14 aplikacji, które pomagają freelancerom

14 aplikacji, które pomagają freelancerom

Jako freelancer jesteś jednocześnie swoim szefem, kierownikiem projektu, najlepszym członkiem zespołu oraz sekretarką i trenerem rozwoju osobistego. Mając tyle obowiązków na głowie przyda się małe wspomaganie ze strony techniki. Prezentujemy 14 aplikacji, które pomogą ci zaplanować dzień, produktywnie wykorzystać czas przeznaczony na pracę i uporządkować proces twórczy.

14 aplikacji, które pomagają freelancerom

Źródło obrazka: pixabay.com/en/users/AJEL-676477/

Produktywność

Evernote
Doskonałe narzędzie dla każdego freelancera. Pozwala zgrupować wszystkie pomysły, notatki, szkice i luźne myśli w jednym miejscu. Ponadto Evernote zapamięta dla ciebie strony, artykuły, obrazy czy wideo, które znajdziesz w sieci i zapiszesz do późniejszego sprawdzenia.
Do tego możesz wymieniać dane z aplikacji między wieloma urządzeniami.

Focus Booster
Chyba każdy freelancer słyszał, zna lub stosuje technikę Pomodoro. Focus Booster to ulepszona wersja tej metody zapisana w postaci praktycznej aplikacji. Dzięki niej podzielisz zadania na mniejsze, łatwe w zarządzaniu części wraz z przerwami, które pomogą uniknąć przedwczesnego „zmęczenia materiału”.

Dodatkowo Focus Booster umożliwia prześledzenie, ile czasu spędzasz nad którym zadaniem i jaka jest twoja aktywność.

30/30 
Aplikacja podobna do Focus Booster, ale z bardziej rozbudowaną sekcją mierzenia czasu. Możesz dosłownie nastawić stoper i z tykającym zegarkiem w ręce zabrać się za wykonywanie zadania. Przyda się każdemu freelancerowi, aby sprawdzić, ile czasu rzeczywiście poświęca na poszczególne części projektu.

Remember the milk
To jeszcze jedna aplikacja do zarządzania czasem. Jej największą zaletą jest to, że bezproblemowo będzie działała również z innymi narzędziami do śledzenia czasu, które już zainstalowałeś na swoim urządzeniu. Możesz zarządzać zadaniami „w ruchu”, organizować plan działania i ustawiać przypomnienia o ważnych wydarzeniach na wielu platformach za pomocą jednego kliknięcia.

Any.do
Nie lubisz tykania zegarka, ale motywują cię regularne przypomnienia? Z Any.do stworzysz przyjazne listy, przypomnienia i notatki, a także dodasz je wszystkie do interfejsu aplikacji. Jej zaletą jest to, że pracuje między wieloma platformami, więc bez problemu możesz przenieść się z tabletu na laptopa, nie tracąc po drodze żadnej ważnej notatki.

Listy

Listatic
To narzędzie do tworzenia list rzeczy do zrobienia – ma wielu „krewniaków”, ale na ich tle wyróżnia je łatwość obsługi i „gładkość” działania. Bez kłopotu podzielisz się także listami z innymi, co przyda się freelancerom okazjonalnie pracujących w niewielkich teamach.

Finish
Finish to lista rzeczy do zrobienia stworzona z myślą o… prokrastynatorach. Robisz listy, tylko nie bardzo radzisz sobie z wypełnianiem zadań, które spisałeś? Finish bazuje na potrzebie nagrody: każde wypełnione zadanie jest nagradzane odpowiednią ikonką i miłym dźwiękiem. Mała rzecz, a ile radości. Każde ukończone zadanie jest przenoszone do archiwum – koniec z przeglądaniem długiej listy i szukaniem jeszcze nieodhaczonych punktów.

2Do
Nie u każdego sprawdzają się listy zadań. Jeśli potrzebujesz czegoś bardziej elastycznego, co oprócz listy pomoże ci także zarządzać czasem, 2Do to wybór dla ciebie. Przyda się szczególnie wzrokowcom, ponieważ przy pokazywaniu czasu zadania operuje kolorami. Dzięki temu szybko przypiszesz zadania do określonych dziedzin (obowiązki domowe, praca, spotkania biznesowe itd.) wraz z ich priorytetem, oraz sprawdzisz, ile czasu na co poświęcasz.

