Najlepsze darmowe narzędzia dla social media managerów

Aby marketing w social mediach przyniósł marce wymierne korzyści, musi być przemyślany i konsekwentny. Zarządzanie kontem na Facebooku, Twitterze, Instagramie, LinkedIn i innych – wszystkich razem lub tylko na jednym – to praca wymagająca zaangażowania, uwagi i czasu.

Zarządzanie mediami społecznościowymi i prowadzenie kont na wybranych portalach to popularny obszar zleceń pracy zdalnej wśród freelancerów. Jako social media manager możesz mieć wiele zleceń od właścicieli różnych firm i przedsiębiorców prowadzących start-upy. Aby jednak efektywnie prowadzić wszystkie profile, warto korzystać z narzędzi przeznaczonych dla osób zajmujących się contentem.

Zarządzanie kontami w mediach społecznych dla freelancerów

Najlepsze darmowe narzędzia dla social media managerów

Dobrze dobrane narzędzie do publikowania i zarządzania treściami pozwala przede wszystkim na planowanie działań na różnych portalach. To ważne, jeśli marka, którą się opiekujesz, ma różne strategie obecności na każdym z mediów społecznościowych lub jeśli treści są częścią kampanii i wymagają synchronizacji między kolejnymi publikacjami.

Pisaliśmy już o narzędziach do zarządzania kontem na Twitterze, a dziś spośród narzędzi dla content media managerów wybraliśmy te, które są jednoczenie skuteczne i darmowe lub korzystanie z nich wymaga tylko niewielkich opłat.

Skuteczne narzędzie dla managerów mediów społecznościowych – Buffer

Cena: W planie darmowym możesz zarządzać trzema kontami w SM i zaplanować 10 postów. Cena płatnego planu Starter Pro zaczyna się od 15$ – zwiększa to liczbę kont do 8, a postów do 100. Wersja próbna trwa 7 dni.
Obsługiwane media: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Google+, w wersji płatnej również Pinterest.

Jak prowadzić media społecznościowe

Darmowe narzędzia do zarządzania mediami społecznymi dla contnet managerów – Buffer

Buffer można porównać do prostego w obsłudze kreatora postów: tworzysz tekst, dodajesz zdjęcie, gif lub materiał video, a następnie zaznaczasz, na jakich platformach i z jakim tytułem chcesz opublikować swój post.

Wersja podstawowa umożliwia ustawianie kolejki 10 wpisów i tracking skróconych linków (na zasadzie podobnej do bit.ly), jednak dostęp do analizy popularności i zasięgu postów dostępny jest dopiero po wykupieniu wersji płatnej.

 

Darmowe narzędzia dla social media managerów – Hootsuite

 Cena: Plan darmowy pozwala zarządzać 3 profilami i ustawić kolejkę 30 postów. Pakiet Professional umożliwia zarządzanie 10 profilami przez 1 użytkownika. Cena to 19$ na miesiąc. Darmowy okres próbny przez 30 dni.
Obsługiwane media: Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Twitter, Pinterest

Jak prowadzić media społecznościowe

Darmowe narzędzia do zarządzania mediami społecznymi dla contnet managerów – Hootsuite

Chociaż w planie płatnym cena Hootsuite jest wyższa niż w Buffer, operuje na większej liczbie zintegrowanych platform (Hootsuite obsługuje również YouTube, serwis bardziej popularny niż Google+) oraz umożliwia dodanie do kolejki nieograniczonej ilości postów.

Hootsuite działa jak multimedialna platforma do tworzenia treści. Utworzony posty możesz przyporządkować do określonych portali społecznościowych i ustawić ich datę publikacji. Aplikacja zbierze również statystyki – na ich podstawie zoptymalizujesz swoje działania i efektywniej wykorzystasz potencjał publikacji.

 

Jak zarządzać wieloma kanałami w mediach społecznościowych – IFTT

Cena: darmowa
Obsługiwane media: ponad 300 serwisów, w tym oczywiście media społecznościowe (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest), serwisy blogowe, usługi dostarczane w chmurze, aplikacje do zarządzania projektami, kalendarze, narzędzia biznesowe itp.

Jak prowadzić media społecznościowe

Darmowe narzędzia do zarządzania mediami społecznymi dla contnet managerów – IFTT

Nazwa tego serwisu to akronim wyrażenia „If this, then that” i dobrze ilustruje zasadę jego działania. Na IFTT zintegrujesz wszystkie aplikacje i serwisy, nie tylko społecznościowe, z których korzystasz. Jest szczególnie przydatne, jeśli chcesz zaplanować konkretnie działania w czasie i nie ograniczać się tylko do portali społecznościowych.

 

Persona i marketing szeptany dla content managerów – BuzzBundle (obecnie Awario)

Cena: wersja darmowa różni się od płatnej (199$) ilością pokazywanych wzmianek: przez pierwsze dwa tygodnie jest to 70% wzmianek, po okresie próbnym ich ilość maleje do 30%. Ponadto w wersji próbnej przez pierwsze dwa tygodnie możesz ustawić kolejkę 20 postów.
Obsługiwane media: Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube, Google+ oraz strony typu Q&A oraz platformy blogowe.

