Zasięgi w social media dla freelancerów

Zasięgi na Facebooku spędzają sen z powiek większości specjalistów social media. Faktem jest, że zasięgi organiczne na przestrzeni kilku ostatnich lat spadły znacząco. Nie oznacza to jednak, że osiągnięcie wysokiego zasięgu organicznego jest dziś niemożliwe.

Kluczem do dobrych wyników są trzy składniki: zaangażowanie, zaangażowanie i… zaangażowanie. W większości najświeższych publikacji na ten temat przewija się jedno wyrażenie „meaningful interactions”, czyli dostarczanie odbiorcom treści mających dla nich znaczenie, takich, które zatrzymają ich i nie pozwolą przescrollować tablicy w dół. Co powinieneś wiedzieć, by efektywnie prowadzić działania na Facebooku?

Zasięgi w social media dla freelancerów
Zasięgi organiczne na Facebooku: jak je osiągnąć?

 

Różnorodność to podstawa

Facebook (w ogromnym uproszczeniu) dopasowuje wyświetlane treści do dotychczasowych zachowań odbiorcy. Jeśli dana osoba chętnie reaguje na wideo, właśnie takie treści będą jej wyświetlane. Jeśli ignoruje tego typu publikacje, na jej tablicy pojawi się więcej postów tekstowych. Właśnie dlatego, przygotowując strategię komunikacji, wykorzystuj różne rodzaje publikacji, tzn. grafiki, posty tekstowe, linki, filmy czy ankiety. Dzięki temu dotrzesz do każdego typu odbiorcy.

 

Wartościowe treści

Ten punkt przewija się w każdym artykule o prowadzeniu działań w mediach społecznościowych. Najważniejsza jest jakość proponowanych treści. Na nic codzienne publikowanie postów, monitorowanie aktywności fanów, a nawet inwestowanie w płatne reklamy, jeśli treści, które prezentujemy, nie przyciągają uwagi odbiorcy.

 

Komentarze są ważne

Według najnowszych doniesień Facebooka nie tylko wartość samego posta ma wpływ na zasięg organiczny, ale również jakość komentarzy pod publikacją. Wyznacznikiem jakości dyskusji prowadzonych pod postem jest liczba reakcji, polubień i odpowiedzi na komentarze. Każdy social media manager powinien pamiętać więc o tym, by nie pozostawiać konwersacji od publikacją bez reakcji, wchodzić w dyskusje z fanami oraz również w komentarzach, nie tylko w samym poście, przekazywać ciekawe i wartościowe treści.

 

Niech odbiorca wróci

Wartościowy odbiorca to taki, dla którego publikowane przez nas treści są interesujące i specjalnie dla nich będzie wracał na nasz fanpage. Zachęć go do powrotów i wprowadź cykliczne publikacje, np. materiały wideo dzielące się na kilka odcinków publikowanych raz w tygodniu. Możesz być pewien, że odbiorca, którego zainteresuje pierwsza część cyklu, wróci po więcej. Pamiętaj, by utrzymywać jakość publikacji na podobnym poziomie. Nie ma nic bardziej rozczarowującego, niż otrzymanie bezwartościowego contentu po tym, jak wyczekiwało się czegoś z efektem „wow”.