Zaczynasz pracę z Instagramem? Tworzysz już treści, ale nie widzisz efektów? Zaangażowane grono odbiorców ma kluczowe znaczenie w rozkręcaniu biznesu na Instagramie. Inspirowanie i budowanie zaufania może znacznie przyspieszyć sukces. Jakie są przydatne tricki, które pozwolą zwiększyć liczbę odbiorców, a tym samym rozkręcą biznes?
Przemyślane posty to podstawa
Samo zdjęcie już nie wystarczy, liczy się dołączona do niego treść. Decydując się na post warto pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Maksymalna liczba znaków to 2200, ale początkowo wyświetlanych jest 125. To one decydują czy odbiorcy będą czytać całość. Jako autor, powinieneś przykuć uwagę i wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów już od samego początku.
Kreatywne wykorzystanie hasztagów
Kiedyś hasztagi były stosowane tylko w przypadku Twittera. Dziś stosuje je każdy, niezależnie od tego czy posiada konto prywatne czy firmowe. Hasztagi służą głównie do zwiększenia ekspozycji swoich treści i dotarcia do nowych odbiorców. Jak dobrze ich używać?
Własny hasztag jako zwiększenie rozpoznawalności marki
Stworzenie własnego hasztaga pomaga zwiększyć rozpoznawalność i popularność marki wśród klientów. Ponadto, bardzo dobrze sprawdza się w ożywianiu komunikacji z odbiorcami i zwiększa ich zaangażowanie. Dobrym sposobem jest zachęcanie innych do używania hasztagu i oznaczania nim swoich wpisów. Zwiększa to zasięg, a tym samym popularność marki.
Przemyślane hasztagi kluczem do sukcesu
Instagram pozwala na umieszczenie 30 hasztagów za jednym razem. Jednakże znacznie lepiej jest postawić na ich jakość, a nie ilość.
Dodawanie hasztagów związanych bezpośrednio z profilem umożliwia algorytmowi docieranie do społeczności zainteresowanej prezentowaną tematyką. Warto zamiast ogólnych hasztagów dodawać szczegółowe, co pozytywnie wpłynie na czas wyświetlania posta i jego zasięg.
Instagram Stories – potencjał dla rozwoju marki
Forma krótkich relacji w postaci zdjęć i kilkunastosekundowych filmów jest okazją docierania do sympatyków i najbardziej zaangażowanych użytkowników marki. Tworzona relacja jest krótka i dynamiczna, co sprawia, że jest idealnie dostosowana do potrzeb internautów, którzy konsumują coraz bardziej zwięzłe informacje. Idealnym sposobem na wykorzystanie tego narzędzia jest relacja z życia marki, real-time marketing, relacje na żywo, unikalne materiały, a także content stricte rozrywkowy.
Na odbiór stories przez użytkowników ma wpływ kilka czynników, a jednym z najważniejszych jest liczba obejrzanych relacji. Według badań, już pierwsze cztery stories decydują o atrakcyjności całego materiału. Jeśli autor nie przykuje uwagi odbiorcy, utrzymanie zainteresowania maleje z każdą kolejną relacją. Najważniejsze, z punktu widzenia marki, to tworzyć treści ciekawe, merytoryczne i angażujące odbiorców.
Linki zwiększają ruch w witrynie
Jeszcze jakiś czas temu, by umieścić link na Insta Stories trzeba było mieć minimum 10 tysięcy obserwujących. Na szczęście, Instagram zmienił tę zasadę i w tej chwili link może umieścić każdy. Jest to bardzo użyteczna funkcja z punktu widzenia marketingu. Umożliwia bezpośrednie przejście na daną stronę internetową co jest bardzo wygodne dla użytkowników.
Ponadto linkowanie zewnętrzne bardzo dobrze oddziałuje na stronę internetową. Google ocenia stronę nie tylko poprzez treści, które się na niej znajdują, ale także pod względem linkowania. Im więcej miejsc zawierających odnośniki do strony internetowej, tym lepiej dla niej, a tym samym dla marki.
Instagram to jedna z najbardziej popularnych platform umożliwiająca darmową, ale skuteczną promocję marki. Wykorzystanie różnego rodzaju tricków może zwiększyć zaangażowanie odbiorców, a tym samym popularność i rozpoznawalność marki.