Gdzie zacząć uczyć się programowania, jeśli nie chcesz iść na studia i nie masz czasu…
Video czy obrazy? Czy tworzenie treści do czytania ma jeszcze sens? Czy warto inwestować w interaktywny content? Takie pytania zadają sobie nie tylko specjaliści od content marketingu oraz strategii w mediach społecznościowych. Te kwestie interesują także freelancerów, którzy chcą utrzymać się na rynku pracy zdalnej i pozostać na bieżąco z trendami.
Jaki content jest najlepszy dla danego medium? To, jaki rodzaj treści opublikujesz, w dużym stopniu warunkuje reakcję, jaką otrzymasz. Jeśli zatem projektujesz dużą kampanię dla klienta, zastanów się przede wszystkim, do kogo chcesz dotrzeć i do jakich zachowań zachęcić. Dzięki takiej podstawie łatwiej ci będzie wybrać ten rodzaj treści, który przyniesie najwięcej korzyści.
Copywriting i treści do czytania
Czy warto jeszcze inwestować w copywriting inny niż treści sprzedażowe i SEO? Oczywiście! Kiedy czytamy, mózg automatycznie sprawia, że utożsamiamy się z autorem lub jego protagonistą. Co ciekawe, czytanie o jakimś zdarzeniu aktywuje te same obszary w mózgu, które są aktywne, kiedy uczestniczymy w opisanym wydarzeniu w świecie realnym.
Content pisemny: gdzie się sprawdzi?
Przede wszystkim content pisemny pozwala na tworzenie głębszej relacji z odbiorcami marki. Jest niezastąpiony w dzieleniu się wiedzą, przekazywaniu doświadczeń czy w studiach przypadków, a tym samym pomaga budować zaufanie odbiorcy do marki.
Warto wykorzystać ten rodzaj treści przy dowodach społecznego zaufania, recenzjach i porównaniach produktów.
Grafiki i treści wizualne
Nikogo nie trzeba przekonywać do zdjęć i grafik. Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego właśnie grafiki są nieocenione, jeśli chcesz ułatwić zapamiętanie marki – obrazy zostają w pamięci długotrwałej.
Grafiki pomagają również szybciej zrozumieć złożone idee i procesy: potrzebujesz tylko jednej dziesiątej sekundy, żeby zrozumieć znaczenie przekazu zawartego w grafice i 250 milisekund, aby zrozumieć znaczenie symbolu.
Content graficzny: gdzie się sprawdzi?
Infografiki to najlepszy sposób na prezentację danych i złożonych pojęć. Grafiki przyciągają uwagę i zainteresowanie do twojej marki, a także są dłużej zapamiętywane. Wszystko to sprawia, że właśnie treści wizualne świetnie sprawdzają się w tworzeniu komunikatów perswazyjnych.
Content interaktywny
Infografiki, quizy i wszystkie inne treści, w których zapraszasz użytkownika do współdziałania to właśnie content interaktywny.
Warstwa wizualna, aktywność użytkownika, zaproszenie do współdziałania – wszystko to sprawia, że w tym samym czasie stymulowane są różne ośrodki w mózgu. To ważne, ponieważ takie aktywności sprawiają, że szybciej zapamiętujemy i chętniej dzielimy się takimi treściami w mediach społecznościowych.
Content interaktywny: gdzie się sprawdzi?
Jeśli zależy ci na stworzeniu treści viralowej, największe szanse masz właśnie z contentem interaktywnym. Pomoże ci on także zdobyć zaangażowanie użytkownika na poziomie osobistym (pytanie o opinię, sprawdzanie wiedzy, mechanizm nagrody uruchamiany w grach).
Filmy i content video
To trend, który zyskuje coraz większą popularność. Video produktowe, video marki, webinary, explainery i wreszcie cała społeczność vlogerów udowadnia, że film to nie tylko nudna reklama produktu.
Film pozwala na nawiązanie emocjonalnej relacji z oglądającym – ton głosu, intonacja, nawet sposób poruszania się sprawiają, że łatwiej identyfikujemy się z marką. Ponadto video jest przetwarzane w mózgu o 60 tysięcy razy szybciej niż tekst.
Content video: gdzie się sprawdzi?
Jest niezastąpiony, jeśli chcesz, aby użytkownicy podzielili się swoimi doświadczeniami z marką lub produktem i poczuli się zaangażowani. W wielu przypadkach content video może zastąpić grafiki, szczególnie przy bardziej złożonych produktach i procesach oraz przy markach prezentujących określony styl życia, skierowanych do konkretnej grupy konsumentów.