LinkedIn, jak to ugryźć?

LinkedIn, jak to ugryźć?

Do czego używać LinkedIn?

 

Używasz portali społecznościowych do szukania zleceń i nowych klientów? Wszystko w porządku, jeśli nie mieszasz życia prywatnego z zawodowym i stosujesz filtry treści, dzięki którym potencjalny klient nie będzie natykał się na twoje zdjęcia z ostatniej imprezy. A co z twoim profilem na LinkedIn?

LinkedIn, jak to ugryźć?
Źródło obrazka: pl.depositphotos.com/38337841/stock-photo-linkedin.html

LinkedIn stał się najpopularniejszym portalem społecznościowym, który naprawdę może pomóc w budowaniu kariery. Obecnie gromadzi ponad 380 milionów użytkowników (to więcej niż Twitter!) z ponad 200 miejsc na świecie. Ta statystyka zmusza do zastanowienia – może jednak warto zainwestować trochę czasu w stworzenie profesjonalnego biznesowego wizerunku? Jeśli już posiadasz konto na LinkedIn, sprawdź, czego należy unikać, kiedy uaktualniasz swój profil.

LinkedIn to nie Facebook

Oczywiste? Tak. A ile znasz osób, które wrzucają wszystkie swoje konta do jednego wora z napisem „media społecznościowe”? Nie bądź jednym z nich! Posty, wiadomości i powiązania, których używasz na LinkedIn powinny być zarezerwowane dla twoich kontaktów biznesowych. Wykorzystaj je, aby dołączyć do grup ludzi o podobnych zainteresowaniach, powiększyć twoje umiejętności i wiedzę oraz dowiedzieć się, jakie są nowe możliwości na rynku pracy zdalnej. Komentowanie wydarzeń towarzyskich, informowanie o swoim życiu codziennym czy wreszcie budowanie wizerunku osoby rozrywkowej/kreatywnej//oryginalnej zostaw na Facebook czy Instagram.

Zostać zauważonym

Nie sposób przecenić siły dobrze zaplanowanego wizerunku, a jego nieodłączną częścią jest zdjęcie. Być może czujesz się dumny z fotki, na której pozujesz przy swoim nowym samochodzie albo na której uwieczniono cię w chwili natchnionych rozmyślań gdzieś w Andach, ale umieszczenie ich na LinkedIn nie doda ci profesjonalizmu. No chyba, że jesteś mechanikiem albo przewodnikiem górskim.

Możesz także spokojnie pominąć wszystkie prywatne informacje – o życiu rodzinnym, dzieciach, zwierzątkach, wymarzonych wakacjach i tym podobnych. Skup się raczej na tym, co interesuje twoich potencjalnych klientów: doświadczeniu, aspiracjach zawodowych, kwalifikacjach.

Jak się piszesz, tak cię widzą

U podstawy LinkedIn leży przekonanie, że twój profil to mała próbka tego, kim jesteś w życiu zawodowym. Tak, jak napisanie dobrego życiorysu to spora sztuka, tak stworzenie dobrego contentu na LinkedIn to duże wyzwanie. Chociaż to wciąż portal społecznościowy, zwracaj większą uwagę nie tylko na to, co piszesz, ale również jak piszesz. To nie miejsce na niechlujną interpunkcję, błędy gramatyczne lub – o zgrozo – ortograficzne. Nawet krótki status może być grzeczny i staranny.

Podobną zasadę stosuj przy prowadzeniu korespondencji. Zamiast wysyłać zaproszenia ze standardowym tekstem, napisz kilka słów od siebie. Jeśli wymieniasz wiadomości z kimś, kogo już spotkałeś, przypomnij o okolicznościach, w których miało to miejsce, jeśli nie – wyjaśnij krótko, dlaczego kierujesz zaproszenie właśnie do tego człowieka.

Ustawienia prywatności

I na koniec kilka słów o ustawieniach prywatności. Chociaż większość z was z pewnością zna opcje, jakie oferuje pod tym względem Facebook, dobrze pamiętać, że LinkedIn również pozwala na określenie, które z twoich publikacji mają być widoczne i dla kogo. Prywatność na LinkedIn ma duże znaczenie z oczywistych powodów – jeśli aktualnie jesteś zatrudniony na etacie, a rozważasz karierę freelancera, raczej nie zechcesz informować swojego szefa o tym, że szukasz zleceń do pracy na swój własny rachunek, prawda?

Portfolio, blog… LinkedIn

Regularnie uzupełniasz swoje portfolio i dzielisz się wiedzą na eksperckim blogu, aby wypromować swoją markę – świetnie. To samo możesz robić na LinkedIn, ponieważ największym błędem, jaki możesz popełnić na tym portalu jest… bycie biernym. Dlatego nie bądź rozczarowany, jeśli po założeniu profilu propozycje współpracy nie zaczną same do ciebie spływać. Aby LinkedIn zaprocentował, musisz zainwestować w stworzenie atrakcyjnej treści. Do dzieła!

A bardziej zaawansowanym użytkownikom polecamy obejrzeć 22 ukryte sztuczki LinkedIn

Więcej artykułów na temat LinkedIn:

Jak LinkedIn może działać na Twoją korzyść?
Skuteczne pozyskiwanie zleceń dzięki LinkedIn

Zapisz

Zapisz

Skomentuj

Dodaj pierwszy komentarz (nie wymaga logowania)!

avatar