 

#2 Projektant kontra klient – kontrast

Klient i freelancer - różnice
Grafik vs klient – kontrast

 

#3 Projektant kontra klient – przestrzeń

Grafik vs klient – przestrzeń

 

#4 Projektant kontra klient – typografia

Klient i freelancer - różnice
Grafik vs klient – typografia

 

#5 Projektant kontra klient – font

Klient i freelancer - różnice
Grafik vs klient – dopasowanie fontów

 

#6 Projektant kontra klient – źródło obrazów

Klient i freelancer - różnice
Grafik vs klient – źródło obrazów

 

#7 Projektant kontra klient – Photoshop

Klient i freelancer - różnice
Grafik vs klient – postrzeganie Ps

 

#8 Projektant kontra klient – programy

Klient i freelancer - różnice
Grafik vs klient – programy

 

#9 Projektant kontra klient – cele

Klient i freelancer - różnice
Grafik vs klient – cele

 

#10 Projektant kontra klient – role

Klient i freelancer - różnice
Grafik vs klient – rola

 

#11 Projektant kontra klient – siła napędowa

Klient i freelancer - różnice
Grafik vs klient – siła napędowa

 

Źródło