Czy freelancer może pozwolić sobie na odrobinę odpoczynku i wakacji? Oto kilka wskazówek jak choć…
W relacja między klientem a wykonawcą oparta jest na zdrowym rozsądku, realizacji określonych celów i rzeczowej wymianie argumentów. W jej wyniku powstaje produkt skrojony na miarę potrzeb, realizujący założenia komunikacji wizualnej i estetyczny.
Tyle teoria, bo w praktyce zdrowy rozsądek nie dotyczy konsultowania projektu logo ze współmałżonkiem (nieracjonalne z punktu widzenia grafika) lub samodzielnego poprawiania tekstów copywritera (bardzo racjonalne z punktu widzenia klienta).
Zespół większego logo, efektu „wow” i sporów o white space jest zmorą większości freelancerów.
Strona ze źródłami dla grafików, Pixelo, zilustrowała to za pomocą 11 ilustracji, zebranych w cykl „Grafik vs klient”. Co oprócz większego logo dzieli grafików i klientów? Sprawdźcie!
#1 Projektant kontra klient – kolor

#2 Projektant kontra klient – kontrast

#3 Projektant kontra klient – przestrzeń

#4 Projektant kontra klient – typografia

#5 Projektant kontra klient – font

#6 Projektant kontra klient – źródło obrazów

#7 Projektant kontra klient – Photoshop

#8 Projektant kontra klient – programy

#9 Projektant kontra klient – cele

#10 Projektant kontra klient – role

#11 Projektant kontra klient – siła napędowa