EpicWin
Wszystkie wymienione aplikacje wydają ci się nudne? Spróbuj EpicWin (za 3$ dla iOS). Owszem, to nadal aplikacja do tworzenia i zarządzania listami rzeczy do zrobienia, ale wykonanie każdego zadania pozwala ci zebrać punkty, które wpływają na twoje statystyki. Innymi słowy – wykonując obowiązki grasz w grę i wchodzisz na kolejne poziomy zaawansowania.

Inne aplikacje

Coach.me
Wyobrażasz sobie Facebooka lub inny podobny portal społecznościowy, który służy do wzajemnego sprawdzania swoich postępów, motywowania i uczenia się od innych? To, na czym skupia się społeczność Coach.me to produktywność – postujesz na przykład cel, który chcesz osiągnąć, a społeczność zamiast „lajków” dodaje ci „propsy”, jeśli zadanie im się podoba.

Przyjazny, nieformalny feedback motywuje do dalszej pracy, a świadomość życzliwego „kibicowania” ze strony innych użytkowników to dodatkowy bodziec, aby spisać się jak najlepiej.

Prezi
Czeka cię spotkanie z klientem, na które potrzebna ci prezentacja multimedialna? Dzięki Prezi przygotujesz ją w każdym miejscu i na każdym urządzeniu. Znajdziesz tu dobre grafiki, funkcjonalne style i bardzo łatwy system wprowadzania tekstów do slajdów. Jeśli nie masz pod ręką PowerPointa albo nie przepadasz za tym właśnie programem, Prezi to rozwiązanie dla ciebie.

Super Notes
Spotkanie z klientem, a ty walczysz z notatnikiem albo klawiaturą, żeby spisać wszystko, co ustalacie? Super Notes pomoże ci zachować notatki, nagranie rozmowy czy zdjęcie w jednym miejscu. Dzięki tej aplikacji nagrasz ważny fragment rozmowy, oznaczysz notatki kolorami i zrobisz zdjęcie szkicu przedstawionego przez klienta, a wszystko to bez przerywania rozmowy na szukanie różnych aplikacji na twoim urządzeniu i rozpraszania rozmówcy. Po skończonej rozmowie możesz udostępnić materiały online innym współpracownikom lub ściągnąć je na komputer stacjonarny.

Mind 42
Robisz mapy myśli? Mind 42 nie jest co prawda aplikacją mobilną, tylko webową, ale przyda ci się do uporządkowania procesu kreatywnego. Możesz spisywać swoje idee i pomysły w postaci sieci, list, chmur i innych form. Niezależnie od tego, czy chcesz uchwycić dopiero rodzące się pomysły, czy szukasz sposobu na systematyczne pogłębienie i rozwój już istniejących, czy masz kłopot z tym, żeby gładko rozwijać obiecujące projekty, Mind 42 jest narzędziem, które pomoże ci na każdym etapie.

Google Keep
Narzędzia Google mają swoich zwolenników – nie każdy potrzebuje kilku różnych aplikacji, skoro wszystko można… powiązać ze swoim kontem Google. Ta mała aplikacja pozwoli ci przyczepiać notatki, tworzyć listy i dodawać zdjęcia na przyjaźnie zaprojektowanej tablicy. Dodatkowo tablicę możesz dzielić ze wszystkimi urządzeniami, które używają Androida. Aplikacja ma także wersję webową dla tych, którzy mają konto Google, ale nie używają Androida.

Czy któreś z aplikacji pomogły wam lepiej zorganizować swoją pracę i zapanować nad czasem? A może znacie inne, które mogą przydać się freelancerom? Dajcie nam znać w komentarzach!

Zapisz

Zapisz

1
Skomentuj

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Marek Recent comment authors
najnowszy najstarszy oceniany
Marek
Marek

Polecę Pracomierza. Czas pracy i zarobki oraz urlopy. Jest za darmo w Google Play.