Identyfikacja wizualna jest ważną sprawą dla każdej marki – dlatego musi być przemyślane, charakterystyczne i…
Znaczenie dobrego logo trudno przecenić: ciekawie zaprojektowane, oryginalne i piękne może wzbudzać ciekawość nowych odbiorców, budzić określone skojarzenia i oczywiście odpowiadać za identyfikację i rozpoznawanie marki.
Zwykle projektanci i graficy starają się, aby logo nawiązywało do branży, w jakiej działa klient lub komunikowało wartości, które są istotne dla marki. U podstawy niektórych projektów leżą często oryginalne koncepcje, kreatywne wykorzystanie negative space oraz… gra w skojarzenia i zabawa z odbiorcą.
Sprawdź, czy znasz ukryte znaczenie logo tych marek!
#1 Ukryte znaczenie w logo marki – Toyota
Nasz zdecydowany faworyt. Logo Toyoty składa się ze wszystkich liter, które tworzą nazwę marki.
#2 Ukryte znaczenie w logo marki – Amazon
Skąd wiemy, że na Amazon można kupić wszystko? Ponieważ logo sklepu przypomina, że mają rzeczy „od a do z”.
#3 Ukryte znaczenie w logo marki – FedEx
Zauważyliście ukrytą strzałkę w „Ex”? Ma symbolizować szybkość dostaw.
#4 Ukryte znaczenie w logo marki – Northwest Airlines
Tak, w tym logo są widoczne obie litery symbolizujące kierunki z nazwy.
#5 Ukryte znaczenie w logo marki – Pinterest
„Pin it”. Wystarczy zerknąć na logo Pinterest, żeby zrozumieć, na czym polega idea „przyszpilania” treści z sieci na swojej tablicy.
#6 Ukryte znaczenie w logo marki – Galaries Lafayette
Jesteś z Paryża? Niech wszyscy o tym wiedzą Podwójne „t” w nazwie zamienia się w kształt wieży Eiffela.
#7 Ukryte znaczenie w logo marki – Tour de France
Logo tego znanego wyścigu kolarskiego ma ukrytą sylwetkę kolarza
#8 Ukryte znaczenie w logo marki – Levi’s
Spodnie. Co może symbolizować parę spodni? Cóż – to, co widać w nich najbardziej.
#9 Ukryte znaczenie w logo marki – Toblerone
Kto pamięta smak trójkątnej czekoladki? A kto dokładnie przyjrzał się opakowaniu? Trudno nazwać to wykorzystaniem negative space, ale gra z odbiorcą? Czemu nie :).
#10 Ukryte znaczenie w logo marki – Hyundai
Pierwsza litera nazwy? Nie tylko. Logo marki ma nawiązywać do… uścisku ręki po zakończonej sprzedaży samochodu. Mamy pewne wątpliwości.
#11 Ukryte znaczenie w logo marki – Unilever
Kto z was przyjrzał się kiedyś małemu znaczkowi na kosmetykach i chemii domowej? Nigdy? Logo składa się z symboli rzeczy, sytuacji i potrzeb, o które dba marka.
Nagroda specjalna – Ukryte znaczenie w logo marki – London Symphony Orchestra
Podobno logo tej uznanej orkiestry nawiązuje do sylwetki dyrygenta. Podobno.