Pokazywaliśmy już wam przykłady na oryginalne, nietypowe wykorzystanie negative space w projektowaniu reklam, plakatów i…
W projektowaniu graficznym często pojawia się termin negative space – oznacza on przestrzeń, która otacza główny obiekt projektu. Kreatywne wykorzystanie tej przestrzeni „dookoła” wymaga dużej wyobraźni, ale prowadzi do niezwykłych efektów artystycznych i sprawia, że takie projekty zapadają w pamięć.
Odpowiada za to niezwykła zdolność ludzkiego mózgu ulegania złudzeniom optycznym – dzięki niej dostrzegamy główną figurę, ale również rozpoznajemy kształt, w który układa się cień.
Przygotowaliśmy dla was listę oryginalnych i pomysłowych przykładów wykorzystania negative space w kampaniach reklamowych i materiałach promocyjnych.
Plakaty dla akcji wymiany książek w miejscowości Colsubsidio
Agencja Lowe/SSP3 z Kolumbii
1. Królewna Śnieżka i Sherlock Holmes

2. Harry Potter i Iliada

3. Czerwony Kapturek i Moby Dick

Plakaty wydarzeń kinowych
1. An American Werewoolf in London
Olly Moss

2. Volkswagen: See the film differently
Noma Bar dla agencji Adam & Eve/DBB z Londynu

3. Volkswagen: See the film differently
Noma Bar dla agencji Adam & Eve/DBB z Londynu

4. Volkswagen: See the film differently
Noma Bar dla agencji Adam & Eve/DBB z Londynu

5. Coffe & Cigarettes
Viktor Hertz

Negative space w projektach reklamowych
Hut Weber: It’s the hat
Agencja Serviceplan z Hamburga

2. Bordeaux Wine
Agencja Isobel z Londynu

3. Bordeaux Wine
Agencja Isobel z Londynu

4. Don Delillo The Body Artist
Noma Bar

5. Kampania reklamowa Jeep: Two Worlds – pustynia i tajga
Agencja: BBDO Proximity z Malezji

6. Kampania reklamowa Jeep: Two Worlds – sawanna i tundra
Agencja: BBDO Proximity z Malezji

7. Kampania reklamowa Jeep: Two Worlds – góry i rzeki
Agencja: BBDO Proximity z Malezji
