Sprawdź, jakie ukryte znaczenie mają logo znanych marek

Znaczenie dobrego logo trudno przecenić: ciekawie zaprojektowane, oryginalne i piękne może wzbudzać ciekawość nowych odbiorców, budzić określone skojarzenia i oczywiście odpowiadać za identyfikację i rozpoznawanie marki.

Zwykle projektanci i graficy starają się, aby logo nawiązywało do branży, w jakiej działa klient lub komunikowało wartości, które są istotne dla marki. U podstawy niektórych projektów leżą często oryginalne koncepcje, kreatywne wykorzystanie negative space oraz… gra w skojarzenia i zabawa z odbiorcą.

Sprawdź, czy znasz ukryte znaczenie logo tych marek!

 

#1 Ukryte znaczenie w logo marki – Toyota

Nasz zdecydowany faworyt. Logo Toyoty składa się ze wszystkich liter, które tworzą nazwę marki.

Projekty logo dla grafików i projektantów
Ukryte znaczenie logo znanych marek

 

#2 Ukryte znaczenie w logo marki – Amazon

Skąd wiemy, że na Amazon można kupić wszystko? Ponieważ logo sklepu przypomina, że mają rzeczy „od a do z”.

Projekty logo dla grafików i projektantów
Ukryte znaczenie logo znanych marek

 

#3 Ukryte znaczenie w logo marki – FedEx

Zauważyliście ukrytą strzałkę w „Ex”? Ma symbolizować szybkość dostaw.

Projekty logo dla grafików i projektantów
Ukryte znaczenie logo znanych marek

 

#4 Ukryte znaczenie w logo marki – Northwest Airlines

Tak, w tym logo są widoczne obie litery symbolizujące kierunki z nazwy.

Projekty logo dla grafików i projektantów
Ukryte znaczenie logo znanych marek

 

#5 Ukryte znaczenie w logo marki – Pinterest

„Pin it”. Wystarczy zerknąć na logo Pinterest, żeby zrozumieć, na czym polega idea „przyszpilania” treści z sieci na swojej tablicy.

Projekty logo dla grafików i projektantów
Ukryte znaczenie logo znanych marek

 

#6 Ukryte znaczenie w logo marki – Galaries Lafayette

Jesteś z Paryża? Niech wszyscy o tym wiedzą Podwójne „t” w nazwie zamienia się w kształt wieży Eiffela.

Projekty logo dla grafików i projektantów
Ukryte znaczenie logo znanych marek

 

#7 Ukryte znaczenie w logo marki – Tour de France

Logo tego znanego wyścigu kolarskiego ma ukrytą sylwetkę kolarza

Projekty logo dla grafików i projektantów
Ukryte znaczenie logo znanych marek

 

#8 Ukryte znaczenie w logo marki – Levi’s

Spodnie. Co może symbolizować parę spodni? Cóż – to, co widać w nich najbardziej.

Projekty logo dla grafików i projektantów
Ukryte znaczenie logo znanych marek

 

#9 Ukryte znaczenie w logo marki – Toblerone

Kto pamięta smak trójkątnej czekoladki? A kto dokładnie przyjrzał się opakowaniu? Trudno nazwać to wykorzystaniem negative space, ale gra z odbiorcą? Czemu nie :).

Projekty logo dla grafików i projektantów
Ukryte znaczenie logo znanych marek

 

#10 Ukryte znaczenie w logo marki – Hyundai

Pierwsza litera nazwy? Nie tylko. Logo marki ma nawiązywać do… uścisku ręki po zakończonej sprzedaży samochodu. Mamy pewne wątpliwości.

Projekty logo dla grafików i projektantów
Ukryte znaczenie logo znanych marek

 

#11 Ukryte znaczenie w logo marki – Unilever

Kto z was przyjrzał się kiedyś małemu znaczkowi na kosmetykach i chemii domowej? Nigdy? Logo składa się z symboli rzeczy, sytuacji i potrzeb, o które dba marka.

Projekty logo dla grafików i projektantów
Ukryte znaczenie logo znanych marek

 

Nagroda specjalna – Ukryte znaczenie w logo marki – London Symphony Orchestra

Podobno logo tej uznanej orkiestry nawiązuje do sylwetki dyrygenta. Podobno.

Projekty logo dla grafików i projektantów
Ukryte znaczenie logo znanych marek

Skomentuj

avatar