Cena BuzzBundle nie zachęca, darmowa wersja próbna jest również mocno okrojona, jednak to narzędzie może przydać się freelancerom odpowiedzialnym za marketing szeptany dla większych firm. BuzzBundle pozwala nie tylko na zarządzanie kontami marki, ale również personami marki – za pomocą tej jednej aplikacji możesz występować w różnych rolach z różnych kont.
BuzzBundle umożliwia także śledzenie wzmianek (opinii, newsów) dotyczących marki.

W przeciwieństwie d takich narzędzi, jak Hootsuite i Buffer, BuzzBundle w planie darmowym umożliwia stworzenie relatywnie krótkiej kolejki.

 

 

Analiza treści dla social media managerów – Fanpage Karma

Cena: wersja darmowa umożliwia zarządzanie jednym fanpagem oraz dostęp do cotygodniowych analiz z okresu 90 dni. Plany płatne rozpoczynają się od 50 euro na miesiąc.
Obsługiwane media: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Twitter, Pinterest

Jak prowadzić media społecznościowe

Darmowe narzędzia do zarządzania mediami społecznymi dla contnet managerów – Fanpage Karma

Fanpage Karma to przede wszystkim narzędzie do analizowania aktywności w ramach profilu na określonych platformach społecznościowych. Dzięki niemu dowiesz się, jakie są najpopularniejsze wpisy, jak fani reagowali na twoją aktywność z danego tygodnia i kiedy najlepiej publikować treści.
Narzędzie jest relatywnie proste, jednak nie daje możliwości tworzenia kolejek postów i planowania aktywności.

 

Narzędzia dla social media managerów z darmowymi wersjami próbnymi

Tworzenie kolejki postów w mediach społecznościowych – Sendible

 Cena: darmowa wersja próbna przez 30 dni, plany płatne zaczynają się od 29$ na miesiąc. Plan dla samodzielnych managerów (jedna osoba) pozwala na stworzenie nielimitowanej kolejki postów w ramach 12 usług.
Obsługiwane media: Facebook, Instagram, YouTube, Google+, LinkedIn, Twitter, platformy blogowe i mikroblogowe, RSS, Google Analytics i inne narzędzia biznesowe.

Jak prowadzić media społecznościowe

Darmowe narzędzia do zarządzania mediami społecznymi dla contnet managerów – Sendible

Sendible wycenia wartości pakietów na „usługi” – każda usługa to interakcja między serwisem a platformą społecznościową. Oznacza to, że np. śledzenie swoich aktualności w Sendible i postowanie swojej kolejki liczy się jako dwie usługi.

Największą zaletą Sendible jest szeroka gama zintegrowanych aplikacji i usług. Możesz zaplanować w niej nie tylko publikacje i udostępnienia w mediach społecznościowych, ale również zarządzać blogiem firmowym (treści, publikacje) oraz śledzić statystyki aktywności dzięki połączeniu z Google Analytics.

 

Profesjonalne narzędzie dla social media managerów – Sprout Social

Cena: darmowe wersje próbne są dostępne przez 30 dni. Plany płatne rozpoczynają się od 99$
Obsługiwane media: Facebook, Instagram, LinkedIn, Google+, Twitter, Pinterest

Jak prowadzić media społecznościowe

Darmowe narzędzia do zarządzania mediami społecznymi dla contnet managerów – Sprout Social

SproutMedia to profesjonalne narzędzie dla firm i agencji, które zajmują się social media marketingiem, chcą na bieżąco analizować swoje wyniki i jednocześnie dbać o relacje z odbiorcami.
Aby osiągnąć wszystkie te cele, SproutMedia pozwala stworzyć kolejki postów na wybranych platformach, odpowiadać na komentarze i posty odbiorców oraz analizować działania w obszarze mediów społecznościowych.

Atutem aplikacji jest możliwość połączenia SproutMedia nie tylko z kontami SM, ale również z narzędziami biznesowymi, w tym Zendesk i Google Analytics.

 

Najlepsze darmowe narzędzia dla social media managerów – podsumowanie

Każda z platform w mediach społecznościowych ma odrębną specyfikę, a odwiedzający szukają na niej innych treści.
Jako content manager lub social media manager zapewne masz pod swoją opieką kilka różnych profili. Od tego, jak efektywnie wykorzystujesz ich potencjał zależy wiele – od wizerunku marki do wyników sprzedaży.

Narzędzia, które usprawniają przygotowanie i publikację treści oraz badanie ich popularności, to jeden z twoich największych sprzymierzeńców. Dzięki nim w pełni wykorzystasz potencjał wszystkich platform, dotrzesz z właściwym contentem i przedłużysz jego żywotność.

Skomentuj

avatar