Dobry content - gdzie copywriter znajdzie inspirację?

Wszyscy wiemy, że content is a king. Co jednak zrobić w sytuacji, kiedy pomysły na nowy wpis na stronę, post czy notkę blogową jak na złość nie chcą przyjść do głowy? Z pomocą przychodzą trzy internetowe źródła, z których można zaczerpnąć inspiracji na każdy temat.

 

• Kalendarz Świąt Nietypowych
Międzynarodowy Dzień Pizzy czy Dzień Sprzątania Biurka? Oprócz tradycyjnych, znanych od wielu lat okazji w ciągu roku występuje mnóstwo świąt określanych jako “nietypowe”. Pod tym adresem  znajduje się cały ich zbiór.
Ważne jest, aby dopasować tworzenie treści z powodu święta do specyfiki konkretnego biznesu i kreować taki content jedynie od czasu do czasu. Dla przykładu: Redd’s połączył promowanie swojego produktu z obchodami Dnia Filatelisty, a Coffeedesk wykorzystał Dzień Kota do snucia opowieści, dlaczego akurat ten gatunek zwierzęcia stał się firmową maskotką.

Źródła inspiracji dla copywriterów

Redd’s

 

Źródła inspiracji dla copywriterów
Gdzie szukać inspiracji do tekstów i contentu?

Coffeedesk

 

• Google Trends
Google Trends dostarcza informacji na temat popularności danej frazy w czasie, grupie docelowej i regionie. Dla przykładu: pracujesz w branży modowej lub w zawodzie związanym z aranżacją wnętrz?
Po wpisaniu hasła “musztardowy” wyświetlają się zyskujące popularność frazy (musztardowy płaszcz, musztardowy sweter, kolor musztardowy, fotel musztardowy). Pomysły na treści związane z lubianą w 2019 roku barwą dostajemy niejako “na tacy” – trzeba je jedynie rozwinąć. Google Trends oferuje też rozmaite pożyteczne zestawienia np. Rok 2018 w wyszukiwarce (idealne do podsumowań i rankingów).

 

• Pinterest
Po założeniu konta na Pintereście zyskujemy dostęp do skarbnicy tematów. Stoisz przed wyzwaniem napisania artykułu o ludzkim mózgu? Po wklikaniu frazy “brain infographic” otrzymasz wiele grafik – przydatnych informacji o budowie tego organu, jego funkcjach, możliwych chorobach oraz metodach pobudzania kreatywności. Poszukujesz inspirujących eko-cytatów na prowadzonego fanpejdża? Wykorzystaj estetyczne treści, które pojawią się po wpisaniu hasła “eco quotes”.

Gdzie szukać pomysłu na oryginalny content
Źródła inspiracji dla copywriterów

Źródło