Digital painting, niesamowita metoda tworzenia obrazu

Digital painting, niesamowita metoda tworzenia obrazu

Meta title i meta description – pojęcia, które są zupełnie nieznane osobom niezwiązanym ze środowiskiem internetowym, a które w jednym palcu powinni mieć ci, którzy mają własną stronę internetową, publikują treści w sieci lub… pracują jako copywriterzy i piszą na zlecenie.

Odpowiednio przygotowany tytuł (meta tittle) i opis strony (meta description) mają ogromny wpływ na pozycję, jaką dana witryna zajmie w wynikach wyszukiwania. Nie należy wierzyć tym, którzy mówią, że czasy, kiedy meta tagi miały jakieś znaczenie, dawno się skończyły. Prawdą jest, że bezmyślne napychanie opisu strony słowami kluczowymi jest zupełnie nieskuteczne. Nie można jednak zapominać o tym, że dobrze przygotowany tytuł i opis zachęci odbiorcę do kliknięcia w link, a tym samym będzie mieć wpływ na poprawę czynnika CTR.

W takim razie, na co zwrócić uwagę przygotowując meta tagi, by przyniosły zamierzony efekt? Podpowiadamy!

 

Meta title

Meta title to główny tytuł strony widoczny w wynikach wyszukiwania. Tworząc tytuł strony, musisz myśleć przede wszystkim o jednym – ma być konkret, bez zbędnego lania wody. W tytule strony powinna znaleźć się dokładna informacja o tym, jakiego tematu dotyczy witryna. Masz do dyspozycji niewiele, bo ok. 65-70 znaków (bo tyle obecnie wyświetla wyszukiwarka Google) aby przekazać odbiorcy w kilku słowach informacje o tym, co znajdzie, kiedy kliknie w link.

 

Meta description

Opis meta przeszedł w ostatnich latach prawdziwą metamorfozę. Z czysto technicznego narzędzia, w którym specjaliści SEO starali się zmieścić jak najwięcej fraz kluczowych, stało się… narzędziem marketingowym. Tworząc opis strony, musisz przede wszystkim zawrzeć dokładne i zwięzłe informacje na temat tego, co znajduje się na witrynie. Z drugiej strony opis powinien zostać napisany tak, by zachęcić odbiorcę do kliknięcia w link. W opisie meta warto użyć angażującego CTA np. „sprawdź” czy „dowiedz się”. Mimo że masz do dyspozycji jedynie 156 znaków, nie rezygnuj z języka korzyści. Pokaż odbiorcy, co może zyskać, klikając w link i dlaczego w ogóle powinien w niego kliknąć.

A czego unikać podczas pisania? Zdecydowanie staraj się nie używać tych samych opisów meta na każdej z podstron w ramach strony www – nie wpłynie to dobrze ani na pozycjonowanie, ani na zachowania odbiorcy, który wpisując frazy w wyszukiwarkę, liczy na odnalezienie konkretnych odpowiedzi na zadane pytanie.