Produkty od dawna nie są już tylko przedmiotami. Za sprawą reklam rzeczy, które kupujemy, stają się symbolem stylu życia, dokonywanych wyborów, a nawet sposobem na podkreślenie tożsamości. Jak zareklamować styl życia i określone wartości? Projektanci przy takich reklamach mogą puścić wodze wyobraźni… i tak powstały niektóre z projektów, jakie chcemy wam dziś pokazać.
Po przeciwnej stronie reklam dotyczących stylu życia znajdują się reklamy i kampanie społeczne. Wymagają one odwołania się do bolesnych lub nieprzyjemnych kwestii tak, aby nikogo nie obrazić, ale poruszyć i skłonić do zmiany np. niezdrowych nawyków. Jak z takimi wyzwaniami radzą sobie projektanci?
Styl życia w reklamie
1. Reklama usług: Carrer Junction: lista zakupów
Agencja TBWA/RAAD, Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie
2. Reklama usług: Bench Fix Fairstyling Products: gekon
Agencja TBWA/Santiago Mangada Puno, Makati, Filipiny
3. Reklama usług: Adidas: Forever sport (rozkładówka)
4. Reklamy usług: Nivea Men: worry lines, kids
Agencja Jung von Matt/Alster, Hamburg, Niemcy
Kampanie społeczne
5. Reklama w kampaniach społecznych: The Roy Castle Lung Cancer Foundation: łoże śmierci
Agencja CHI&Partners, Londyn, UK
6. Reklama w kampaniach społecznych: Francuskie ministerstwo zdrowia: otyłość wśród dzieci
Projekt: David Lesage
7. Reklama w kampaniach społecznych: Plant for the planet: fabryka
Agencja Leagas Delaney, Hamburg, Niemcy