Jak zmieniają się logo znanych marek?

Dziś chcemy wam przypomnieć zestawienie sprzed blisko ośmiu lat, w którym użytkownicy forum GDF (dawniej znanego jako stocklogos.com) w ironiczny sposób przewidywali kierunek ewolucji logo znanych marek.

Na graficzny „warsztat” poszło 11 znanych marek, nie tylko z dziedziny mediów i nowych technologii, takich jak Apple, Google czy Mozilla, ale też Starbucks, Gap i Wolksvagen.

Ewolucję logo na ogół da się przedstawić w prosty sposób: od bardzo złożonych graficznie, pełnych drobnych szczegółów do coraz większej prostoty i czytelności. W przypadku marek, których korzenie sięgają do XIX wieku, takie zmiany można tłumaczyć zmieniającą się estetyką i coraz wyraźniejszą dominacją modernistycznych idei estetycznych i przedkładania funkcji użytkowych nad zdobnicze.

Ten kierunek rozwoju – choć w mniejszym stopniu – dotyczy także marek bardziej współczesnych, takich jak Mozilla i Microsoft. Tu również można zauważyć tendencję do rezygnowania ze szczegółów na rzecz łatwo rozpoznawalnej formy graficznej i prostoty.

Jak daleko można się posunąć w upraszczaniu logo? Graficy z GDF zażartowali z tej tendencji i przedstawili swoją wizję rozwoju logo. Jak widać po upływie lat, nie wszystkie wizje przyszłości się sprawdziły.

Jak myślicie, czy trend się utrzyma?

Jak zmieniały się logo znanych marek?
Ewolucja logo: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość