Kiedy publikować posty na mediach społecznościowych?

Nie tylko freelancerzy zastanawiają się, kiedy najlepiej publikować posty w mediach społecznościowych, aby promować swój biznes i przyciągać uwagę nowych klientów. Ta kwestia dotyczy nas i jako freelancerów dbających o swoją obecność w social mediach, i jako profesjonalistów, obsługujących kanały SM klientów.

Copywriterzy, content managerzy, specjaliści od social media czy nawet wirtualne asystentki dbające o profile klienta na Facebooku, Twitterze czy Instagramie obserwują zasięgi i polubienia, szukając optymalnej pory na wrzucenie posta.

Kiedy publikować posty na mediach społecznościowych?
Harmonogram publikacji na mediach społecznościowych – kiedy jest najlepsza pora?

SproutMedia i ich narzędzi marketingowych nie trzeba nikomu przedstawiać, ale to nie wszystko, co mają do zaoferowania. Jako specjaliści w dziedzinie social mediów, a jednocześnie firma dysponująca technikami mierzenia popularności postów, SproutMedia na swoim blogu przygotowali zestawienie prezentujące, kiedy warto publikować materiały, w jakiej branży i na jakim portalu.

Kiedy publikować posty na Facebooku?

Najlepszy dzień: wtorek, środa i piątek
Najlepsza pora: między 9 rano a 1 popołudniu
Najgorszy dzień: sobota

Kiedy publikować na Facebooku
Kiedy dodawać posty na Facebooku?

Facebook to bez wątpienia najbardziej popularny portal społecznościowy na świecie. Według SproutMedia w porównaniu do poprzednich lat, pandemiczny rok przyniósł nam w zasadzie nieprzerwane zaangażowanie użytkowników Facebooka, również w porach tradycyjnie uważanych za „martwe”, takie jak weekendy, późny wieczór i wczesny ranek.

Kiedy najlepiej publikować na Instagramie?

Najlepszy dzień: wtorek od 11 do 2 popołudniu, od poniedziałku do piątku około 11
Najlepsza pora: około 11
Najgorszy dzień: niedziela

Kiedy publikować na Instagramie
Kiedy dodawać posty na Instagramie?

Podobnie jak w przypadku Facebooka, najlepszy czas do publikacji nieco się wydłużył w stosunku do poprzednich lat – wzrosło zaangażowanie użytkowników w dni pracujące w godzinach od 11 do 2 popołudniu oraz ruch w trakcie weekendów.

Kiedy najlepiej publikować na Twitterze?

Najlepszy dzień: środa między 9 rano a 3 popołudniu, od wtorku do czwartku między 9 a 11 rano.
Najlepsza pora: między 9 a 11 rano
Najgorszy dzień: sobota

Kiedy publikować na Twitterze
Kiedy dodawać posty na Twitterze?

Chociaż w Polsce Twitter kojarzony jest jako medium dziennikarzy i polityków, w innych krajach stanowi on ważne źródło informacji, konkurujące z tradycyjnymi serwisami informacyjnymi. Z drugiej strony jest również źródłem rozrywki oraz umożliwia szybką komunikację z markami.

Twitter wciąż jest najchętniej odwiedzany w ciągu tygodnia w godzinach przedpołudniowych, podczas gdy w weekend aktywność tego medium spada.

Kiedy publikować treści na LinkedIn?

Najlepszy dzień: od wtorku do czwartku między 9 rano a południem
Najlepsza pora: między 9 rano a południem
Najgorszy dzień: niedziela

Kiedy publikować na LinkedIn
Kiedy dodawać posty na LikedIn?

LinkedIn od innych mediów społecznościowych odróżnia przede wszystkim profesjonalny charakter oraz… znaczny spadek aktywności w weekendy w porównaniu do innych platform społecznościowych.

To sprawia, że jeśli chcesz aktywnie działać na LinkedIn i wykorzystać jego biznesowy potencjał dla freelancerów, publikuj treści przed południem w ciągu tygodnia – zwłaszcza we wtorek i w środę.

Podsumowanie

Ostatni rok wiele zmienił w świecie marketingu cyfrowego – wszyscy zmieniliśmy nasze nawyki, a nowa rzeczywistość tworzyła nowe nawyki. Media społecznościowe bardziej niż kiedykolwiek stały się polem nie tylko aktywności towarzyskiej i biznesowej, ale również edukacyjnej czy kulturalnej.

Dlatego choć daje się zauważyć pewne wzorce, marki – a dotyczy to również freelancerów korzystających profesjonalnie z platform społecznościowych, jak i obsługujących je na zlecenie klientów – stawiają na element zaskoczenia i nieprzewidywalności.

Postowanie materiałów w „szczytach” to relatywnie prosta strategia, ale nie zaniedbuj badania swojej grupy odbiorców: może zdradzić Ci to więcej o porach ich aktywności,a tym samym lepiej dopasować swój kalendarz publikacji do tego, czego oczekują.

Źródło