Copywriter: jakimi pracami możesz podreperować budżet?

Gdzie może dorobić copywriter?

Bywają takie miesiące w pracy copywritera, kiedy zapłata za zlecenie się spóźnia, a na koleją dopiero pracujesz. Jeśli do tej pory nie stworzyłeś finansowej „poduszki bezpieczeństwa” ani nie masz planu awaryjnego, a potrzebujesz dorobić niewielką kwotę, jest kilka opcji, nad którymi warto się zastanowić.

Nie chodzi tu o żadne strony obiecujące, że zarobisz x złotych w tydzień tylko dzięki klikaniu w reklamy. Dodatkowe zlecenia, które możesz wykonać, kiedy brakuje „do pierwszego”, nie staną się raczej twoim podstawowym źródłem dochodu, ale mogą podreperować nadszarpnięty budżet.
Gdzie możesz szukać dodatkowych źródeł dochodu?

Gdzie może dorobić copywriter?
Dodatkowe prace dla copywriterów

 

1. Dodatkowe źródła dochodów dla copywriterów: Afiliacje

Marketing afiliacyjny polega na tym, że na swojej stronie domowej lub blogu umieszczasz link prowadzący do strony danego produktu. Jeśli twój użytkownik, odwiedzający lub czytelnik zdecyduje się na zakup, otrzymujesz z tego tytułu niewielką prowizję.

Dlaczego ten typ „pracy” nadaje się dla copywriterów? Twoje umiejętności tworzenia przekonujących tekstów przydadzą się, aby zapoznać odbiorców z afiliowanym produktem i zachęcić ich do kupna.

Recenzja, przewodnik, przykład, case study – to wszystko możesz wykorzystać, aby nienachalnie zarekomendować dany produkt. Wykorzystaj przy tym swoją wiedzę: jeśli masz już firmować swoim nazwiskiem sprzedaż produktu, niech to będzie coś, na czym się znasz lub czego używasz.

 

2. Dodatkowe źródła dochodów dla copywriterów: Marketing szeptany

Udzielasz się na forach, jesteś aktywnym użytkownikiem TripAdvisor lub innych podobnych platform? A może jesteś prawdziwą gwiazdą Instagrama? Jeśli posiadasz dobrze utrzymane, aktywne i wiarygodne konto lub „lubiany” profil, możesz okazjonalnie wykorzystać je do zarobienia dodatkowych sum.

Warunkiem będzie to, aby twoje komentarze i opinie nie zostały usunięte jako spam. Zlecenia na marketing szeptany znajdziesz również na useme.eu.
Jeśli z kolei chcesz zarobić wykorzystując do tego swoje profile w mediach społecznościowych, najwygodniejszym sposobem będzie kontakt z platformami, które zajmują się profesjonalną organizacją kampanii reklamowych w sieci wśród blogerów i influencerów, np. BrandBuddies.

 

3. Dodatkowe źródła dochodów dla copywriterów: Wirtualna asystentura

Coraz więcej prac można wykonać zdalnie i online – począwszy od wystawienia faktury i rozliczenia księgowości, aż po nadanie przesyłek. Cyfryzacja nie dotyczy tylko freelancerów, ale również przedsiębiorców.

Ci ostatni wraz z rozwojem firmy mają zwykle coraz więcej pracy administracyjnej do wykonania i coraz mniej czasu, aby się nią zajmować. Tu właśnie potrzebne są twoje usługi: od drobnych prac kreatywnych jak publikacja posta na mediach społecznościowych lub wybranie zdjęć do reklamy, aż do prowadzenia firmowej korespondencji.

Praca wirtualnej asystentki lub asystenta pozwoli nadrobić trochę finansowe zaległości, ale musisz pamiętać, że będzie wiązała się z poświeceniem określonej ilości czasu na wykonanie powierzonych prac. Zanim podejmiesz się takiego zlecenia, ustal z klientem, w jakim wymiarze czasu będzie cię potrzebował i na ile sztywny będzie twój grafik.

 

4. Dodatkowe źródła dochodów dla copywriterów: Wpis sponsorowany

Prowadzisz bloga? Jeśli cieszy się pewną popularnością, możesz zaproponować wybranym markom lub producentom stworzenie wpisu sponsorowanego lub umieszczenie na swojej stronie ich materiału.

Ten punkt jest trochę podchwytliwy: jeśli na blogu nie masz zakładki dotyczącej warunków współpracy, potencjalni zleceniodawcy mogą nie wiedzieć, że dopuszczasz możliwość publikacji wpisów sponsorowanych. Oznacza to, że aby znaleźć klienta, musisz zastosować starannie wykonany cold mailing.

Inna możliwość to propozycja napisania contentu dla serwisów i portali informacyjnych, specjalistycznych lub publicystycznych – wszystko zależy od tego, w jakiej dziedzinie czujesz się najlepiej. Zanim rozpoczniesz współpracę upewnij się, że wynagrodzenie jest przewidziane…

 

5. Dodatkowe źródła dochodów dla copywriterów: Sprzedaż online

Nie musisz ograniczać się tylko do sprzedaży książek, ubrań lub innych gadżetów, których już nie używasz. Copywriterzy o ciekawym hobby rękodzielniczym mogą również sprzedawać swoje wyroby na takich portalach, jak Etsy lub DaWanda.

Jako copywriter masz pewnie teksty próbne, szkice, zaczątki materiałów, które nie ostateczne nie powstały lub rzeczy zamówione przez klientów, ale nie odebrane.
To twój początkowy kapitał: gotowe teksty możesz sprzedać na platformach, zrzeszających copywriterów i sprzedających gotowe teksty. Stawki nie są wysokie, ale dają szanse na podreperowanie budżetu.

 

6. Dodatkowe źródła dochodów dla copywriterów: Korepetycje i korekty prac

Bezbłędna składnia, gramatyka, ortografia i interpunkcja – może cię to zaskoczyć, ale te umiejętności nie są powszechne. Jeśli oprócz tego masz zacięcie literackie i sporo wiesz o historii literatury polskiej i europejskiej, możesz spróbować swoich sił jako korepetytor dla uczniów.

Lekkie pióro i wyczucie językowe są poszukiwane również przez studentów, którzy potrzebują korekty i „próbnego czytania” pracy licencjackiej lub magisterskiej.

 

Dodatkowe prace dla copywritera do podreperowania budżetu – podsumowanie

Dla copywritera głównym źródłem dochodów jest pisanie tekstów, ale nawet najlepszym w tej branży mogą zdarzyć się chwilowe przestoje lub gorsze dni. Jeśli spodziewasz się, że pod koniec miesiąca możesz znaleźć się pod kreską, poszukaj dodatkowego źródła niewielkich dochodów.

Jako copywriter pracujesz ze słowem i tę umiejętność warto wykorzystać do maksimum. Od afiliacji do wpisów sponsorowanych i marketingu szeptanego, od sprzedaży swoich tekstów do sprzedaży umiejętności i wiedzy jako korepetytor – szanse zależą głównie od twojej pomysłowości.

Skomentuj

avatar