Praca zdalna dla freelancerów z językiem obcym

Wykorzystaj język obcy w pracy zdalnej

Znajomość języka obcego jest przydatna w wielu aspektach życia – od podróżowania do poprawiania kondycji twojego mózgu.
Dla freelancerów komunikatywna znajomość języka obcego daje także możliwość pozyskiwania zleceń zagranicznych, rozliczanych w obcej walucie. Jest to perspektywa korzystna finansowo, szczególnie że rozliczanie zleceń zagranicznych nie różni się w zasadzie niczym od prac zlecanych przez polskich klientów.

Jeśli szukasz pracy, w której wykorzystasz znajomość języka obcego, nie ograniczaj się tylko do ofert związanych z tą gałęzią freelancingu, którą zajmujesz się na co dzień. Może to być także zajęcie związane z twoim hobby lub takie, w którym wykorzystasz również kompetencje miękkie.
Przygotowaliśmy dla was listę propozycji.

Praca zdalna dla freelancerów z językiem obcym
Gdzie szukać pracy zdalnej i zleceń w języku obcym?

Dodatkowe prace i zlecenia w języku obcych dla freelancerów

1. Tłumacz gier komputerowych

Wychowywałeś się grając na Nintendo? Teraz możesz również zarabiać pieniądze grając dalej! Duzi producenci gier potrzebują tłumaczy, którzy przełożą komendy i kwestie postaci. Im mniej popularnym językiem oprócz angielskiego władasz, tym większe masz szanse na zlecenie – język ojczysty też się liczy!

2. Przedstawiciel społeczności

To również funkcja związana z grami komputerowymi. Producenci dobrze znanych tytułów (np. Blizzard) poszukują dwujęzycznych fanów gier. Do obowiązków przedstawicieli należy kontakt i budowanie zaangażowania wśród środowisk graczy z danego regionu oraz pomoc w wydarzeniach związanych z grami.

3. Brand specialist

Brand specialist to osoba odpowiedzialna za komunikację między marką a klientami z rynku zagranicznego i wprowadzanie ulepszeń, które są odpowiedzią na potrzeby użytkowników danego kraju. Dotyczy to na przykład Google – do niedawna firma postrzegana jako jeden z najlepszych pracodawców świata rekrutowała wielu kandydatów na to stanowisko.

4. Rekruter

Rynek usług HR zwiększa się wraz z rozwojem globalnego handlu. Duże firmy, które zakładają lokalne filie, poszukują pracowników – i tu potrzebni są rekruterzy znający specyfikę rynku. Rolą rekrutera jest także porozumiewanie się z kandydatami lub pomoc osobom już zatrudnionym. Dobrym tego przykładem jest sytuacja obecnie poszukiwanych specjalistów IT z Ukrainy.

5. Koordynator w organizacji non profit

Zwykle nie myślimy o organizacjach non-profit jako o potencjalnych zleceniodawcach, ale warto przeglądać ich strony w poszukiwaniu ogłoszeń. Organizacje non-profit działają głównie w krajach rozwijających się, w których angielski nie jest językiem urzędowym. Jeśli zatem oprócz angielskiego znasz jeszcze jeden, mniej popularny język obcy, łatwiej będzie ci pomóc ludziom, do których dotrzesz. Listę największych organizacji non-profit możesz sprawdzić tu KLIK.

6. Korespondent zagraniczny

Masz doświadczenie w dziennikarstwie? Bardzo dobra znajomość języka obcego umożliwi ci pracę jako korespondent dla zagranicznego serwisu internetowego z działów kultury, sportu itp. Dobrym tropem do szukania zleceń jest także współpraca z serwisami kulturalnymi skierowanymi do Polonii.

7. Fotograf

Jeśli jesteś gotowy podróżować, znasz język obcy i fotografia jest twoją pasją, nic nie stoi na przeszkodzie, aby poszukiwać zleceń od zagranicznych klientów. Ułatwione zadanie mają ci fotografowie, którzy specjalizują się w modzie i portrecie. Swoich sił możecie spróbować szukając zleceń na zagranicznych portalach łączących modeli i fotografów – ze względów ekonomicznych warto rozważyć oferty z krajów ościennych.

Podsumowanie – najlepsze prace dla freelancerów z językiem obcym

Freelancing to nie tylko copywriting, grafika i programowanie. Jeśli znajomość języka obcego jest twoim atutem, możesz wykorzystać ją w pracy, która będzie łączyła twoje hobby z kompetencjami miękkimi lub technicznym know-how.
Atutem może być także znajomość lokalnego rynku. Jest to szczególnie atrakcyjne dla dużych firm, które planują rozwój w danym kraju, poszukują pracowników lub chcą zwiększyć zaangażowanie swoich odbiorców.

Zapisz