Najlepsze teksty na O Pracy Zdalnej w 2016 roku Przez ten rok pisaliśmy dla was…
Kiedy projektujesz layout strony www, układ graficzny ulotki, broszury lub plakatu takie pytanie wydaje się oczywiste. Dla użytkowników, którzy czytają od lewej do prawej naturalnym miejscem, w które kieruje się wzrok, jest lewy górny róg, z kolei miejsce, gdzie najrzadziej docierają to prawy dolny róg.
Można się spierać, czy logo umieścić z prawej czy z lewej strony, czy dążyć do wyrównania, czy pozwolić sobie na przemyślaną asymetrię. Graficy i projektanci mają jednak wpływ tylko na to, jak będzie wyglądała ostateczna wersja pliku gotowego do wdrożenia lub do druku. To, co się z nim stanie, to już zupełnie inna historia…
To, gdzie zostanie umieszczone logo lub zaprojektowana reklama, pozostaje często dziełem przypadku lub… braku wyobraźni osób, które są za to odpowiedzialne. Kontekst często dopisuje dodatkowe znaczenie do projektu – nie zawsze pozytywne.
Oto 9 najbardziej niefortunnych miejsc, w jakich można umieścić logo lub reklamę.
Gdzie i jak nie umieszczać logo w przestrzeni?
1. Turkish Airlines
Projektant raczej nie mógł przewidzieć, że reklama umieszczona na schodach ruchomych wywoła skojarzenie z katastrofą lotniczą. Gdzie była osoba odpowiedzialna za promocję?
2. Starbucks
Oklejanie samochodów firmowych to popularna praktyka, jednak zanim przygotujesz projekt, upewnij się, gdzie w danym modelu znajdują się drzwi.
3. Technology driven transactions
Zielone logo? Oczywiście. Znak wyjścia ewakuacyjnego? Jak najbardziej. Tylko dlaczego razem? Niezamierzona relacja wywołana podobnym kolorem tworzy kontekt, którego mądry projektant wolałby uniknąć.
4. Halls
Nietypowe miejsce na reklamę pastylek na gardło.
5. Szwedzki klub piłkarski Örebro SK
Kolejny mało przemyślany projekt oklejenia samochodu.
6. Wildrose.ca
Pomyłka, której dało się uniknąć.
7. Bielizna Delicate
Co zawiodło tym razem – wyobraźnia projektanta czy decyzja osoby odpowiedzialnej za jego wykorzystanie?
8. Produkty Vick’s
Tym razem za wpadkę odpowiedzialny nie jest ani grafik, ani marketingowiec, ale “specjalista” DTP, który złożył i przygotował do druku reklamę umieszczoną trochę za blisko ilustracji do tekstu…
Bonus:
9. Kursy wakacyjne
A to przykład z naszego podwórka – wpadki zdarzają się nie tylko wielkim markom.
Widzieliście przykłady pechowego umieszczenia reklam tak, że otoczenie zmieniało ich sens lub dodawało niekoniecznie pozytywy przekaz? Napiszcie nam o tym w komentarzach!