Odpowiedne ilustracje do bloga, gdzie je znaleźć?

Gdzie szukać zdjęć na bloga?

 

Blog z ciekawymi i użytecznymi publikacjami potrzebuje jeszcze jednej rzeczy – dobrej grafiki, zabawnego meme, video lub cytatu podanego w oryginalnej formie. Dzięki nim przyciągniesz uwagę czytelników, a starannie przemyślana i spójna identyfikacja wizualna to klucz do tego, aby być zapamiętanym.

Wszyscy wiemy jednak, ile czasu zabiera wyszukanie odpowiednich obrazów, zdjęć, fontów i stworzenie z nich atrakcyjnej całości. Dlatego dziś radzimy, jakich narzędzi użyć, aby kilkoma kliknięciami myszki stworzyć ilustracje, których potrzebujesz, i nie spędzić nad nimi całego dnia.

Odpowiedne ilustracje do bloga, gdzie je znaleźć?
Źródło obrazka: pixabay.com/en/users/DariuszSankowski-1441456/

Grafiki

Skitch

Prowadzisz techniczny blog i często potrzebujesz zrzutów z ekranu do zilustrowania swoich tutoriali? Skitch szybko zapisze zrzut pulpitu, okna, otwartego programu do obrazu i jednocześnie wyśle obraz na twoje konto Evernote, aby łatwiej było je wykorzystać przy tworzeniu wpisu.

Meme Generator

Wszyscy znamy siłę oddziaływania memów. Jeden obrazek potrafi przekazać więcej niż cały wpis, dlaczego więc nie wykorzystać tego potencjału? Zamiast samemu  tracić czas na wyszukiwanie grafik do meme, skorzystaj z generatora online. Alternatywą dla Meme Generator jest strona some eecards – charakterystyczny design i ironiczny, cięty dowcip to ich znaki rozpoznawcze.

Canva

Nie każdy ma talent do fotografii, obróbki zdjęć lub tworzenia autorskich grafik. Dla bloggerów, którzy nie czują się pewnie w tych dziedzinach powstało narzędzie Canva. Canva sprawia, że tworzenie grafik staje się znacznie łatwiejsze – oferuje gotowe templatki, dostosowanie wymiaru grafiki do wszystkich kanałów w mediach społecznościowych, intuicyjną obsługę przeciągnij-i-upuść oraz sporą ilość wbudowanych fontów. Jeśli Canva nie odpowiada twoim potrzebom, możesz skorzystać z PicMonkey, BeFunky lub Pablo.

Jeśli nie radzisz sobie z samodzielnym wykonywaniem infografik, skorzystaj z Pictochart. Masz możliwość wybrania templatki spośród ponad 500 zaprojektowanych przez profesjonalnych grafików oraz dodania swojej treści. Dostępna jest darmowa wersja próbna.

QuotesCover

Cytaty umieszczone na atrakcyjnych grafikach mogą doskonale zilustrować treść wpisu, urozmaicić tekst bez odciągania uwagi czytelnika i przede wszystkim wzmocnić identyfikację wizualna całej strony. Aby szybko stworzyć estetycznie wysmakowane projekty, skorzystaj z QuotesCover: templatki z tłami, wbudowane fonty i możliwości edycji do rozmiaru odpowiedniego dla mediów społecznościowych.

Buttonfactory

Czasem potrzebne są także przyciski wezwania do akcji, a do ich stworzenia przydaje się strona Buttonfactory. Kilka fontów, możliwość wyboru spośród trzech kształtu przycisków i edytowania kolorów oraz efektów pozwolą ci stworzyć prosty i skuteczny „call to action button”.

Media

MPEG Streamclip

MPEG Streamclip umożliwia szybką edycję plików video – możesz je dowolnie przyciąć, połączyć i konwertować, aby stworzyć film na swojego bloga o optymalnej rozdzielczości i wymiarach. Jest dostępny zarówno dla Windowsa jak i dla Maca.

Audacity

Podcasty cieszą się zasłużoną i wciąż rosnącą popularnością. Jeśli rozważasz dołączenie podcastów do swojego bloga, skorzystaj z Audacity. To narzędzie do nagrywania i edytowania plików audio nadaje się do wszystkich systemów operacyjnych.

Organizacja pracy

Evernote

Masz tysiąc pomysłów na minutę, ale nie zawsze jesteś w stanie zapamiętać te najciekawsze? Skorzystaj z aplikacji Evernote. Wrzucisz w nią wszystko – notatki, zdjęcia, strony. Aby nie zginąć w chaosie zebranych elementów, oznacz je tagami i przeglądaj według tematu, przeznaczenia, projektów, w jakich chcesz je wykorzystać…

Todoist / Wunderlist

Dobrze zrobiona lista zadań na nadchodzący dzień potrafi zaoszczędzić sporo czasu i wprowadzić trochę porządku do twojego życia. Niestety, listy spisane na kartkach mają tendencję do tego znikania. Dlatego właśnie potrzebujesz aplikacji Todoist lub jej bliźniaczki, Wunderlist. Todoist pomoże ci trzymać się harmonogramu przy pisaniu postów, a Wunderlist – wszystkie koncepcje na wpisy zapisać jako zadania. Dzięki nim łatwiej połączysz idee i pomysły na wpis w spójną całość.

Dropbox

Nie zawsze do pisania tekstów będziesz potrzebował innych pisanych źródeł. Czasem są to zdjęcia, grafiki, wykresy i obrazki, czasem filmik, muzyka lub pokaz slajdów. Dropbox to dobre miejsce, aby zapisać w nim wszystkie pliki – przechowywane w jednej aplikacji na pewno nigdzie nie zginą, a ty nie będziesz tracił czasu na wyszukiwanie w sieci lub swoich zasobach tego samego pliku.

Desk

Desk to aplikacja mobilna, która umożliwia pisanie wprost z pulpitu w prostym edytorze pozbawionym wszystkich niepotrzebnych rozpraszaczy. Gotowy tekst możesz dodać na WordPress, Blogger, Tumblr, Facebook i inne platformy już z poziomu aplikacji.
Aplikacja jest płatna, dostępna tylko dla Mac OS.

Zarządzanie czasem

Rescutime

Ile czasu spędzasz na pracy, a ile na prokrastynacji? Niezależnie od tego, czy wydaje ci się, że pracujesz za mało czy za dużo, faktyczne wyniki mogą być dla ciebie zaskoczeniem. Rescutime pracuje w tle, kiedy ty pracujesz, i zbiera dane na temat twojej aktywności. Pod koniec tygodnia otrzymasz statystykę, dzięki której będziesz mógł lepiej zarządzać wolnym czasem. Sprawdź, jak produktywny jesteś!

Selfcontrol

Im bliżej terminu publikacji posta, tym większa pustka w głowie, a im większa pustka w głowie, tym większe pokusy dookoła? Nie ty jeden zmagasz się z tym problemem. Pomoże ci aplikacja Selfcontrol, która blokuje dostęp do określonych stron. Spróbuj na jeden dzień zablokować facebooka, a przekonasz się, jak długa jest doba, ile masz czasu i jak dużo możesz zrobić.

Mamy nadzieję, że dzięki naszej liście meme, cytaty i krótkie filmiki na stałe zagoszczą na waszych blogach. A jakich wy radzicie sobie z tworzeniem postów graficznych? Ile czasu wam to zajmuje i co robicie, aby go zaoszczędzić? Napiszcie do nas w komentarzu!

Zapisz

Zapisz