Content marketing: gdzie szukać inspiracji

Content jest niezwykle istotny w strategiach biznesowych każdej firmy działającej w internecie. Do budowania świadomości marki i angażowania odbiorców potrzebne są różne rodzaje treści: od postów na media społecznościowe aż do artykułów blogowych. Jak jednak wybrać najlepszy temat, który nie tylko przekaże odbiorcom użyteczne informacje, dostarczy rozrywki, ale i będzie dobre się “klikał”?

Kluczem do sukcesu jest tu wybór tematu, który trafia w potrzeby odbiorców. Co będzie Ci potrzebne do stworzenia treści wartościowych pod względem merytorycznym, a jednocześnie cennych marketingowo? Oto 10 narzędzi, które pomogą Ci w tworzeniu contentu skrojonego pod potrzeby użytkowników!

Content marketing: gdzie szukać inspiracji
10 narzędzi do tworzenia lepszego contentu

Google Trends

Google Trends to narzędzie, które znają głównie copywriterzy, specjaliści do spraw contentu i social media. Dzięki niemu sprawdzisz, jakie tematy aktualnie interesują użytkowników, jakie zapytania rosną pod względem liczby wyszukiwań i porównać je np. z wyrażeniami kluczowymi dla Twojej marki. Gdy przychodzi twórcza pustka, Google Trends podpowie Ci, gdzie szukać inspiracji na nowy materiał.

Piktochart

Piktochart to prawdziwa gratka dla wszystkich, którzy chcą połączyć atrakcyjną treść z ciekawą grafiką. Podobnie jak popularna Canva, działa intuicyjnie, jednak głównym zadaniem Piktochart jest przedstawienie danych w sposób przyjazny dla internauty. Dzięki aplikacji twórcy wyróżnią swoją treść, serwując użytkownikom infografiki w nieszablonowym wydaniu. Jeśli więc masz dobry tekst, którego “życie” chcesz przedłużyć, zastosuj “recykling” i przetwórz go do postaci infografiki.

Brand 24

Brand24 to narzędzie służące do monitorowania sieci, które pozwala na bieżąco śledzić, co o danej marce mówią użytkownicy oraz w jakich miejscach pojawiają się o niej informacje. Z Brand24 można reagować na potrzeby internautów i klientów, dostosowując i planując treści, których poszukują w związku z daną działalnością.

 

Useme

Jeśli brakuje Ci czasu na samodzielne przygotowanie treści, w Useme znajdziesz copywriterów, którzy wyręczą Cię w pisaniu. Dotrzesz do nich przez giełdę zleceń lub składając zapytania ofertowe wybranym freelancerom o odpowiednich kompetencjach. Zlecone prace rozliczysz w serwisie za pomocą faktury VAT, nawet jeśli Twój freelancer nie prowadzi własnej firmy.

Useme - bezpieczna praca zdalna i faktury VAT bez firmy
Umowy online dla freelancerów i bezpieczne przekazanie prac z fakturą VAT bez firmy

Clear Voice

Platforma ta pozwala zaplanować treści, a także mierzyć ich skuteczność na tle konkurencji. Sprawdzi się zarówno w przypadku niewielkich firm, jak również rozbudowanych przedsiębiorstw. Clear Voice służy do wynajdywania nowych, „klikalnych” tematów, jest także przydatne podczas poszukiwania twórców.

Buzzsumo

Buzzsumo będzie przydatne dla wszystkich tworzących content do social mediów. Dzięki niemu poznasz popularne, branżowe tematy, którymi interesują się użytkownicy. Buzzsumo pozwoli Ci także opracować strategię oraz porównać skuteczność promowanych treści.

Smart Mockups

Chcesz zobaczyć, jak Twoja treść będzie wyglądać w wybranym medium społecznościowym lub na urządzeniu? Z pomocą Smart Mockups stworzysz wizualizację postu na Facebooka, Instagrama, czy Twittera, a także sprawdzisz, jak będzie ona prezentować się na smartphonie lub desktopie. Program posiada wiele darmowych szablonów, a także bardziej rozbudowaną wersję płatną.

Content marketing: gdzie szukać inspiracji
10 narzędzi do tworzenia lepszego contentu dla social media managerów

Plista GmbH

To popularne narzędzie wśród specjalistów do spraw treści. Plista służy do promocji opracowanych wpisów za pomocą reklamy natywnej. Dzięki temu zwiększa widoczność przedsiębiorstwa w sieci, docierając do docelowych grup odbiorców i pozytywnie wpływając na skuteczność kampanii contentowych.

Feedly

To rozwiązanie pozwalające gromadzić nowe wpisy pojawiające się na subskrybowanych portalach i ich szybki przegląd. Dzięki niemu ważne tematy nie umkną Twojej uwadze. Feedly sprawdzi się także jako inspiracja do tworzenia treści: stworzysz w nim swoją listę źródeł na tematy, nad którymi pracujesz.

Google Analytics

Kolejne narzędzie od Google, które pozwala zbadać efektywność treści pojawiających się na stronie i w social mediach. Dzięki Analyticsowi poznasz swoją grupę odbiorców, jej preferencje, przyzwyczajenia i podstawowy profil. Dane przedstawione w czytelny sposób z pewnością ułatwiają Ci profilowanie użytkowników i dopasowanie tworzonego contentu do ich potrzeb.