Jesteś zmęczony pracą? Brakuje Ci inspiracji? A czy wiesz, że najlepszym sposobem na wypoczynek i…
Nikt nie ma wątpliwości, że projektowanie opakowań to ważna część designu i wzornictwa. Nawet jeśli traktujesz wygląd butelki napoju, pudełka czekoladek albo opakowania proszku do prania jako coś naturalnego i oczywistego, w rzeczywistości są one częścią identyfikacji wizualnej, elementem tożsamości marki i… wyrafinowanym narzędziem marketingowym.
Ich wartość jest jednak głównie użytkowa i – nie licząc kolekcjonerów np. pudełek po zapałkach – na ogół po zużyciu produktu opakowanie ląduje w koszu na śmieci. Niektóre opakowania mają jednak szansę stać się miniaturowym popisem kreatywnej wyobraźni, zręczności i rzemiosła na najwyższym poziomie. Potrzebny jest tylko odpowiedni artysta – taki jak Japończyk podpisujący się Haruki.
Haruki zajmuje się sztuką wycinania z papieru (kirigami), jeśli jednak przychodzą ci na myśl dziecinne serwetki albo obrazki układane z prostych figur, czeka cię zaskoczenie. Prace Harukiego to realistyczne, trójwymiarowe „rzeźby” z kartonowych opakowań. W swoich pracach artysta wykorzystuje nie tylko właściwości fizyczne papieru, ale również podejmuje grę z nadrukami na pudełkach.
#1

#2

#3

#4

#5

#6

#7

#8

#9

#10

#11

#12

#13

#14

#15

#16
