Czy freelancer może pozwolić sobie na odrobinę odpoczynku i wakacji? Oto kilka wskazówek jak choć…
W relacja między klientem a wykonawcą oparta jest na zdrowym rozsądku, realizacji określonych celów i rzeczowej wymianie argumentów. W jej wyniku powstaje produkt skrojony na miarę potrzeb, realizujący założenia komunikacji wizualnej i estetyczny.
Tyle teoria, bo w praktyce zdrowy rozsądek nie dotyczy konsultowania projektu logo ze współmałżonkiem (nieracjonalne z punktu widzenia grafika) lub samodzielnego poprawiania tekstów copywritera (bardzo racjonalne z punktu widzenia klienta).
Zespół większego logo, efektu „wow” i sporów o white space jest zmorą większości freelancerów.
Strona ze źródłami dla grafików, Pixelo, zilustrowała to za pomocą 11 ilustracji, zebranych w cykl „Grafik vs klient”. Co oprócz większego logo dzieli grafików i klientów? Sprawdźcie!
#1 Projektant kontra klient – kolor
#2 Projektant kontra klient – kontrast
#3 Projektant kontra klient – przestrzeń
#4 Projektant kontra klient – typografia
#5 Projektant kontra klient – font
#6 Projektant kontra klient – źródło obrazów
#7 Projektant kontra klient – Photoshop
#8 Projektant kontra klient – programy
#9 Projektant kontra klient – cele
#10 Projektant kontra klient – role
#11 Projektant kontra klient – siła napędowa